Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه همکاری مشترک ادارت کل زندان ها و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه با هدف توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها و توانمندسازی زندانیان امضا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ منصور بیژنی مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با مدیرکل صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه اصلاح و تربیت از مهم‌ترین برنامه‌های زندان‌های استان است، تصریح کرد: آموزش همراه با ایجاد اشتغال و ارائه مهارت آموزی به زندانیان یکی از موثرترین راه‌های اصلاح و تربیت برای مددجویان تحت نظارت این اداره کل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اشتغال و حرفه آموزی یکی از اولویت های مهم سازمان زندانهاست که در بازگشت مجدد زندانیان به زندان رابطه معناداری دارد.

این مقام ارشد زندان های استان با بیان اینکه زندان به تنهایی نمی تواند بار مسؤلیت برنامه های نظام زندانبانی از جمله آموزش و حرفه آموزی و اشتغال را برای زندانیان بعهده بگیرد خاطر نشان کرد:توسعه همکاری با نهادهای متولی و صاحب دانش برای ارتقاء برنامه های نظام زندانبنی از جمله صنایع دستی در راستای نگاه اصلاحی و تربیتی و بالا بردن مقوله اشتغال در زندان ها برای رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه است.

مجید صفایی مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه‎گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه از ظرفیت‌های این اداره ‌کل در زمینه حرفه‌آموزی و آموزش مهارت‌های حرفه‌ای آمیخته با فرهنگ، هنر، استعدادهای بومی و داخلی متناسب با اقلیم استان برای پرورش و هدایت استعدادهای فکری و فنی مددجویان، ارتقای سطح مهارت‌های هنری و صنایع‌دستی آن‌ها، کاهش بزهکاری و جلوگیری از تکرار جرم استفاده می‌شود.

صفایی تصریح‌کرد : یکی از اهداف در توسعه و ترویج صنایع‌دستی استان افزایش کیفیت آموزش‌ها است که در این تفاهم‌نامه از تجارب و تخصص استادان مطرح استان برای بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی هنرجویان استفاده می‌شود.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی در زندان‌های استان از قبیل چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، سفالگری، زیورآلات و... با معرفی استادان مربوطه خبر داد و گفت: صدور گواهینامه مهارت و همکاری در برگزاری آزمون پایان دوره از تعهدات این اداره کل است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تفاهم نامه همکاری صنایع دستی و گردشگری زندان های استان استان کهگیلویه حرفه آموزی تفاهم نامه زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان و یازدهمین دوره استانی آن طی ۲ روز گذشته در منطقه جعفرآباد بیله‌سوار مغان با حضور عشایر غیور استان اردبیل، اقوام عشایر استان‌های مختلف و میهمانان خارجی برگزار شد.
وی افزود: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث فرهنگی ارائه کردیم تا از میراث گرانبهای عشایر استان پاسداری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی اردبیل گفت: لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل با عنوان "تومان کوینک" و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
محمدی ادیب تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون دشت مغان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان اردبیل به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایر برگزار شد.
وی افزود: گردشگری، صنایع دستی عشایر و حمایت از آنها در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل است و در این راستا اقدامات متنوعی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی