Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: تا فروکش کردن تب کرونا در استان ایلام اعمال محدویت ها بانظارت ستاد کرونا ادامه دارد

به گزارش برنا از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی صبح امروز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه در آغاز نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با ابراز امیدواری از اینکه بعد از دو روز طوفانی کرونا در استان شاهد فروکش کردن تب کرونا در استان باشیم، اظهار داشت: امیدواریم با اعمال محدودیت ها و رعایت بیشتر مردم در عمل به دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی در روزهای آتی شاهد تعدیل وضعیت کرونا در استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به اقدامات مهم انجام شده برای تعدیل وضعیت کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در این ایام محدودیت هایی را به شرح ذیل اعمال کرده ایم:

۱. تعطیلی گروه شغلی ۴ در مناطق زرد استان

۲. تعطیلی گروه های شغلی ۳ و ۴ در مناطق قرمز و نارنجی استان 

۳. تعطیلی گروه های شغلی ۲ و ۳ و ۴ در مناطق سیاه استان

۴. کاهش ۵۰ درصدی کارمندان در مناطق  سیاه و کاهش ساعت کار اداری تا ۱۲ ظهر 

۵. تعطیلی بانک ها در روزهای پنجشنبه 

۶. دورکاری تمامی افراد دارای بیماری زمینه ای، افراد مسن و سالخورده، خانم های باردار، افراد بیمار و یا دارای علامت بیماری و ...

۶. ممنوع کردن تمامی گردهمایی ها، همایش ها، مراسمات و جلسات 

۷. اعمال محدودیت در آرامستان‌ها 

۸. برخورد با مراسمات شادی و عزا با جمعیت بالا و ...

سلیمانی‌دشتکی در ادامه با اشاره به آمار بالای مبتلایان به کرونا در ادارات استان، گفت: از روز شنبه نظارت بر اجرای مصوبات ستاد کرونا تشدید می شود و تا بهبود اوضاع ادامه می یابد.

وی در ادامه گفت: ادارات موظف هستند درب ورودی را با تبلیغات علیه کرونا آذین بندی کنند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا خدمات دهی به افراد بدون ماسک را جرم عنوان کرد و گفت: در این راستا پذیرش افراد و ارباب رجوع که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند جرم است و البته این سازوکار بایست در اصناف نیز اجرایی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: عدم رعایت دستورالعمل های ستاد کرونا در ادارات و تداوم آن موجب تذکر، توبیخ و ... در نهایت انفصال از خدمت کارکنان خاطی می شود.

استاندار ایلام در پایان با عنوان این مطلب که مراسمات مهم چون اربعین، ۱۳ آبان‌ و ... به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار نشده اند، گفت: مردم بایست اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از این درک کنند و در این ایام برنامه های عادی خود چون حضور در مراسمات شادی و عزا و ... را تعطیل کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد محدودیت ها و رعایت بیشتر مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی ظرف یکی دو هفته آینده شاهد فروکش کردن تب کرونا در استان باشیم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایلام کرونا اعمال محدودیت پروتکل های بهداشتی کرونا در استان فروکش کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد