Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد گفت: تا آخر سال شرکت‌هایی به عنوان عرضه اولیه در بورس عرضه می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نوسان در ذات بازار سرمایه و بازار سهام است. به عبارت دیگر این بازار عمدتا بر رفتار سهام‌داران و عرضه کنندگان سهام باز می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دولت با قواعدی که تعریف می کند، سعی می کند این نوسانات به سمتی برود که تحرکات به بازار قابل رشد تبدیل شود.

وی ادامه داد: در تمام دوره ها بازیگران این عرصه نقش موثری در چارچوب قواعد و مقرراتی که توسط شورای عالی بورس تصویب میکند، دارند . اخیرا یکسری مواردی مطرح شد که بر بازار اثر گذاشت. یکی از موارد این بود که مطرح شد نرخ سود بانکی می خواهد افزایش پیدا کند. همه فعالان بازار دیدند که رئیس کل بانک مرکزی تکذیبش کرد. بحثی است که نرخ سود بین بانکی مقداری بالا رفته که درست است؛ داریم برنامه ریزی می کنیم از این روند جلوگیری کنیم.

دژپسند گفت: برخی التهابات به خاطر بعضی اظهار نظرهایی است که در برخی امور بازار سرمایه مداخله گرانه صورت گرفته است. این موضوع به نظر من سبب می شود سهامداران حقیقی و خرد دچار زیان و خسران شوند. اگر ما مدافع منافع سهامداران خرد هستیم باید از اظهار نظرهایی که مداخله ایجاد می کند به شدت پرهیز کنیم.

وی افزود: برای برخی سهامداران این نگرانی ایجاد شد که این شاخص روندی کاهنده داشته باشد. باید توجه داشته باشیم آنچه که ما را امیدوار می کند برنامه های ما برای عرضه است.

وی گفت: سازمان بورس برنامه ای دارد که تا پایان سال جاری می تواند صد شرکت به صورت عرضه اولیه را عرضه کند. این موضوع بدین معنا است که خوشبختانه استقبال و اقبال خوبی وجود دارد بنابراین کسانی که در بازار سرمایه وارد می شوند باید با دقت عمل کنند.

دژپسند خاطرنشان کرد: اوراق برای تامین مالی دولت نیست. بازار سرمایه ظرفیت هایی دارد. بازار بدهی جزئی از بازار سرمایه است.

وی گفت: تصمیم ما این است که تمام واگذاری های ما در دولت در بازار بورس صورت بگیرد. این به خاطر نقش و اهمیت بازار بورس و در راستای تببین اهمیت بازار بورس و سرمایه است.

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: مطالعه، مشاوره و معامله جمله همیشگی من است که باید در بازار سرمایه سرلوحه کارمان باشد. الان خوشبختانه بازارمان بازارگردان دارد. یکی از ویژگی های بازار سرمایه این است که نقد شوندگی اش بالا برود. یعنی من به هر دلیلی اراده کردم بفروشم سهمم را با سهولت این کار را بکنم. بنابر این ان شاءالله برنامه داریم این بازار مدرن تر شد و امیدواریم بتوانیم نوسانات را به حداقل برسانیم.

وی گفت: هنوز معتقد هستم نوسانات منفی هست که اثر منفی بر بازار می گذارد که امیدواریم به حداقل برسد.

دژپسند گفت: آنچه که آقای ربیعی در مورد گشایش ها برای دسترسی به اموالمان اعلام کردند کاملا درست است. برخی از دارایی های ما که در برخی کشورها است کارش به نهایت رسیده بود تا ما واردات دارو داشته باشیم اما متاسفانه مانعی وجود داشت و الان من فکر می کنم آن محدودیت به زودی برطرف می شود.

وی در مورد بحث استیضاح خود در مجلس نیز گفت: این موضوع حق نمایندگان مجلس است و ما هم از این فرصت برای تببین عملکرد وزارت خانه استفاده می کنیم. هنوز کتبا و رسما به من اعلام نشده است اما به عنوان وزیر اقتصاد حتما در تعامل با نمایندگان محترم خواهم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دژپسند بازار سرمایه سود بانکی بورس بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه یکسری فاکتورهای مثبت و منفی در بازار سرمایه وجود دارد که در میزان سرمایه گذاری مردم نقش دارد، یادآور شد: احتمالا در روزهای آینده شاهد رشد آرام سهام در بورس هستیم اما جنس این رشد از نوع رشد در سال ۹۹ نیست.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر فعالیت بازار سرمایه با فراز و نشیب همراه است و رشد آن روزی مثبت و روز دیگر منفی است، پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با ایسنا درباره اثر برخی اخبار همچون اصلاحی برخی مواد قانون مالیات بر عایدی سرمایه معتقد است، نه تنها بورس بلکه بازارهای دیگر از جمله ارز، سکه و طلا هم بعد از اعلام تصویب این مصوبه واکنش قابل توجهی نداشتند.
وی با اشاره به اینکه مالیات بر عایدی سرمایه  موضوع جدید و مربوط به امروز نیست، افزود: این موضوع در دوره قبل مجلس شورای اسلامی برای اولین بار مطرح شد و اکنون هم به طور کامل تصویب نشده و تصویب نهایی آن مدت زمان طولانی طول می کشد. 
 این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سال گذشته هم پس از اعلام مصوبه مواد خام پتروشیمی، شاهد ریزش سود سهام در بورس بودیم، اما این مصوبه به تنهایی عامل ریزش سود نبود، عهدی که دولت بسته بود و زیر عهدش زد باعث شد، اعتماد سرمایه گذار از بین برود.
به گفته الیاس کردی، چنین اخباری هم آسیب می زند و هم تبعاتی دارد که آن تبعات آسیب زا هستند.
وی با اشاره به اینکه یکسری فاکتورهای مثبت و منفی در بازار سرمایه وجود دارد که در میزان سرمایه گذاری مردم نقش دارد، یادآور شد: افزایش روند کلی نرخ دلار، بالا بودن نرخ بهره که آسیب زا بوده و انتشار اوراق بالای ۲۰ درصد بوده در کنار قوانینی که در آینده تصویب می‌شود و مشخص نیست که برای سرمایه گذار مثبت است یا منفی، از جمله فاکتورهای مختلفی است که در این عرصه وجود دارد.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با این شرایط در روزهای آینده شاهد رشد آرام سهام در بورس هستیم، اما جنس این رشد از نوع رشد در سال ۹۹ نیست، اضافه کرد: با وجود فاکتورهای اعلام شده، ارزیابی ام این است که چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است