Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@22:41:16 GMT

شکایت دولت از برخی نمایندگان مجلس

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۲۰۸۶

شکایت دولت از برخی نمایندگان مجلس

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در ارتباط با نطق و اظهار نظر برخی نمایندگان که مصداق اهانت به رئیس‌جمهور بوده، از برخی نمایندگان شکایت کرده است.

به گزارش مشرق، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت:  بیش از ۶۷ لایحه را دولت به مجلس تقدیم کرده است و مجلس یازدهم که تشکیل  شد درخواست کردیم کلیه  لوایح تقدیمی به مجلس دهم را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد که الآن نزدیک به چند ماهی که از تشکیل مجلس یازدهم می‌گذرد با ریاست محترم مجلس و هیئت رئیسه مجلس مکاتبه کردیم لوایح دولت را در دستور رسیدگی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: قاضی خطاب به وکیل متهم امامی: نمی توانید در دادگاه، مجلس یک کشور را زیر سوال ببرید

وی افزود: نمایندگان از جهت قانون حق دارند طرح ارایه دهند اما بر اساس مطالعاتی که انجام گرفته است چون طرح‌ها در زمان کوتاهی تهیه می‌شود و چون مجالس امکانات دولت را ندارند در عمل می‌بینیم که خیلی از مسائل ریز قانونگذاری در طرح‌ها مغفول می‌ماند، لذا از ریاست محترم مجلس تقاضا داریم لوایح دولت را در دستور بررسی قرار دهند و این در حالی است که تمامی این لوایح بار مالی آن تأمین می‌شود.

امیری خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در ارتباط با وظایف خود می‌توانند در کلیه امور کشور اظهار نظر کنند اما در هیچ جای قانون اهانت، نشر اکاذیب و افترا نسبت ناروا قابل قبول نیست. موارد معدودی داشتیم و محدود که نطق و اظهار نظری واجد همین عباراتی که اشاره شد بوده که این موارد توسط معاونت حقوقی رییس جمهور در دستگاه قضایی پیگیری شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که "تاکنون شکایتی از نماینده‌ای شده است یا خیر؟" گفت: مواردی بوده که معاونت حقوقی شکایت کرده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ حسینعلی امیری مجلس یازدهم دستگاه قضایی مجلس دهم هئیت دولت مجلس هیئت دولت ایران دولت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد

مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌های این کشور برای جلوگیری از ادامه اعتراضات حمایت از غزه شد.

به گزارش آکسیوس، این مقام آمریکایی می‌گوید راه‌های قانونی برای افزایش فشار بر مسئولان دانشگاه‌ها وجود دارد و به طور مثال حذف معافیت‌های مالیاتی و لغو روادید دانشجویی باید جزء گزینه‌های احتمالی قرار گیرد. 

جانسون مدعی شد دانشجویان خارجی که «با گروه‌هایی مثل حماس همدردی می‌کنند، حق ندارند در آمریکا باشند». 

گفتنی است، پس از تعلیق و دستگیری بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه «کلمبیا» نیویورک، فعالیت‌های اعتراضی دانشجویان در سراسر آمریکا گسترش یافت. علیرغم مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، تا کنون صد‌ها دانشجو توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شده‌اند.

این دانشجویان خواستار شفافیت بودجه دانشگاه و عدم دریافت پول یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی هستند. آنها همچنین خواستار عفو دیگر دانشجویان یا اعضای هیئت علمی شده‌اند که به دلیل اعتراضات در ماه‌های اخیر، با جریمه، تعلیق یا اخراج مواجه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • محکومیت صبا آذرپیک با شکایت مجلس و برخی نمایندگان | جزئیات حکم
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم