Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئله انتقال آب از سرچشمه‌های رود کارون یکی از نگران‌های اصلی مردم خوزستان است و در صورت تحقق این انتقال، کشاورزی و آب شرب مردم استان با مشکل روبرو می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز؛ آیت الله محسن حیدری در مراسم آغاز عملیات اجرایی بخشی از طرح جامع فاضلاب اهواز و شهرستان کارون اظهار داشت: جنگ تحمیلی با وجود داشتن برکات، خرابی‌ها و نابسامانی به دنبال داشته که عمده این خرابی‌ها در استان خوزستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اثر جنگ اکثر زیرساخت‌های خوزستان مانند کشاورزی، فاضلاب و طرح‌های عمرانی و ارتباطی نابود شده است. این حجم تخریب در اثر جنگ در هیچ استان دیگری سراغ نداریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ضریب برخورداری خوزستان قبل از جنگ عدد 3 بوده است ولی این شاخص بعد از جنگ به 17 تنزل یافت.

وی ادامه داد: پس از جنگ نیاز بود دولت‌ها، توجه ویژه به خوزستان داشته باشند ولی این توجه صورت نگرفته و اکنون ما از استان‌های کم برخوردار هستیم.

آیت الله حیدری بیان داشت: در دوران پس از انقلاب اسلامی، اقدامات و بسترهای مناسبی فراهم شده ولی این تناسب با حجم خرابی‌ها ندارد و لازم است اهتمام ویژه درباره خوزستان صورت گیرد. اقداماتی مانند احداث سد کرخه و طرح غدیر نمونه‌ای از اقدامات قابل تقدیر است.

وی بیان داشت: مسئله حاشیه نشینی و مشکلات آبفا خوزستان معلول جنگ است و امیدواریم با همت قرارگاه خاتم که در غیزانیه خوش درخشید، این مسائل برای همیشه مرتفع شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مسئله انتقال آب از سرچشمه‌های کارون یکی از نگران‌های اصلی مردم خوزستان است و در صورت تحقق این انتقال، کشاورزی و آب شرب مردم با مشکل روبرو می شود.

وی گفت: ما مخالف انتقال آب برای شرب مردم نیستیم ولی اینکه آب که سهم و مایه حیات استان خوزستان است را برای صنعت و فضای سبز منتقل کنیم، پذیرفتنی نیست.

شرط قرارگاه خاتم برای آغاز عملیات اجرایی انتقال آب حوضه‌ به حوضه افتتاح خط انتقال آب از خلیج فارس به کرمان نشان‌دهنده عدم تأثیر تحریم‌ها بر اراده ملت است بهره‌برداری از فاز نخست ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس از دریچه دوربین تسنیم طرح انتقال آب دریا برای مصارف شرب و صنعت هرمزگان و کرمان به بهره‌برداری رسید

آیت الله حیدری تاکید کرد: اگر سهم آب خوزستان به درستی اختصاص داده شود، طرح احیای اراضی خوزستان که در حقیقت 2 میلیون هکتار است، عملیاتی می‌شود و ما می‌توانیم به تنهایی امنیت غذایی کل کشور را تامین کنیم.

وی بیان داشت: مسئولان چرا مسئله شیرین سازی آب شور دریا را عملیاتی نمی‌کنند و دنبال انتقال آب از سرچشمه کارون و نابودی خوزستان هستند؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امیدواریم مسئولان قرارگاه خاتم در این زمینه نیز اهتمام داشته و دقت‌های لازم را لحاظ کنند.

انتهای پیام/341/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری انتقال آب از سرچشمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۰۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وصل‌شدن آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق تحت تأثیر سیلاب استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زیرکوه، مهدی دوستی صبح امروز در بازدید از مناطق سیل زده زیرکوه اظهار داشت:  16 روستا و 14 پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر 7200 نفر درگیر پیامدهای سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستاها به صورت موقت برطرف شده است.

وی ادامه داد: اکیپ‌های عملیاتی از مرکز استان و شهرهای همجوار در کنار اکیپ های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز بصورت مستمر تلاش نموده و با توجه به خرابی جاده های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستاها با مشکلاتی همراه شد که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستاها مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند تصریح کرد: حدود 50 کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود 50 میلیارد تومان می باشد. باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح گردد تا در تابستان مشکلی برای تأمین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی ادامه داد: حساس ترین خط آسیب دیده، 8 کیلومتر لوله 300 جی آرپی بمرود_ حاجی‌آباد است که به صورت کامل از بین رفته است، ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی تأکید کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تأمین می‌گردد، لذا اصلاح این خطوط قبل از  تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام/250/

دیگر خبرها

  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل