Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، برخلاف بسیاری از دیگر استان های کشور ، مازندران از جمله استان هایی است که آموزش و پرورش آن به دلیل برخورداری از مجموعه های رفاهی متنوع اقامتی و خدماتی با عناوین پلاژ ، باشگاه و اردوگاه هر ساله میزبان مسافران و گردشگران زیادی است که بیشتر آنان را فرهنگیان تشکیل می دهند. هزینه نگهداری این مراکز و اماکن از محل درآمد ناشی از اخذ حق اقامت در آنها تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق قانون هیچ محل دیگری برای تامین هزینه این مراکز در حالت عادی وجود ندارد و تنها راهکار باقی مانده این است که شورای آموزش و پرورش استان مجوز ویژه ای برای تامین هزینه ها از محل های خاص مصوب کند ، موضوعی که در نشست امروز شورای آموزش و پرورش مازندران در ساری مطرح شد ولی به سرانجام نرسید.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران در جلسه امروز شورای آموزش و پرورش گفت : مجموعه خزرآباد به عنوان یکی از مراکز رفاهی آموزش و پرورش از ابتدای سال تا پایان مهر ماه بیش از ۷۰۰ میلیون تومان هزینه نگهداری و مراقبت داشت در حالی که درآمد آن تقریبا به صفر رسید.

علی سهرابی با بیان اینکه اکنون این مجموعه ۵۰۰ میلیون تومان به آموزش و پرورش بدهکار است ، افزود : دیگر منابعی برای تامین هزینه این مراکز رفاهی وجود ندارد و از طرف دیگر نمی توان این سرمایه ملی را رها کرد.

وی با اعلام این که ممکن است تا پایان سال حدود چند میلیارد تومان دیگر هزینه نگهداری مراکز رفاهی آموزش و پرورش مازندران شود ، خواستار استفاده از منابع درآمدی ماده ۱۳ قانونی تشکیل شورای آموزش و پرورش برای تامین آن شد و گفت : بدون تامین اعتبار، آموزش و پرورش دیگر ابزاری برای مدیریت و نگهداری از مراکز رفاهی نخواهد داشت.

‌ماده ۱۳ قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش در استان ها  منابع مالی شوراهای مناطق برای هزینه‌ های جاری و عمرانی را مشخص می کند که شامل چهار بخش است. نخست سهم منطقه از اعتبارات بودجه جاری و عمرانی سالانه دولت است که بر اساس تعداد دانش‌ آموزان برای هر استان پیش‌ بینی می‌ شود. منبع دوم استفاده از یک درصد از بهای فروش کالا و خدمات کارخانه‌ ها و مؤسسات خدماتی و تولیدی استان است که از طریق شورای استان میان مناطق توزیع‌ می‌ شود ، سومین منبع برخورداری از درصدی از عوارض صدور پروانه‌ های ساختمانی، تفکیک زمین ها، پذیره نویسی و نوسازی علاوه است که شهرداری ها دریافت می کنند و چهارمین منبع هم عواید حاصل از فروش ساختمان ها و زمین های بلا استفاده و نیز ساختمان ها و زمین های دیگری است که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد.

زخم کرونا بر درمانگاه فرهنگیان

مسئولان آموزش و پرورش مازندران همچنین در نشست امروز از وضعیت نابسامان درمانگاه فرهنگیان گله و اعلام کردند که گویا درمانگاه ها این روزها با مشکلات متعددی از جمله کمبود تجهیزات و همچنین تامین اعتبار برای پرداخت حقوق کارکنان خود مواجه هستند.

دکتر بشارتی رییس درمانگاه فرهنگیان شهرستان آمل به نمایندگی از مدیران مراکز درمانی فرهنگیان مازندران در این جلسه گفت : در حال حاضر هشت درمانگاه با بیش از ۵۰۰ پرسنل در مازندران فعال است.

وی افزود : بزرگ ترین مشکل ما دولتی شدن این نهاد و خروج تغییر پروانه واحد خصوصی است که هزینه های ما را چند برابر کرده و درآمد ما را به شدت کاهش داده است.

بشارتی گفت : درمانگاه های فرهنگیان در گذشته به صورت درآمد - هزینه اداره می شد که علاوه بر ارائه خدمات با نرخ دولتی به فرهنگیان ، با دادن خدمات به دیگر بخش های جامعه به صورت آزاد ، بخشی از هزینه های خود را جبران می کردند ، ولی از سال گذشته با دولتی شدن این مراکز نه تنها حمایتی از سوی دولت برای هزینه و تجهیزات داده نمی شود ، بلکه بخش درآمد آزاد ما را نیز ممنوع کرده که بشدت اداره این درمانگاه ها را با مشکل مواجه کرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات سالانه به بیش از ۵۰۰ هزار نفر در درمانگاه های فرهنگیان مازندران ، گفت: در صورت امکان خواستار تغییر پروانه درمانگاه فرهنگیان از حالت دولتی به خصوصی هستیم تا بتوانیم هزینه های خود را جبران کنیم. 

مدیر درمانگاه فرهنگیان شهرستان ساری نیز در این نشست از کمبود تجهیزات گلایه کرد و گفت : با وجود اینکه درمانگاه های فرهنگیان نیز در کنار کادر ارائه خدمات برای بیماران کرونایی می پردازد، اما هیچگونه تجهیزاتی به ما تعلق نمی گیرد.

دکتر ولی پور افزود : از نظر ساختاری درمانگاه فرهنگیان دولتی شده است اما از لحاظ اعتباری و امکاناتی هیچگونه توجهی به ما نمی شود.

وی از خرید تجهیزات درمانی به صورت آزاد توسط درمانگاه های فرهنگیان گلایه کرد و گفت: مکاتباتمان با دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیزات همواره بی پاسخ مانده است.

درمانگاه فرهنگیان راهکار قانونی ارائه دهد 

استاندار مازندران هم در این نشست از مسئولان درمانگاه های فرهنگیان خواست تا برای برون رفت از مشکلات راهکار قانونی ارائه کنند تا شورا نیز بتواند با آنها همراهی کند. 

احمد حسین زادگان تغییر پروانه فعالیت را یک طرح قانونی ملی توصیف کرد و افزود : استان ها چنین اختیاری ندارد و باید آموزش و پرورش از وزارتخانه متبوع خود موضوع را پیگیری کند. 

وی در بحث تجهیزات درمانگاه فرهنگیان نیز گفت: باید این تجهیزات و نیازها ابتدا مشخص و سپس با ارائه راهکار قانونی در صورت امکان از مجموعه وزارت بهداشت تامین شود ، زیرا درمانگاه فرهنگیان زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش است و تحت مدیریت این نهاد اداره می شود.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا مازندران مدارس ویروس کرونا مازندران اخبار کنکور آموزش و پرورش مازندران درمانگاه های فرهنگیان شورای آموزش و پرورش درمانگاه فرهنگیان درمانگاه ها مراکز رفاهی برای تامین استان ها هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟

فرهنگیان به بهانه روز معلم از دغدغه‌های خود در دیدار با مسئولان گفتند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هر سال در آستانه روز معلم با فرهنگیان که همکلام می‌شویم از مشکلات مختلف و تجارب شیرین خود در طول سال‌ها تدریس می‌گویند.

خاطرات شیرینی که عمدتاً در ارتباط با دانش‌آموزان و کمک به آنها شکل می‌گیرد اما مشکلات که تعدادشان هم کم نیست، سال‌هاست ثابت بوده و در حال تکرار است و گویی اراده‌ای برای حل آنها وجود ندارد.

معیشت، کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی و افت کیفیت در این مدارس، دلزدگی و بی انگیزه بودن دانش‌آموزان برای درس خواندن به دلیل محتوای آموزشی غیرکاربردی و.... از جمله مشکلاتی است که ریشه کهن در نظام آموزش و پرورش ایران دارد.

به بهانه روز معلم/بازی، شادی و کودکی در متفاوت‌ترین کلاس درس

جعفر عالی‌پور؛ دکترای تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی، مدرس  دانشگاه فرهنگیان و دبیر علوم تجربی از استان چهارمحال بختیاری با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور نکات مختلفی از سوی فرهنگیان به عنوان مشکلات آموزش و پرورش مطرح شد.

وی افزود: یادگیری در مدارس باید پایدار باشد و اگر می‌خواهیم در سطح جهانی رقابت داشته باشیم باید یادگیری در مدارس مفهومی باشد و این موضوع نیاز به ابزار و وسایل دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری مفهومی یعنی دانش‌آموز از طریق انجام آزمایش و فعالیت‌های مختلف به دانش برسد نه اینکه بر حفظیات تأکید شود، گفت: یکی از دغدغه‌های معلمان تجهیز مدارس دولتی و اجرای رتبه‌بندی به نحو احسنت بود که در دیدار با رئیس جمهور ذکر شد.

عالی‌پور ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به جای شعار عمل کنیم، هر چه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم در تمام جنبه‌های کشور شاهد رشد خواهیم بود.

همچنین سلمان رستمی؛ دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دغدغه‌های بسیاری در حوزه آموزش دارند و آن را به گوش مسئولان می‌رسانند، گفت: در جلسه دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور به عنوان سخنران تأکید کردم که تمام جامعه باید به فکر ترمیم و گسترش آموزش و پرورش باشد و اگر این اتفاق بیفتد، توسعه سریع‌تری خواهیم داشت همچنین معلمان باید خودشان را تجهیز کنند تا به درجه علمی بالا برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان