Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@15:57:32 GMT

وریا غفوری؛ مورد مشترک کی‌روش و اسکوچیچ!

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۱۹۰۱

وریا غفوری؛ مورد مشترک کی‌روش و اسکوچیچ!

شوت مهارنشدنی وریا غفوری به دروازه مهدی رحمتی هنوز یکی از زیباترین گل های ادوار لیگ برتر است.

 

به گزارش ورزش سه، خیلی قبل تر از آن‌که وریا غفوری در فوتبال ایران تبدیل به یک اسم مهم و تاثیرگذار شود، او پس از بازی در تیم پاس تهران و انتخاب اشتباه شهرداری تبریز به نفت تهران آمده بود تا در این باشگاه تهرانی، به سطح اول فوتبال ایران برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او برای به چشم آمدن در تیمی که علیرضا بیرانوند، احمد آل نعمه، کمال کامیابی نیا، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری و رضا نوروزی را در جمع خود داشت و توسط یحیی گل محمدی هدایت می‌شد، 13 هفته صبر کرد. زمانی که حمله نفتی ها از سمت چپ با پوشش مدافعان استقلال، توپی را در میانه میدان نصیب او کرد تا وی با کمی پیش روی از فاصله 40 متری دروازه سیدمهدی رحمتی را به زیبایی فرو بریزد. گلی که محمد سیانکی گزارشگر مسابقه، پیش بینی درستی روی آن داشت. او در لحظه شادی وریا می‌گفت که این گل در تاریخ ماندگار خواهد شد و چه بسا به تیتراژ برنامه های ورزشی راه پیدا کند.

 

زمان رقم خوردن این اتفاق در 28 مهر 1392 است؛ زمانی که کارلوس کی‌روش دوره اول کاری خود در ایران را پشت سر می‌گذاشت و در پی انتخاب نفراتی برای تیم ملی بود که اتفاقا در پست دفاع راست، هنوز صاحب مهره های کارآمدی که بعدها در تیم ملی فرمان را در دست گرفتند، نشده بود. در این فضا وریا غفوری این را در خود می‌دید که در تیم ملی بازی کند؛ بنابراین پس از گلی که وارد دروازه استقلال کرد، دست هایش را به حالت عینک روی چشم هایش گذاشت و به سمت نیمکت نفت دوید. او البته در آن زمان بازیکن مشهوری محسوب نمی‌شد و بنابراین تحلیل چندانی روی این حرکتش صورت نگرفت.

 

 

 

 

وریا وقتی جوان و جویای نام و شاید کمی عجول بود. او با ممارست و درخشش ادامه دار به آرزوی خود رسید و پیراهن تیم ملی را تن زد.

 

با این حال 7 سال پس از آن اتفاق و در شرایطی که وریا غفوری پس از سال ها درخشش در فوتبال ایران، حالا بازوبند کاپیتانی استقلال را بر بازو می‌بندد، وقتی او در هفته اول لیگ بیستم دروازه مس رفسنجان را باز کرد، حرکت مشابهی را به نمایش گذاشت. حرکتی خطاب به سرمربی تیم ملی و درخواست از او که دیده شود. وریا که اطلاع داشت در فهرست تیم ملی برای بازی با بوسنی جایی ندارد، با حلقه کردن انگشت اشاره و شصت، عینکی مجازی روی چشم خود ساخت و توجه دراگان اسکوچیچ را به خود جلب کرد. این در حالی است که ساعتی بعد موضوع عدم دعوت او تبدیل به یک بحث جدی در میان هواداران فوتبال شد و هنوز این بحث به پایان نرسیده است. خصوصا این که انتخاب دوم دراگان اسکوچیچ (مجتبی نجاریان مدافع فولاد) به دلیل کرونا از حضور در اردو بازماند تا نفر سوم لیست، مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس جایگزین او بشود. بازیکنی که در بازی سرخپوشان مقابل سایپا به میدان رفت اما در لیگ قهرمانان آسیا به دلیل بیماری حضور نیافته بود و به همین دلیل انتخاب او فعلا با استقبال گرمی از سوی محافل فوتبالی روبرو نشده است.

 

 

 

 

کاپیتان آبی ها هنوز در خود می‌بیند که در تیم ملی حضور داشته باشد و از رقابت دست نخواهد کشید. این پیام او پس از گلزنی مقابل مسی‌هاست.

 

اما نکته جالب برخی برداشت ها از حرکت وریا و دراماتیک بودن مسئله انتخابش بود؛ این که او به دلایل خاص به تیم ملی دعوت نمی‌شود یا سرمربی تیم ملی به دلیل این حرکت او را به تیم ملی فرانخواهد خواند اما از آن جایی که وریا این حرکت را در دوره کارلوس کی‌روش نیز انجام داده بود و بعد با ممارست و نمایش های بهتر به استحقاق خود، بازی در تیم ملی و درخشش در تورنمنتی چون جام ملت های آسیا 2015 دست یافته بود، شاید این بار نیز همان مسیر در انتظار کاپیتان استقلالی ها باشد.

 

او به درستی از سرمربی تیم ملی خواست تا درخشش و تلاشش را ببیند و حالا با ادامه این روند، چاره ای برای سرمربی تیم ملی باقی نمی‌ماند تا از اسم او به راحتی نگذرد و البته این مسیری است که همه بازیکنان تیم ملی در رقابت فشرده برای پوشیدن پیراهن سفید ایران در پیش خواهند داشت. به خصوص که نخبه های در سطح ملی، امروز پرتعدادتر و جدی تر از همیشه به فهرست تیم ملی نگاه می‌کنند و می‌خواهند بخشی از آن باشند.

استقلال تهران وریا غفوری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران وریا غفوری سرمربی تیم ملی وریا غفوری تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمبابوه عصر امروز در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد.  آقای مخبر در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری‌های فی مابین گفت: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با همه کشور‌ها به خصوص کشورهای دوست براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه‌های همکاری‌های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارز‌های ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت نیز هست، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ده ساله همکاری‌های دو کشور تهیه و پیگیری شود و همچنین تفاهم نامه‌ها و قرارداد‌های امضاء شده هر چه سریع‌تر به مرحله اجرا برسد. 

کنستانتینیو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می‌کنند و با وجود جدایی و فاصله جغرافیایی، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم‌های گسترده کشور‌های غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است، اما دو کشور می‌توانند با تعمیق روابط خود تحریم‌های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

معاون رییس جمهور زیمباوه همچنین با تأکید بر اجرای ۱۲ تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت‌های شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت‌های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت‌های ایران در زمینه‌های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • «وعده صادق» خروشی در دل مؤمنان دنیا ایجاد کرد
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان