Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@13:04:15 GMT

«تصادفات» دومین عامل مرگ و میر بعد از کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۰۱۹۰

«تصادفات» دومین عامل مرگ و میر بعد از کرونا

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از فارس، سرهنگ محمد رازقی، ‌معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به موضوع تصادفات پرداخت و گفت: دومین عامل مرگ و میر در کشور، تصادفات هستند که با روزی میانگین 43 نفر جانباخته، بعد از بیماری کرونا در رتبه دوم قرار دارد.

وی تصریح کرد: در وقوع تصادفات علل و عوامل مختلفی نقش دارند از جمله ایمنی وسیله نقلیه، فرهنگ رانندگی، نحوه رانندگی و ایمنی معابر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رازقی ‌در خصوص سهم معابر در وقوع تصادفات گفت : حدود 61 درصد از تصادفات در شهر تهران در محورهای بزرگراهی صورت می‌گیرد؛ 16 درصد از تصادفات فوتی شهر تهران در بزرگراه آزادگان روی می‌دهد که یکی از ناایمن ترین بزرگراه‌های شهر تهران است.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: راننده اگر توجه کافی نداشته باشد ولی راه ایمن باشد تا حدود بسیار زیادی می توان از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کرد؛ اگر هم حادثه ای روی دهد با کمترین خسارت است.

سرهنگ رازقی خاطرنشان کرد: برابر قوانینی که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی و قانون رسیدگی به تخلفات وجود دارد پلیس راهور می تواند سهم نقص راه را در شرایط خاص و در تصادفات در نظر بگیرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تصادفات کرونا شهر امن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ عبور صحیح از خیابان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ استفاده صحيح از قوانين راهنمایی و رانندگی در جوامع امروزی ما که هر روز به تعداد خودروها در خیابان افزوده می شود نیاز به آموزش و آگاهی بخشی بیشتر بخصوص برای کودکان دارد تا با رعايت قوانین حادثه ای رخ ندهد، یکی از قوانين رد از چراغ راهنمایی و رانندگی و خط عابر پیاده است.

مردم چقدر این قوانین را رعایت می کنند و به آن احترام می‌گذارند.

{$sepehr_media_11036817_600_350 }

دیگر خبرها

  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است