Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@05:42:22 GMT

قیمت پوشک به تدریج کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۳۹۱۵

قیمت پوشک به تدریج کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: سعید صارمی، معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت با بیان اینکه در حوزه تولید پوشک بچه مشکلی نداریم، اظهار داشت: 70 درصد از مواد اولیه تولید این کالا وارداتی و متاثر از نرخ ارز است و به علت کمبود مواد مورد نیاز تولید قیمت پوشک در هفته های اخیر بالا رفته بود.

صارمی از برنامه ریزی برای متعادل شدن قیمت پوشک خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد ترخیص این مواد از گمرکات به صورت اعتباری انجام شود و بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای این موضوع را نیز تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در راستای قطع وابستگی و خودکفایی تمهیدات لازم برای تولید داخلی مواد اولیه پوشک که امکان تولید داخل دارند انجام شده است.

معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت تاکید کرد: با تمهیدات و مجموعه اقدامات انجام شده شاهد کاهش تدریجی قیمت پوشک خواهیم بود.

صارمی تصریح کرد: در حوزه نظارت بر بازار نیز پوشک بچه جزو طرح‌های نظارتی و مشمول تشدید بازرسی‌ها خواهد بود و با متخلفان در این بخش برخورد قانونی خواهد بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت پوشک بازار قیمت پوشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟

به گزارش پارس نیوز، رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است. 

براساس آخرین معاملات انجام شده در بازار، سکه تمام طرح جدید به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشته است و در حال حاضر با بهای ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

بدین ترتیب قیمت سکه طی این دور روز از هفته جاری (دیروز و امروز) نسبت به هفته گذشته بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افت بها داشته است؛ چراکه در آخرین معاملات پایانی هفته گذشته، سکه ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت داشت.

سکه تمام طرح قدیم نیز با کاهش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، امروز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

نیم سکه و ربع سکه نیز به‌ترتیب نسبت به هفته گذشته ۹۰۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۴۰۰ هزار تومان (ربع سکه) نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است؛ در بازار امروز نیم سکه ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز هفت میلیون تومان دادوستد شد.

باتوجه به آرامش در بازارهای جهانی نیز  روند قیمتی در بهای طلا نیز کاهشی است؛ هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز ۱۴ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود که نسبت به هفته‌ی گذشته ۵۶۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با بهای سه میلیون و ۴۰۷ هزار تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفت که ۱۳۲ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت هر گرم طلا در آخر هفته گذشته است.

گفتنی است، مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد