Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، بهره‌گیری بیشتر افراد ناشنوا یا کم‌شنوا از فیلم‌های آموزشی هدف یک فراخوان فناورانه شد. همه شرکت‌ها و مراکز علمی برای کمک به توسعه و تولید سامانه، طراحی و آماده‎سازی نرم‌افزار زیرنویس برای فیلم‌های آموزشی به زبان فارسی فراخوانده شدند.

شاید شیوع بیماری کرونا در ایران و تغییر شیوه آموزشی کشور به مدل آنلاین و برخط، بهانه خوبی برای بررسی نواقص و مشکلات نظام آموزشی آنلاین کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سبک از آموزش برای افراد دارای معلولیت‌های ناشنوایی، کم‌شنوایی و مبتلا به جسمی و ذهنی مشکل است و این افراد از فهم برخی مطالب ارائه شده بازمی‌مانند.

با توجه به اینکه ناشنوایان، کم‌شنوایان و افراد دارای ناتوانی‌های جسمی و ذهنی نمی‌توانند از فیلم‌های آموزشی به خوبی استفاده کنند، یک فراخوان در این زمینه منتشر شده است تا فناوران بتوانند چنین سامانه ای را طراحی کنند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای توسعه سامانه زیرنویس خودکار فیلم‌های آموزشی فراخوانی منتشر و اعلام کرده است از طرح‌های فناورانه تولید این سامانه در قالب اعطاء تسهیلات بلاعوض و وام حمایت می‌کند.

کد خبر 5068876 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ناشنوایان فراخوان ویروس کرونا نوآوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی واکسن کرونا تولید دانش بنیان فناوری نانو امنیت اطلاعات فیس بوک ربات ایالات متحده امریکا هکرها فیلم های آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»

بهزاد کیامهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نخستین دوره علمی آموزشی زیارتی ستاد کانون‌های مساجد کشور در قالب طرح «شمس» با هدف آموزش زوج‌های جوان به صورت خالق و کلیدی (ویژه مدیران کانون فرهنگی هنری مساجد) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح «شمس» با آموزش زوج‌های جوان جهت کسب آرامش اعضای خانواده و جریان سازی در فعالیت اجتماعی پیش بینی شده است که سهمیه استان کردستان برای شرکت در آن ۲۰ زوج است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، با بیان اینکه این طرح از تاریخ ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس آغاز می‌شود، افزود: زیارت خاص همراه با اهدای هدیه متبرک و غذای حضرتی، ویژه برنامه‌های سیاحتی، دوره آموزش تخصصی ویژه زوجین همراه با ارائه گواهی و … از جمله برنامه‌های این طرح است.

کیامهر به شرایط شرکت کنندگان در دوره اشاره کرد و افزود: این دوره ویژه زوج‌های جوانی است که تاریخ عقد آنها بیش از پنج سال نباشد و یکی از زوجین حتماً مدیر کانون‌های مسجد باشد.

به گفت وی، این طرح به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری بنیاد خانواده و ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود و زوجین باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir/sham اقدام کنند.

کد خبر 6098063

دیگر خبرها

  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • تیم فوتسال زیر ۲۱ سال ناشنوایان عراق در شاهرود اردو زد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد