Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - این روزها همه گیری کرونا نه تنها در کشور ما بلکه در جهان افزایش داشته ویکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک است که متاسفانه برخی از مردم این بیماری رانادیده گرفته‌اند و مراغه دربین شهرهای پرخطر کشور قرارگرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراغه، یکی از بزرگترین رویدادهای بشری در چند ماه اخیر، شیوع کووید-19 در سرتاسر جهان است، امری که با هرجوهره ای مرگ آفرین تاثیرات شگفت انگیزی بر جوانب گوناگون زندگی اجتماعی، سیاسی، مذهبی، فرهنگی و حتی شخصیتی مردمان برجای نهاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا از دور، منظره‌ای متفاوت داشت، اما از نزدیک زشت و بی معنی جلوه می‌کند بدان شکل که آرامش و آسودگی زندگی را از میان برداشته و این روزها قصه دیگری را برای مردمان تعریف کرده است، قصه‌ای که در آن انسان را ناگزیر از جنگیدن برای زنده ماندن و سلامت می‌کند، آن هم با دشمنی که چیززیادی درباره آن نمی‌داند.

آذربایجان‎‌شرقی| 50هزار بسته معیشتی بین نیازمندان مراغه توزیع شدافزایش نگران‌کننده آمار تصادفات در محور مراغه ـ هشترود‌ / مسئولان جاده مرگ را دریابندگزارش| بروکراسی اداری سرمایه‌گذاران شهرک شیلات مراغه را فراری داده است

اما درچنین شرایطی "استفاده از ماسک" به عنوان سلاحی کاربردی یاد می‌شود که می‌تواند کاربردی بوده و جان انسان را از خسران و تهدید دور سازد.

علی‌ای‌حال برخی بر این امر باورنداشته و نسبت به استفاده از ماسک کوتاهی می‌کنند. اقدامی که نه تنها جان خودشان، بلکه جان سایرین را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد.

با این اوصاف کوتاه، از بیماری کرونا و تاثیرات آن بر زندگی مردم جهان متاسفانه برخی از شهروندان به این موضوع بی تفاوت هستند که می‌توان با آگاه سازی و نشان دادن واقعیت‌های موجود در کرونا مردم را نسبت به این موضوع آگاه‌تر کرد.

به گفته کارشناسان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها از جمله مواردی است که روزانه از سوی تمامی دستگاه‌های متولی به عنوان راه اصلی مقابله با ویروس کرونا در رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود اما متاسفانه این موارد از سوی برخی از مردم مورد بی توجهی قرار می‌گیرد که ضروری است برای حفظ جان خود و جلوگیری از انتشار این ویروس همه مردم با مسئولان بهداشتی همکاری کنند.

شهرستان ویژه مراغه دومین شهر پرجمعیت استان آذربایجان شرقی پس از تبریز است که متاسفانه با برخی بی توجهی‌های مردم شاهد افزایش نگران کننده آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان هستیم.

براساس آمارهای رسمی موجود درحال حاضر از زمان شیوع این بیماری در شهرستان بیش از 350 نفر جان خود را به دلیل عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از دست داده‌اند.

ابتلای یک هزار و 172 نفر در مراغه به بیماری کرونا

اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در بین شهرهای پرخطر در استان، اظهارداشت: براساس آمارهای رسمی موجود از ابتدای آغاز شیوع بیماری کرونا تا به امروز بیش از یک هزار و 172 نفر به بیماری کرونا در این شهرستان مبتلا شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد با تلاش و مراقبت‌های پزشکی کادر درمان در این شهرستان یک هزار و 51 نفر در مراکز درمانی وهمچنین به صورت قرنطینه در منزل بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در ادامه با اشاره به آمار فوتی های کرونا، در این شهرستان اظهارداشت: براساس آمارهای ثبت شده سیستمی 216 نفر با علائم مثبت کرونایی در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند که ضروری است شهروندان موارد بهداشتی اعلام شده از سوی رسانه‌ها را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه با شیوع بیشتر این بیماری در بین شهروندان در سه هفته گذشته مجبور به استفاده از ظرفیت دیگر بیمارستان‌های شهرستان شده‌ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با تاکید برضرورت رعایت موارد بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به کرونا، اظهارکرد: برای کاهش آمار مبتلایان ضروری است شهروندان استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک به عنوان اصلی‌ترین محافظ انتقال ویروس کرونا در جهان از سوی متخصصان معرفی شده است و اگر همه مردم از ماسک استفاده کنند تا 95 درصد از انتقال کرونا پیشگیری می‌شود.

تنومند با اشاره به ظرفیت پذیرش در بیمارستان‌های این شهرستان، گفت: 90 درصد ظرفیت بیمارستان امیرالموئمنین (ع) به عنوان اصلی‌ترین مرکز بستری و مراقبت از بیماران کرونایی شهرستان پر شده است و هر روز شاهد افزایش آمار هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در ادامه با اشاره به رکورد شکنی این شهرستان در آمار فوتی، گفت: متاسفانه هفت نفر فوتی در 24 مهر ماه به عنوان رکورد بیشترین تعداد فوتی در شهرستان ثبت شد.

وی گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در شهرستان کمبودتخت آی سی یو نداریم اما افزایش آمار نگران کننده است.

نظارت کافی  بر نرخ فروش ماسک در داروخانه‌ها وجود ندارد

حسین محمدی یکی از شهروندان مراغه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مراغه، با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر بر قیمت ماسک‌های ارائه شده به شهروندان، اظهارداشت: برخی از داروخانه‌ها در این شهرستان اقدام به عرضه ماسک‌های تولیدی در کارگاه‌ها به قیمت بالاتراز نرخ اعلامی می‌کنند و در زمان مراجعه کارشناسان تعزیرات حکومتی و دیگر نهادها با هماهنگی تلفنی که بین همدیگر دارند از دیگر ماسک‌هایی که در انبار گذاشته‌اند برای فروش با قیمت‌های اعلامی اقدام می‌کنند.

وی افزود: چند روز گذشته به یکی از داروخانه‌های این شهرستان مراجعه کردم که ماموران تعزیرات حکومتی و دیگر نهادهای نظارتی برای بازدید به داروخانه‌های این شهرستان مراجعه می‌کردند که شنیدم طی تماس یکی دیگر از داروخانه‌ها اعلام کردند که برای عرضه ماسک با قیمت بالا یکی از داروخانه‌های این شهرستان جریمه شد و بعد از این تماس مسئول داروخانه به کارکنان دستور داد که از ماسک‌هایی که در آن سوی داروخانه است برای مشتریان با قیمت اعلامی دولت عرضه کنند.

این شهروند تصریح کرد: جای سؤال اینجاست چرا نباید کارشناسان و ماموران نظارتی به صورت نامحسوس از کلیه داروخانه‌های این شهرستان همزمان بازدید کنند؟ تا اینکه اطلاع رسانی لازم جهت جلوگیری از مشاهده تخلفات از سوی برخی از داروخانه‌های مراغه انجام شود.

وی تصریح کرد: یکی از خواسته‌های مردم در امر درمان و دارو نظارت‌های شدید بر داروخانه‌ها در عرضه آن است و ضروری است اقدامات پیشگیری از تخلفات احتمالی نیز توسط دستگاه‌های نظارتی در شهرستان انجام شود.

نمی‌توان مشتریان را به استفاده از ماسک اجبار کرد

محمد مشتری، یکی از اصناف قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به عدم استفاده برخی از مردم در مراکز خرید از ماسک، اظهارداشت: متاسفانه با وجود تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا و نصب نوشته لطفاً با ماسک وارد شوید بر روی شیشه‌های مغازه، بیشتر مشتریان به این موضوع بی اعتنا بوده و نمی‌توان آن‌ها را به استفاده از ماسک اجبار کرد.

وی گفت: متاسفانه بازار مراغه از همان روزهای نخست شیوع کرونا تقریباً تعطیل بوده و میزان درآمد برای اصناف نزدیک به صفر بوده است.

وی اضافه کرد: با وجود این وضع بازار نمی‌توان به مشتری که هر از چند گاهی به مغازه جهت خرید مراجعه می‌کند، استفاده از ماسک را اجبار کرد.

وی گفت: متاسفانه تسهیلات کرونایی برای واحدهای آسیب دیده از کرونا هم به داد اصناف نرسید چراکه بیشتر اصناف یا با مشکلاتی برای دریافت آن مواجه شده و در ادامه صرف نظر کردند و یا تسهیلات پرداختی در مقابل آن میزان ضرر و زیان وارده بسیار ناچیز است.

افراد بدون ماسک در سطح شهر جریمه شوند/ماسک رایگان توزیع شود

محمد حسین فرجی یکی دیگر از شهروندان مراغه‌ای در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به عدم استفاده برخی از افراد در سطح شهر از ماسک، اظهارداشت: برخی از شهروندان برای حفظ سلامتی خود و دیگران از ماسک استفاده می‌کنند ولی تعدادی از افرادی نیز وجود دارد که نه تنها ماسک نمی‌زنند بلکه سلامتی جان شهروندان را به خطر می‌اندازند و موجب انتشار بیشترکرونا در منطقه می‌شوند.

وی تاکید کرد: ضروری است دستگاه قضایی کشور برای رفع این مشکل قانونی برای برخورد با این افراد متخلف تعیین و به دادستانی‌های سراسر کشور ابلاغ کند تا ماموران انتظامی بتوانند با افراد متخلف برخورد لازم راداشته باشند چراکه دربیشتر کشورهای جهان این قانونی اجرایی شده است.

افزایش سقف انتقال در بانک‌های کشور ضروری است

شهرام نوری یکی از بازاریان مراغه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به ایجاد صف‌های طولانی در بانک‌ها در این شهرستان، گفت: بازاریان این شهرستان برای انتقال وجه مجبور هستند از اول صبح در بانک حاضر شوند و فعالیت‌های بانکی خود را انجام دهند که این امر موجب ایجاد صف‌های طولانی در بانک‌ها و از همه مهم تر انتشار ویروس کرونا می‌شود که ضروری است همچون روزهای اول شیوع کرونا بانک مرکزی نسبت به افزایش مبلغ انتقال کارت به کارت در بانک‌ها را دوباره اجرایی کند.

وی افزود: برای کاهش مراجعات به بانک‌ها ضروری است مبلغ انتقال کارت به کارت، ساتنا و پایا در اینترنت بانک و همراه بانک‌های ارائه شده برای مشتریان بانک‌ها افزایش داشته باشد تا شاهد انتشار ویروس کرونا در بانک‌ها نباشیم.

مردم باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی حساس شوند

سید علی موسوی فرماندار مراغه هم در دیدار با متخصصان و کادر درمان شهرستان مراغه اظهار داشت: متاسفانه کرونا همچنان در حال تاخت و تاز است و شاهد افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها در شهرستان هستیم.

وی گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی موضوعات مربوط به کرونا در حال حاضر بسیار ضروری است و در این میان مردم نقش اساسی را می‌توانند داشته باشند.

موسوی افزود: از تمامی افراد، صاحب نظران، متخصصان، مشاهیر و مردم در حوزه‌های مختلف انتظار داریم پای کار باشند و با فرهنگ سازی، دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا را در شهرستان اطلاع رسانی و اجرایی کنند.

وی گفت: انتشار ویدیوها، بنرها و پوسترهای مختلف با موضوعات مربوط به دستورالعمل‌های ستاد کرونا و گفت و گو با خانواده‌های داغ دیده از کرونا و انتشار آن از سوی فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی مورد تاکید است و باید در زمان حاضر مردم را نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی حساس کنیم.

فرماندار مراغه اضافه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه در قطع زنجیره کرونا ویروس از تاثیرگذارترین موضوعات و راه‌های پیشگیری است و در این میان انتظار داریم تمامی مشاهیر، نام آوران و متخصصان و کادر درمان شهرستان با انتشار پست‌ها و پیام‌هایی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را از مردم بخواهند.

موسوی حسینی ادامه داد: مبتلا شدن بیش از 10 نفر از اعضای یک خانواده به کرونا و فوت سه برادر بر اثر کرونا از جمله مواردی است که بسیار درد آور و نگران کننده است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در مراغه گفت: متاسفانه برپایی میهمانی‌ها، مراسمات، دورهمی ها و تجمعات از اصلی‌ترین دلایل افزایش آمار کرونا در شهرستان است.

وی ادامه داد: قطع و ریشه کن کردن بیماری کرونا تنها با پایان دادن به میهمانی‌ها، دورهمی ها، تجمعات و عدم حضور بی دلیل در اماکن عمومی امکان پذیر است.

فرماندار مراغه با تقدیر از کادر درمان شهرستان خاطرنشان کرد: امروز کادر درمان و تمامی پرسنل بهداشت و درمان به عنوان سربازان خط مقدم بوده و در حال حاضر زمان خستگی نیست و باید با تمام توان به مقابله با کرونا بپردازیم.

موسوی افزود: زحمات کادر درمان در طول چند ماه گذشته قابل تقدیر است و در حال حاضر نیازمند همکاری متخصصان در حوزه فرهنگ سازی هستیم.

گزارش؛ علی جعفرزاده

انتهای پیام/126/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشکده علوم پزشکی فاصله گذاری اجتماعی استفاده از ماسک داروخانه ها بیماری کرونا افزایش آمار نگران کننده اطلاع رسانی کادر درمان گفت وگو بانک ها حال حاضر جان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی