Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@05:09:19 GMT

نشر و توزیع مجازی کتاب باید افزایش پیدا کند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۸۵۷۸

نشر و توزیع مجازی کتاب باید افزایش پیدا کند

احمد بیگی گفت: در زمینه نشر و توزیع کتاب باید با بهره‎گیری از روش‎های نوین مطالعه هرچه بیشتر کتاب را در گونه‎ها و موضوع های مختلف گسترش دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، دکتر شهریار احمدبیگی  به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی پرداخت و اظهارداشت: مطالعه کتاب، مطالعه اندیشه‎ها و تجارب است و هر اثری دارای ارزش و تبلور اندیشه ای است که می تواند فضایی برای تفکر و گفت و گو ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ما در طول تاریخ کتاب‎های بسیاری داشته ایم که توانسته اند با روشنگری‎ها و گسترش اندیشه، جریان ساز و تحول‎آفرین باشند و این موضوع، اهمیت و جایگاه والای کتاب را نشان می‎دهد.

احمدبیگی با بیان اینکه سرانه مطالعه کتاب از شاخص‎های اصلی یک جامعه خودآگاه است، گفت: میزان مطالعه کتاب در جامعه متاثر از بسیاری عوامل است که ضروری است به هر یک از این عوامل جداگانه توجه شده و در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی‏ها برای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی، در نظر گرفته شود.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی، یادآور شد: ما علاوه بر چاره‎اندیشی در حوزه افزایش سرانه کتاب باید به مساله تولید و انتشار کتاب‎های خوب و مناسب و مرتبط با مسایل و دغدغه های جامعه توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: همچنین ما در زمینه نشر و توزیع کتاب نیز ضروری است از روش‎های سنتی فاصله گرفته و بتوانیم با بهره‎گیری از روش‎های نوین، همچون عرضه کتاب‎های الکترونیک و کتاب‏های گویا و با بهره‎گیری از ظرفیت فضای مجازی، مطالعه هرچه بیشتر کتاب را در گونه‎ها و موضوع های مختلف نشر و گسترش دهیم. روش‌های نو می‎تواند موجب ارتباط  و آشنایی بهتر و بیشتر مخاطب با نویسندگان و آثار آنان و استقبال از کالای فرهنگی و ارزشمندی چون کتاب در جامعه شود.

احمدبیگی با تاکید بر اهمیت بیشتر به نویسندگان و دعوت از آنان در برنامه های مختلف تلویزیونی، اظهارداشت: همه این اقدامات می تواند موجب ارتقای ارزش و جایگاه کتاب در جامعه شود و اقبال مردم به کتاب، ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه کتاب را به همراه داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی در ادامه در رابطه با برنامه های این وزارتخانه در هفته کتاب، گفت: اقدامات ترویجی و تشویقی از جمله برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع کار، اشتغال و رفاه اجتماعی از جمله اقدامات این وزارتخانه در هفته کتاب است. 

وی در پایان گفت:  ایجاد امکان دسترسی علاقه مندان به منابع و کتب موسسات انتشاراتی و کتاب فروشی ها و ارایه تخفیف و بن های الکترونیک خرید کتاب به جامعه کار و تولید کشور و کودکان، دانش‌آموزان و دانشجویان آنان از مهمترین راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی  به شمار می رود.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح پاییزه کتاب هفته کتاب مطالعه کتاب کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

‏وی افزود: پیش از آن رییس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه‌ای مشهود بود.

کد خبر 6088623 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود