Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده کتاب خط مقدم شهید تهرانی مقدم را یک الگوی کار جهادی خواند و گفت: هر کسی در هر فعالیت مشغول به کار است، می‌تواند در کار خود بهترین باشد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همزمان با سالگرد شهادت پدر موشکی جمهوری اسلامی ایران، سردار رشید اسلام شهید تهرانی مقدم به میان همکاران و دوستان قدیمی ایشان رفتیم و برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های ایشان با آنها به گفت‌وگو پرداختیم، تلاش‌هایی که امروز علاوه بر اینکه امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران را تأمین می‌کند، مظلومین جهان هم چشم امید به آن دارند، تلاش‌هایی با اراده‌های فولادین که ابهت پوشالی ابرقدرت‌های جهان را فرو ریخت، نمونه بی‌نظیر آن موشک‌های حاج حسن بود که پایگاه آمریکایی عین‌الاسد را شخم زدند تا به جهانیان بفهماند که اگر کسی نگاه چپ به این کشور کند، عاقبت این‌چنینی خواهد داشت، به همین دلیل در این گفت‌وگو به سراغ خانم غفاری نویسنده کتاب ایشان رفتیم و در خصوص برداشت‌های شخصی خود از این شهید پرسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسای بی‌ادعا‌ــ‌1| طبقه‌بندی‌ها اجازه بیان تلاش‌های شهید تهرانی مقدم را نمی‌دهد/ توصیه «حاج حسن» به اطرافیان در فتنه 88پارسای بی‌ادعا‌ ـ 2|تاریخچه موشکی ایران طی 8 سال زیر نظر شهید تهرانی مقدم جمع‌آوری شدپارسای بی‌ادعا ـ 3| دغدغه مادر شهید تهرانی مقدم پس از شهادت "حاج حسن"/ شیوه رفع خستگی پدر موشکی ایرانپارسای بی‌ادعا ـ 4| تصویر قبولی شهید تهرانی مقدم در کنکور سال 1362پارسای بی‌ادعا‌ــ5|چرا شهید تهرانی‌مقدم موشک و پهپاد را باهم می‌ساخت؟/ درب پشتی که حاج حسن و همکارانش از آن خارج می‌شدند

فائزه غفاری نویسنده کتاب خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به ویژگی‌های شهید تهرانی مقدم اشاره کرد و گفت: در جریان جمع‌آوری کتاب به موضوعات جالب زیادی برخورد کردم. مردی که هزار جور مشغله کاری دارد و در پروژ‌ه‌های گوناگون همزمان مشغول به فعالیت است؛ همواره در حال تفکر و  طرح‌ریزی بوده‌ است. برای نمونه ایشان در مراسم ترحیمی شرکت داشتند که در وسط این مراسم به نکته‌ علمی می‌رسند که همان‌جا در کاغذی یادداشت می‌کنند که بعد از مراسم آن را دنبال کنند.

*درخواست اساتید دانشگاه از شهید تهرانی مقدم  برای آموزش در دانشگاه

وی با بیان اینکه علم شهید تهرانی مقدم به حدی رسیده بود که اساتید رشته هوا و فضا، از ایشان درخواست می‌کردند که ساعتی را در دانشگاه تدریس کنند؛ افزود: ایشان علاوه بر اینکه فرماندهی یگان موشکی را برعهده داشتند، یک دانشمند برجسته‌ای هم بودند و در پروژه‌ها نقش کلیدی داشتند. افرادی که در آزمایشگاه کار می‌کردند، می‌گفتند حاج آقا به ما می‌گفت فلان چیز را 3 ماهه بسازید؛ ما به یکدیگر می‌گفتیم باید سریع انجام بدهیم چراکه اگر حاجی خودش بیاید و وقت بگذارد دوهفته‌ای آن را می‌سازد و آبروی ما می‌رود.

نویسنده کتاب خط مقدم ادامه داد: این افراد می‌گفتند حاج حسن بعد از 2 ماه می‌آمد و می‌گفت چی شد؟ چرا هنوز تمام نشده؟ ما به ایشان می‌گفتیم شما به ما 3 ماه فرصت دادید، ان‌شاءالله در زمان مقرر تحویل می‌دهیم که این شهید بزرگوار می‌فرمودند نباید این مقدار زمان طول بکشد؛ هرچه سریعتر کار کنید. اگر کارمان بیشتر طول می‌کشید خودش می‌آمد پای کار و خودش کار را جمع می‌کرد.

* پدر موشکی، پدری مهربان در منزل بود/ مدیریت بی‌نظیر شهید تهرانی مقدم در همه امور زندگی

غفاری با تأکید بر اینکه ایشان با این همه مشغله کاری در منزل یک پدر و همسری شاد بودند، تصریح کرد: دختر خانم ایشان نقل می‌کنند که زمانی که کودک بودند در زمان ورود پدر به منزل آنها شعار «بابا اومد به خونه، شادی اومد به خونه» سر می‌دادند. ایشان حتماً پس از مأموریت ضمن اینکه سوغاتی برای آنها بیاورند،‌ حتماً نبودن خود را با بازی‌های جذاب و غیره جبران می‌کردند.

وی ادامه داد: جذاب‌ترین نقطه زندگی شهید تهرانی مقدم، مدیریت تمامی ابعاد زندگی بود. حاج آقا در موارد بی‌شماری فعالیت می‌کردند و حتماً کار را به سرانجام می‌رساندند و کاری نبود که در نیمه رها کنند. ایشان هر کاری را آغاز می‌کردند دنبال بهترین بودند؛ مثلاً وقتی می‌خواستند فوتبال را دنبال کنند، می‌شدند کاپیتان فوتبال یا می‌خواستند مدیریت مجموعه‌ای را دنبال کنند، مدیر برجسته آنجا می‌شدند. همچنین که در کوهنوردی هم به درجه‌ بالایی رسیدند.

نویسنده کتاب خط مقدم با تأکید براینکه شهید تهرانی مقدم در هرکاری وارد می‌شدند به حداقل‌ها راضی نبودند و قله آنجا را می‌خواستند، اظهار داشت: مدیریت این همه کار به گونه‌ای است که هیچ کمبود و نقصی در آن مشاهده نمی‌شود؛ یعنی کفه تراز به سمتی سنگینی نمی‌کند.

غفاری با اشاره به اینکه ایشان با وجود تمام فعالیت‌ها هر جمعه به مادر خود سر می‌زند، یادآور شد: ایشان نسبت به مناسبت‌ها بسیار حساس بودند و در نماز جمعه‌ها به صورت جدی شرکت می‌کردند.

وی تصریح کرد: ایشان همه کارها را به شکل بی‌نظیر مدیریت می‌کردند و اجازه نمی‌دادند رشته امور از دستشان رها شود؛ همین امر ایشان را به یک مدیر موفق تبدیل کرد.

* خانواده شهید تهرانی مقدم از فعالیت‌های گسترده ایشان خبر نداشتند

نویسنده کتاب خط مقدم، شهید تهرانی مقدم را یک مخلص واقعی خواند و گفت: خانواده ایشان تا پس از شهادتشان خبر نداشتند که ایشان چه شاهکاری در زمینه موشکی کرده‌اند. حتی آنها از کارهای ساده- غیر محرمانه- مثل کمک به ایتام و مستمندان هم بی‌اطلاع بودند. حتی پس از شهادتشان افرادی به خانواده ایشان سر می‌زدند که حاج آقا از ما حمایت مالی می‌کرده‌اند.

غفاری در ادامه گفت: شهید حاج احمد کاظمی بارها فرماندهی هوا و فضای سپاه را به ایشان پیشنهاد می‌کنند. همسر ایشان نقل می‌کند که حاج احمدآقا شب‌ها در پشت منزل ما می‌ایستادند تا شهید تهرانی مقدم به منزل برسند. پس از آن ایشان را در شهرک می‌چرخاند تا ایشان این امر را قبول کند. اما حاج حسن قبول نمی‌کرد و می‌گفت من در جهاد خودکفایی مفیدترم.

وی با بیان اینکه اصلاً پست و مقام برای ایشان هیچ جایگاهی نداشت، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار می‌فرمودند برای گله و شکایت خدمت حضرت آقا نمی‌روم و هر زمان که دستم پر شود خدمت ایشان می‌روم که وقتی گزارش عملکرد بدهم برق امید را در چشمان ایشان ببینم.

نویسنده کتاب خط مقدم، شهید تهرانی‌ مقدم را یک الگوی کار جهادی خواند و گفت:  هرکسی در هر فعالیت مشغول به کار است، می‌تواند با تأسی به ایشان در کار خود بهترین باشد.

انتهای پیام/

R1395/P/S4,38/CT3 واژه های کاربردی مرتبط شهید تحولات برنامه موشکی ایران شهید تهرانی مقدم بیشتر بخوانید... پارسای بی‌ادعا ـ ۴| تصویر قبولی شهید تهرانی مقدم در کنکور سال ۱۳۶۲ پارسای بی‌ادعا ـ ۳| دغدغه مادر شهید تهرانی مقدم پس از شهادت "حاج حسن"/ شیوه رفع خستگی پدر موشکی ایران پارسای بی‌ادعا‌ ـ ۲|تاریخچه موشکی ایران طی ۸ سال زیر نظر شهید تهرانی مقدم جمع‌آوری شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پارسای بی‌ادعا ـ ۴| تصویر قبولی شهید تهرانی مقدم در کنکور سال ۱۳۶۲ پارسای بی‌ادعا ـ ۳| دغدغه مادر شهید تهرانی مقدم پس از شهادت "حاج حسن"/ شیوه رفع خستگی پدر موشکی ایران پارسای بی‌ادعا‌ ـ ۲|تاریخچه موشکی ایران طی ۸ سال زیر نظر شهید تهرانی مقدم جمع‌آوری شد واژه های کاربردی مرتبط شهید تحولات برنامه موشکی ایران شهید تهرانی مقدم پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ توصیه امین حیایی به پسرش درباره پول و شهرت/ وقتی در "قلاده‌های طلا" به پدرم هجمه شد، غصه خوردم+ فیلم ۲ گوینده سحر ماه رمضان درگذشت ۳ پارسای بی‌ادعا ــ ۷| سخنان شهید تهرانی مقدم در آخرین جلسه فنی/ فرمایش منتشرنشده مقام معظم رهبری در خصوص موشک‌سازی ۴ شیخ حسین انصاریان تشریح کرد: داستان شنیدنی شتر داغ دیده ۵ پارسای بی‌ادعا-۶| شهید تهرانی مقدم؛ از موشک‌سازی با کارخانه‌های خصوصی تا «جهش تولید» برای کشور ۶ جدیدترین استفتاء رهبر انقلاب دربارۀ استخاره برای ازدواج ۷ پارسای بی‌ادعا‌ــ۵|چرا شهید تهرانی‌مقدم موشک و پهپاد را باهم می‌ساخت؟/ درب پشتی که حاج حسن و همکارانش از آن خارج می‌شدند ۸ تنها شباهت "بچه‌‌مهندس" و "از سرنوشت"/ "فاطیما" از اجرا تا بازیگری مهمترین اخبار فرهنگی میزگرد سریال "خانه امن" در تسنیم| کمال واقعی "خانه امن" چه‌کسی است؟/ ماجرای کُرکُری‌های مأموران امنیتی "خانه امن"+فیلم چه کسی نبوغ شهید تهرانی مقدم را شکوفا کرد؟ سهم اهالی موسیقی برای مقابله با کرونا ۵۰ هزار تومان است؟ / بازی معاونت هنری با ریال و تومان توصیه امین حیایی به پسرش درباره پول و شهرت/ وقتی در "قلاده‌های طلا" به پدرم هجمه شد، غصه خوردم+ فیلم مهمترین اخبار تسنیم گزارش‌های «تسنیم» درخصوص رسوب کالا، ۳ وزیر و رئیس‌‌کل بانک مرکزی را سرخط کرد/ از "تشر جهانگیری" و "دستور روحانی" تا آزادسازی میلیون‌ها تن کالا طهرانی مقدم در زمان شهادت مشغول کدام پروژه مهم بود؟/ جزئیات جدید از برنامه فضایی سپاه گزارش// "علم نافع" کلید‌واژه مورد تاکید مقام معظم رهبری برای جهش صنعتی کشور + فیلم افشای مقدمه‌چینی برای سفر نتانیاهو به ریاض/ آیا بن سلمان تاریخ سعودی‌ها را به اشغالگران قدس پیوند می‌دهد؟ آغاز کنفرانس بین‌المللی درباره آوارگان سوری/ اسد: آمریکا و اروپا با حمایت از داعش به ثبات سوریه ضربه زدند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید شهید تهرانی مقدم شهید شهید تهرانی مقدم شهید تهرانی مقدم شهید تهرانی مقدم پارسای بی ادعا ـ موشکی ایران پس از شهادت پدر موشکی جمع آوری حاج حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس

عضو شورای شهر مشهد گفت: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و بسیاری از معضلات اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود.

سیدحسین علوی‌مقدم در خصوص اجرای پویش «مشهد مهربان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: ماده اول قانون تشکیلات، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها را یک نهاد اجتماعی می‌داند، از این رو تکلیف اولیه شهرداری اجرای پویش‌هایی است که با پیروی از اخلاق اجتماعی مسائل و ناهنجاری‌های جامعه را حل کند، یکی از این پویش‌ها مشهد مهربان است که هدف آن تزریق مهربانی و افزایش حساسیت مردم نسبت به معضلات اجتماعی است.

وی افزود: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و لازم به ذکر است که بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خردوکلان با مشارکت و هم‌دلی مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: معضلات اجتماعی باید دغدغه همه مردم باشد و مردم نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت باشند، در صورتی که معضلات اجتماعی دغدغه همگانی شود به سوی مدینه فاضله حرکت خواهیم کرد.

علوی‌مقدم در پایان ضمن اشاره به مهاجرپذیری مشهد مقدس به دلیل هم‌جواری با امام رضا (ع) گفت: پویش «مشهد مهربان» با افزایش مشارکت و هم‌بستگی باعث یکپارچه‌سازی اجتماعی شهر می‌شود و این مشارکت‌ها عاملی است که افراد خود را در برابر مشکلات تنها نبینند.

کد خبر 749056

دیگر خبرها

  • پایان فیلمبرداری "خالد" در زیگورات
  • ژاوی: برای فصل بعد همه باید پیشرفت کنیم/ «لِوا» الگوست
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • اکران آنلاین فیلمی با بازی هدیه تهرانی
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند