Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- این روزها شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز هستیم به گونه‌ای که درصد زیادی از مردم توانایی خرید آن را ندارند، حال در این میان کاهش ناچیز قیمت آن گاه به اندازه ۵ هزار تومان بیشتر مردم را آزرده خاطر می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، قیمت گوشت قرمز به قدری بالا رفته است که بسیاری از خانواده‌ها توانایی خرید ندارند و آن را از سبد کالای خود حذف کرده‌اند، این افزایش قیمت نگران‌کننده و باعث آزردگی مردمی شده است که ساعت‌های زیادی در طول شبانه روز تلاش می‌کنند و دستمزدی کمتر از مخارج زندگی خود دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرانی‌های روزانه مردم را سردرگم و نگران کرده است اما با وجود تمام مشکلات هنوز هم چشم به راه مسئولانی هستند که گره از مشکلاتشان باز کرده و کاری برایشان انجام دهند.

این ارزانی‌ها بیشتر آزاردهنده است؛ دردی از ما دوا نمی‌کند

صفر یکی از کارگرانی که روزانه 12 ساعت کار می‌کند در مورد گران شدن قیمت گوشت و اینکه آیا توانایی خرید دارد یا خیر گفت: خدا خیرتان بدهد نه تنها گوشت که خیلی چیزهای دیگر را هم نمی‌توانم برای خانواده‌ام تهیه کنم، قیمت‌ها آنقدر بالا رفته است که دسترسی به بعضی مواد خوراکی برایمان آرزو شده است.

وی افزود: گوشت قرمز آنقدر گران شده که دیگر حتی نمی‌توانیم به آن فکر کنیم، در کنار این گرانی‌های سرسام آور گاهی قیمت 5 یا 10 هزار تومان پایین می‌آید به ما می‌گویند کاهش قیمت داشتیم، واقعا اسم این کاهش قیمت است؟ این 10 هزار تومان چه تاثیری در زندگی ما دارد و چه دردی از ما دوا می‌کند؟

سپیده از دیگر شهروندان اصفهانی که مشغول خرید گوشت قرمز بود، در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در مورد قیمت آن گفت: قیمت گوشت خیلی بالا است، من در حال حاضر آن را از اینجا به قیمت هر کیلو 135 هزار تومان می‌خرم اما شنیده‌ام که بین 130 تا 150 تومان در جاهای مختلف به فروش می‌رسد. من خودم شاغل هستم و با درآمد خودم برای بچه‌هایم گوشت می‌خرم، اگر فقط درآمد همسرم بود ما هم نمی‌توانستیم گوشت بخریم و آن را حذف می‌کردیم.

گرانی‌هایی که روزانه مردم را متحیر می‌کند؛ شرمنده مشتریان هستیم

فروشنده نیز در این مورد گفت: خیلی پیش می‌آید که بعضی‌ها به مغازه می‌آینده و می‌گویند اندازه 50 هزار تومان به ما گوشت بده، من واقعا شرمنده می‌شوم، با این 50 تومان چطور به آنها گوشت بدم. متاسفانه قیمت گوشت آنقدر زیاد شده که حتی قشر متوسط هم که روزی به راحتی گوشت می‌خریدند دیگر قدرت خرید ندارند. ما اینها را می‌بینیم و کاری از دستمان برنمی‌آید.

صفاری از دیگر شهروندان اصفهانی گفت: قیمت گوشت گازش را گرفته و همین طور بالا می‌رود، بعد یک روز 5 هزار تومان پایین می‌آیند و از رسانه‌ها می‌شنویم که قیمت گوشت کاهش پیدا کرده، این بیشتر شبیه تمسخر آدم‌ها است. چرا فکری به حال این افزایش‌های بی‌رویه نمی‌کنند. حالا برخی کالاها به دلیل تحریم گران می‌شود اما گوشت چه ربطی به تحریم دارد ما که همه چیزش را در داخل کشور خودمان داریم، یکی جواب این را به من بگوید.

افزایش 30 درصدی فروش دام زنده در مراکز عرضه بهداشتی دام تهرانهرج و مرج در بازار عرضه گوشت قرمز؛ صمت بهبهان پاسخگو نیستران تازه گوسفندی 134 هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار

کاهش 5 هزار تومانی قیمت گوشت گوساله؛ مشکلات دامداران، خریداران و فروشندگان

فخریه از زنان سالمند اصفهانی گفت: گوشت گوساله برای من و همسن و سالانم و خیلی دیگر از مردم ضرر دارد، باید گوشت بره استفاده کنیم آن هم نه زیاد اما این گوشت آنقدر گران شده است که ماه‌ها است نمی‌توانیم بخریم، سراغ دارم کسانی را که بیشتر از یک سال است گوشت نخریده‌اند. کاهش 5 هزار تومانی گوشت گوساله دیگر چه حکمتی است. بدون شک کسی که خریدار است این 5 هزار تومان برایش مهم نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز استان اصفهان نیز پیرامون قیمت گوشت گوساله گفت: با بررسی قیمت‌ها در جلسه‌ای میان دامداران و فروشندگان گوشت، مقرر شد قیمت گوشت کشتارگاهی و همچنین نرخ فروش به ازای هر کیلو 5 هزار تومان کاهش یابد.

رضا انصاری بیان کرد: با توجه به اختلاف نظر میان فروشندگان گوشت قرمز و دامداران، جلسه‌ای در کشتارگاه فساران تشکیل شد و افراد حاضر به بحث و بررسی موضوع پرداختند. فروشندگان از کاهش فروش گوشت گفتند و در مقابل دامداران هم با یادآوری افزایش هزینه‌های خوراک و امکانات نگهداری دام و طیورشان، کاهش 10 هزار تومانی قیمت کشتارگاه را مناسب نمی‌دانستند.

وی تصریح کرد: در نهایت هر دو طرف با کاهش 5 هزار تومانی قیمت به ازای هر کیلو گوشت گوساله کشتارگاهی به توافق رسیدند. بنابراین قیمت گوشت در کشتارگاه به ازای هر کیلو 85 هزار تومان به فروش می‌رسد. هر چند با بررسی‌هایی که صورت گرفت، دامداران با همین قیمت هم سود چندانی نمی‌برند اما باید فکری به حال کاهش قدرت خرید مردم نیز کرد.

انصاری افزود: در حال حاضر هر کیلو گوشت گوساله به قیمت 115 هزار تومان در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد.

چیزی که عیان است این است که قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده است به طوری که بسیاری از مردم توانایی خرید گوشت قرمز ندارند و آن را از سفره خود حذف کرده‌اند، از طرفی دامداران نیز از افزایش قیمت هزینه خوارک و امکانات نگهداری دام و طیور ناراضی هستند و این افزایش قیمت دامن آنها را هم گرفته است.

برای کنترل قیمت‌ها در بازار و رفع مشکلات مردم مسئولان باید راهکارهایی عملی یافته و آن را اجرا کنند تا بیش از این مردم در معرض آسیب قرار نگیرند، با وجود تمام فشارهایی که به مردم وارد می‌شود هنوز هم امیدوارند تا راهی برای کاهش مشکلات‌شان پیدا شود. ما نیز چشم به راه هستیم تا پاسخی و راهی از سوی مسئولان ارائه و باری کوچک از دوش مردم برداشته شود.

انتهای پیام/164/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توانایی خرید هزار تومانی گوشت گوساله افزایش قیمت هزار تومان قیمت گوشت گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 

به گزارش ‌خبرگزاری خبرآنلاین، امارات یکی از کشورهای مهم در منطقه به شمار می‌رود؛ چرا که بیشترین واردات کالا از طریق امارات صورت می‌گیرد. کالاهایی همچون، موبایل و لپ‌تاپ، قطعات خودرو‎، پارچه و پوشاک، دوربین‌های دیجیتالی و قطعات الکتریکی تنها بخشی از کالاهایی هستند که از کشور امارات وارد می‌شوند. با توجه به این موضوع‌، ارتباط کشور با امارات از اهمیت زیادی برخوردار است.

بارندگی شدید و جاری شدن سیل بی‌سابقه در این کشور، باعث مشکلات زیادی از جمله، خسارت‌های مالی و جانی، آبگرفتگی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و همینطور اختلال در کار فرودگاه‌ها شده است. از آنجایی‌ که امارات یکی از کشورهای مهم برای منطقه به شمار می‌رود، احتمال این‌ که این سیل بر واردات کالا و تامین ارز کشور تأثیرگذار باشد، زیاد است.

سیل امارات تامین ارز را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه‌، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تأمین ارز کشور در دوران بحران امارات به دلیل سیل، گفت: درحال حاضر، بانک مرکزی مدت‌هاست واحد پول درهم را ارائه نمی‌دهد و در کشورهای مبدأ دیگری همچون، ترکیه و روسیه که بانک مرکزی واحد پول آنها را داراست، تجار ارز تحویل می‌گیرند و به واسطه کارگزاران در امارات، درهم دریافت می‌کنند. بنابراین، این سیل برای تامین ارز از امارات مشکلی ایجاد نمی‌کند.

در ادامه این گفت‌وگو به تأثیرات بخشنامه تخصیص ارز بانک مرکزی اشاره شد. این فعال بخش خصوصی درباره این بخشنامه افزود: طبق این بخشنامه، تجار باید 70 درصد کالاهای خود را فروخته باشند و در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. خریدار هم در سامانه تأیید کرده باشد تا ارز خود را تحویل بگیرد. ممکن است یک توقف 4 الی 5 ماهه در واردات کالا به وجود آید و به این ترتیب، چیزی به اسم کالای دپو شده در انبار وجود نخواهد داشت.

نوسان ارز بر قیمت کالاها تأثیر ندارد

وی درباره افزایش قیمت کالاهای وارداتی از جمله موبایل و لپ‌تاپ اظهار کرد: در شرایط فعلی، بازار در رکود قرار دارد و اگر بازار دچار رکود نبود، امکان افزایش قیمت کالاهای وارداتی وجود داشت. اما رکود بازار باعث شده فروشندگان به دلیل سیل، قیمت کالاها را بالا نبرند.

وی در ادامه افزود: به چنین کالاهایی ارز نیمایی تعلق می‌گیرد و نوسان ارز، بر قیمت کالاها تأثیر ندارد. اگر فروشنده‌ای کالایی را با افزایش قیمت در اختیار مردم قرار می‌دهد، مردم از چنین فروشندگانی خرید نکنند.

این فعال بخش خصوصی درباره تأخیر ورود کالا به کشور از امارات تصریح کرد: بعضی از انبارها به دلیل سیل آسیب دیده‌اند و افرادی که کالا سفارش داده‌اند، ممکن است با تأخیر یک تا دو ماهه، کالاهای خود را دریافت کنند و این موضوع، به حدی نیست که بازار را دچار مشکل کند.

واردات کالاها دچار مشکل می‌شود؟

فرجی تهرانی در ادامه اشاره کرد: بعد از تعطیلات نوروز، تا زمانی که بازار به حالت عادی برنگردد، تجار به سمت وارد کردن حجم زیادی از کالا نمی ‎روند. آنها معمولا قبل از ایام نوروز کالا وارد کرده‌اند اما بعد از ایام نوروز ممکن است به دلیل بخشنامه تخصیص ارز، واردات دچار مشکل شود.

وی درباره برگشتن شرایط امارات به حالت عادی و شروع مجدد واردات کالا گفت: در حال حاضر، شرایط در امارات تقریبا به حالت عادی برگشته و اگر مشکل آسیبی که به کالاها رسیده برطرف شود، واردات هم انجام می‌شود.

با توجه به شرایط ذکر شده، سیل امارات مشکلی برای تأمین ارز کشور و همین‌طور مشکل جدی برای واردات کالا از امارات به‌وجود نمی‌آورد.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902579

دیگر خبرها

  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد