Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون اقتصادی استاندار مرکزی با بیان اینکه "تولیدکنندگان استان مرکزی با مشکل معوقات بانکی، عدم وجود بازار فروش و کمبود در سرمایه گردش روبرو هستند" گفت: حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع استان باید جنبه عملیاتی پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید فرخی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی با اشاره به مشکلات صنایع اظهار داشت: فعالان حوزه تولید دارای مشکلاتی بسیاری هستند اما معوقات بانکی، عدم وجود بازار فروش و کمبود در سرمایه گردش از مهمترین مشکلات آنها است که در جهت رفع موانع و مشکلات آنها تمام افراد باید سعی و تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حمایت دارای برنامه از کارآفرینان و ادامه یافتن مسیر تولید از مهمترین اقدام مدیریتی در سال جهش تولید است که در جهت تحقق آن تمام افراد مسئول هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط موجود اقتصادی نامناسب و اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان اما تولیدکنندگان فعالیت خود را متوقف نکرده و در میدان باقی مانده‌اند تا نیازهای مردم و کشور رفع کنند و مسئولان در مقابل ایثار و فداکاری آنها وظیفه مهمی برعهده دارند و همچنین حمایت‌های لازم از آنها باید صورت بگیرد و تولید کنندگان در تمام عرصه‌ها در میدان بوده‌اند و دست از کار نکشیده‌اند.

استاندار قزوین: حمایت از تولید حکم شرعی برای مسئولان کشور است آیت‌الله درّی‌نجف‌آبادی: حمایت از تولید با هدف بهبود معیشت مردم انجام شود

فرخی تصریح کرد: از سال‌های گذشته نقش کارآفرینان در استان مرکزی در ایجاد شغل، توسعه صنعت و رونق تولید شروع شده که در این راستا حمایت از بخش کارآفرینی در سطح استان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از تولید از طریق ظرفیت بانک‌های دولتی و خصوصی باید نیازهای مالی واحدهای تولیدی را تامین کنیم و همچنین بانک‌ها باید به درستی وظایف خود را ایفا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی عنوان کرد: ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تنها با توسعه هدفمند صنایع به وجود می‌آید و حمایت‌های لازم از واحدهای تولیدی و صنایع با همکاری تمام افراد باید صورت بگیرد و همچنین این حمایت‌ها باید جنبه عملیاتی پیدا کند تا در این مسیر موفق شویم.

فرخی خاطرنشان کرد: تلاش شد در این مدت با حمایت قاطع و جامع مسئولان و مدیران اجرایی استانی و بانک‌های عامل، در زمینه واحدهای مهم دامی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی همکاری کامل و جامعی صورت پذیرد.

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 

رونق تولید موضوعی است که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه سیاست گذاران کلان و مسئولان اقتصادی کشور قرار گرفته و سال ۱۴۰۳ نیز شعار جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب شده است اما نقش بورس در این زمینه چیست؟

به گزارش ایسنا، کارشناسان اقتصادی بازار سرمایه را یکی از ابزارهای مناسب برای اجرای سیاست رونق تولید عنوان می‌کنند، اما آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید در کشور شود؟ برخی معتقدند که بورس به واسطه بازار ثانویه امکان جذب نقدینگی جدیدی ندارد و بنابراین نمیتواند به شرکت ها کمک کند و  آنچه در بورس اتفاق می افتد، نوسانات متعدد است.

برزو حق شناس در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بازار سرمایه یکی از مولفه‌های اقتصادی هر کشوری است، گفت: در  واقع رونق تولید نیز یکی از سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد  محسوب می‌شود که بورس جزئی از آن و یکی از ابزارهای اجرای این سیاست کلان محسوب می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه بورس نمی‌تواند به تنهایی باعث رونق تولید شود، یادآور شد: اگر سیاست های دیگر کشور در کنار بورس به کمک رونق تولید بیاید در آن زمان است که رونق تولید شکل می گیرد. 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تفاوت بازارهای اولیه و ثانویه پرداخت و ادامه داد: اینکه بورس بازار ثانویه است تعریف درستی است،  اما اگر به درستی مدیریت نشود باعث اختلال در بازار اولیه می شود.
به گفته حق شناس، بازار اولیه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تامین مالی شوند و بتوانند عرضه اولیه خود را برای سرمایه گذاران به نمایش بگذارند، اما در کنار بازار اولیه اگر بازار ثانویه یعنی بورس فعالیت بانشاطی نداشته باشد نمی توان انتظار داشت که بازار اولیه هم رونق پیدا کرده و با استقبال سرمایه گذاران رو به رو شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند