Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@01:26:34 GMT

فیلترشکن‌؛ راهی برای جاسوسی و سرقت اطلاعات

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۰۳۷۳

فیلترشکن‌؛ راهی برای جاسوسی و سرقت اطلاعات

رویداد۲۴ سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا درباره خطرات استفاده از فیلترشکن توسط کاربران در فضای مجازی اظهار کرد: بسیاری از کاربران تلفن همراه از خطرهای فیلترشکن‌ همچون جاسوسی از کاربران، سرقت اطلاعات، آلوده شدن سیستم‌شان به بدافزارها و ... اطلاعی ندارند.

وی افزود: کاربران به هنگام استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی و درگاه‌های پرداخت بانکی به هیچ‌ وجه از فیلترشکن استفاده نکنند تا از نشانی درگاهی که قبلاً به دلایل مجرمانه مسدود شده بود، آگاه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پشت پرده سیاست فیلترینگ و فروش فیلترشکن/ از فعالیت شرکت تجارت الکترونیک کارا قشم چه می‌دانیم؟

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تصریح کرد: کلاهبرداران برای اینکه بتوانند اعتماد مشتریان را جلب کنند در طراحی درگاه‌های جعلی به دلیل سرقت اطلاعات بانکی افراد از لوگو، آرم بانک‌ها و نشان برنامه‌های معتبر بانکی سوءاستفاده می‌کنند، بنابراین افراد هنگام استفاده از درگاه‌های بانکی در فضای مجازی به هشدارهای سایبری توجه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار تکنولوژی فیلترشکن جدیدترین عکس های سلبریتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز

 سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: همزمان با اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و به منظور آشنایی شهروندان و مسئولان با دستاوردها، پیشرفت‌ها، خدمات و مأموریت‌های متنوع پلیس فتا در حوزه امنیت فضای سایبری کشور و ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شهروندان، اقدام به ارائه میز خدمت و غرفه آموزشی به شهروندان کرده است.

او ادامه داد: کارشناسان این پلیس به بازدید کنندگان و شهروندان در زمینه آسیب‌ها و تهدیدات فضای سایبری مشاوره‌های تخصصی ارائه و مشکلات آنها را رفع کردند.

سرهنگ حسینی می گوید: دراین میز خدمت، هشدار‌های سایبری و اطلاع رسانی در خصوص تهدیدات فضای سایبری به منظور ارتقاء دانش شهروندان و بازیدکنندگان از طریق توزیع بروشور، بنر‌های آموزشی، کتابچه و سی دی‌های آموزشی در حوزه فضای مجازی اطلاع رسانی گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است