Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۱۴۶ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای ششمین مرحله از طرح اقتدار که ظهر امروز در مقر ستاد فاتب برگزار شد گفت: ششمین مرحله از این طرح از سوی پلیس امنیت و با همکاری دیگر بخش ها در پلیس به مرحله اجرا درآمد و در جریان آن ۱۴۶ نفر از اراذل و اوباش سطح دار اقدام به ایجاد مزاحمت برای نوامیس، حمل سلاح، شرارت، قدرت نمایی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کرده بود دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این افراد در قالب ۱۳۱ باند فعالیت داشتند گفت: منظور از باند گروه هایی است که بیشتر از دو نفر از اوباش در آن با هم حضور داشتند.

سردار رحیمی با بیان اینکه ۵۲ نفر از دستگیرشدگان جزو اوباش گران و ۷۸ نفر به دلیل مزاحمت بالای نوامیس بازداشت شده اند، گفت: همچنین سه نفر نیز که اقدام به حمل سلاح کرده بودند دستگیر شدند.

به گفته وی در مجموع از افراد دستگیر شده هفت قبضه سلاح گرم، ۳۰ فقره سلاح سرد و ۱۳ درستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف و ضبط شده است. همچنین ۲۴ واحد صنفی نیز که به محل و پاتوقی برای حضور اوباش بدل شده بودند پلمب شد. این موارد شامل برخی از باشگاه های بدنسازی، قهوه خانه ها و ... بود.

رحیمی در پاسخ به پرسشی پیرامون فعالیت اراذل و اوباش در فضای مجازی نیز گفت: پلیس در این فضا نیز بر عملکرد اراذل و اوباش اشراف و نظارت دارد به طوریکه ۱۲۰ تارنما که اقدام به انتشار فیلم و تصاویر و مطالب مرتبط با اراذل و اوباش کرده بوده و آن را ترویج می دادند شناسایی شده اند که ۳۵ مورد فعالیت‌شان مجرمانه بود و ۹ مورد نیز مسدود شد. همچنین پنج نفر از گردانندگان این فضاها نیز دستگیر شدند.

به گفته رئیس پلیس پایتخت ۵۷ محله و مکان نیز که به محلی برای تردد و حضور اراذل و اوباش بدل شده بود در این مرحله از طرح اقتدار، پاکسازی شد.

رحیمی در پاسخ به پرسشی پیرامون فعالیت فروش برخی اموال مسروقه در برخی از سایت های خرید و فروش نیز گفت: متاسفانه برخی وبسایت ها که مدیریت شان در داخل کشور نیز قرار دارد تخلفات متعدد و مکرری دارند و اموال مسروقه و بعضا حتی مسائل ضد اخلاقی نیز در آنها وجود دارد که باید با اینها برخورد شود. شکایت مردم نیز در این زمینه زیاد شده است. ما از مردم می خواهیم که در این زمینه شکایت خود را ثبت کنند و در بحث موارد مسروقه پلیس آگاهی و در بحث موارد اخلاقی پلیست امنیت ورود می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اراذل و اوباش فاتب پلیس امنیت اراذل و اوباش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۰۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار وحید مجید گفت: همزمان با آغاز سال نو و در جهت پاکسازی و ارتقاء امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا می‌باشد.

وی ادامه داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح نموده اند.

سردار مجید گفت: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف در گرگان
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه