Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@22:31:17 GMT

خواص عجیب نان کپک زده برای سلامتی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۳۶۴۶

خواص عجیب نان کپک زده برای سلامتی

 به نقل از اسپوتنیک؛ اگر نان در بسته بندی و در محیط گرم و مرطوب و یا در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار بگیرد، باعث تشکیل یک لایه قارچ آبی رنگ به نام پنیسیلیوم یا کپک می‌شود که بر طعم و بوی نان تأثیر می‌گذارد.

«الکساندر فلمینگ» نخستین کسی بود که به اهمیت و فواید کپک نان پی برد و متوجه از بین رفتن باکتری‌های هوا توسط قارچ پنیسیلیوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلمینگ تحقیق در مورد این نوع قارچ‌ها را آغاز کرد و دریافت که این مواد ناشی از پوسیدگی غذا‌هاست و از اینجا پنی سیلین را اختراع کرد. البته فراعنه قبلاً کپک نان را روی زخم می‌گذاشتند و سپس آن را برای جلوگیری از عفونت به مدت چند روز به یک تکه پارچه می‌بستند.

آن‌ها می‌دانستند که هر چه درصد کپک نان بیشتر باشد، تاثیر بیشتری در سرعت ترمیم و جلوگیری از عوارض زخم دارد. فلمینگ پس از ۵ هزار سال متوجه شد که دلیل این امر وجود آنتی بیوتیک در کپک نان است.

پنی سیلین دارویی مهم که از کپک نان تولید می شود

پنی سیلین از کپک نان استخراج می‌شود و یک آنتی بیوتیک معروف است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند دیفتری، سل، ذات الریه و همچنین سیفلیس به کار می‌رود. 

درمان مشکلات گوارشی با کپک نان

کپک نان به درمان بسیاری از مشکلات گوارشی کمک می‌کند و قاتل باکتری به شمار می‌رود، بنابراین به دلیل توانایی از بین بردن میکروب‌ها در درمان بسیاری از عفونت‌های باکتریایی مفید است. کپک نان، در ساخت بسیاری از پنیر‌ها مانند پنیر آبی و پنیر روکفورت استفاده می‌شود.

درمان عفونت های مفصلی با کپک نان

کپک نان در درمان عفونت‌های مفصلی و استخوانی تأثیر زیادی دارد و در تهیه مخمر استفاده می‌شود که به عنوان کاتالیزور در بسیاری از محصولات پخته شده و شیرینی جات به شمار می‌رود.

هنگام خوردن نان کپک زده به این نکات توجه کنید:

- اطمینان حاصل کنید که نان حاوی قارچ‌های مضر دیگری نباشد تا به جای منفعت، به شما آسیبی نرسد.

- اطمینان حاصل کنید که به ماده پنی سیلین موجود در کپک حساسیت ندارید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کپک نان عفونت آنتی بیوتیک مشکلات گوارشی کپک نان عفونت مشکلات گوارشی سبک زندگی پارسی خبر آنتی بیوتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب این قارچ‌ها باشید!

آفتاب‌‌نیوز :

طی روز‌های گذشته سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش سه برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و اعلام کرد که در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خود رو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

گفته می‌شود در فصل بهار و با افزایش حجم بارش‌ها، قارچ‌های زیادی در طبیعت می‌رویند و ممکن است برخی افراد بدون آگاهی این قارچ‌های خود رو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف کنند که در نهایت ممکن است منجر به مسمومیت‌های شدید و حتی مرگ افراد شود.

اما سوالی که با انتشار این اخبار در ذهن بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان قارچ‌های سمی را از غیرسمی در طبیعت تشخیص داد و آیا همه قارچ‌هایی که در طبیعت می‌رویند سمی هستند؟ سوالی که ترحم بهزاد - مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در پاسخ به آن می‌گوید طبق مطالعات متخصصین و کارشناسان مربوطه، قارچ‌های سمی از نظر خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه شباهت زیادی به قارچ‌های خوراکی داشته و بسیار خطرناک هستند. تشخیص انواع خوراکی قارچ از انواع سمی مشکل بوده و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه شناسی امکان پذیر است.

بهزاد همچنین از مردم درخواست کرد که از برداشت و مصرف خودسرانه قارچ‌های موجود در طبیعت و همچنین گیاهان دارویی که نوع آن‌ها را نمی‌شناسند جداً خودداری کنند.

وی همچنین عنوان کرد که بر اساس گزارش‌های واصله برای سم قارچ، پادزهر وجود ندارد و معالجه میسر نیست؛ بنابراین تنها راه ممکن جلوگیری از صدمات مصرف این نوع گیاهان و عدم برداشت گیاهان ناشناخته است که علاوه بر صدمات جانی، به اکوسیستم مرتعی آسیب می‌رساند، تنوع زیستی را از بین می‌برد، موجب تخریب منابع می‌شود، خسارات و زیان فراوان به نسل فعلی و نسل‌های آینده می‌زند و موجب انقراض گونه‌ها شده و حیات را از بین می‌برد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تصریح کرد: مصرف قارچ توسط حیوانات و پرندگان، بیانگر غیر سمی بودن آن قارچ برای انسان نیست و حتی برخی از سموم مقاوم به گرما بوده و آماده سازی آن به صورت کباب، آب پز و بخار پز و سرخ کردن، مواد سمی از بین نمی‌برد و سم زدایی نمی‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود از برداشت و مصرف خودسرانه گیاهان دارویی و قارچ‌ها که نوع آن‌ها را نمی‌شناسید جداً خودداری کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • کرم معجزه