Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، فرانسه در واکنش به توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص مساله قره‌باغ، ضمن تاکید بر آغاز مجدد مذاکرات بین طرفین درگیر فراتر از توافق آتش‌بس برای حل و فصل پایدار درگیری‌ها، به آنکارا در خصوص اقدام‌های مغایر با این هدف هشدار داد.

به گزارش تارنمای وزارت خارجه فرانسه، «ژان ایو لودریان» با تاکید بر ضرورت پایان دادن به درگیری‌ها گفت: این تعهدی است که در هفته‌های اخیر چندین بار توسط طرفین انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولویتی به شدت مورد حمایت ماست و ما در چارچوب ریاست مشترک گروه میسنک انتظار داریم جمهوری آذربایجان به شدت به تعهدات خود پایبند بوده و حملات بلافاصله متوقف شود.

لو دریان همچنین به ترکیه هشدار داد که اقدامی مغایر با این هدف انجام ندهد.

او با اشاره به اعلام توافق آتش‌بس میان دو کشور که با میانجی‌گری روسیه صورت گرفت، تصریح کرد: فرانسه در حال تجزیه و تحلیل موارد و پیامدهای آن است.

وزیر خارجه فرانسه با تاکید مجدد کشور متبوعش بر دوستی خود با ارمنستان با توجه به پیوندهای تاریخی و فرهنگی گفت: فرانسه در این شرایط سخت، در این زمینه دراماتیک در کنار ارمنستان است تا به طور ویژه از بابت در اختیار قرار گرفتن تمام حمایت‌های بشردوستانه مورد نیاز اطمینان حاصل شود.

لودریان با اشاره به شرایط میدانی، جمعیت آواره و درگیری در مراکز شهری و پیامدهای انسانی قابل توجهی که این درگیری به دنبال داشته، حضور مقام‌های فرانسوی به همراه کمک‌های پزشکی این کشور در اواخر هفته گذشته را یادآوری کرد و گفت: در روزهای آینده اقدام‌های اولیه دیگری به منظور تامین کمک‌های مورد نیاز ارمنستان انجام می‌شود.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: فراتر از توافق نامه آتش بس شروع مجدد مذاکرات بین طرفین در مورد حل و فصل پایدار درگیری همچنان ضروری است.

لودریان گفت: در آنجا، فرانسه تحت ریاست مشترک گروه میسنک سازمان امنیت و همکاری اروپا نقش کامل خود را ایفا خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه با تاکید بر از سرگیری بدون تاخیر گفت و گوها میان دو طرف گفت: به افرادی که در درگیری‌های هفته‌های اخیر آواره شدند باید اجازه بازگشت داده شود.

به گزارش ایرنا، کرملین روز گذشته اعلام کرد که «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان و «ولادیمیرپوتین» رئیس جمهوری روسیه بیانیه ای را مبنی بر اعلام آتش بس کامل و رفع تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ از ابتدای بامداد ۱۰ نوامبر (روز سه‌شنبه) به وقت مسکو امضا کردند.

ارمنستان و جمهوری آدربایجان در حالی با میانجی‌گری روسیه به توافق جدیدی برای برقراری آتش‌بس در قره‌باغ دست یافته‌اند که تردیدها درباره پایداری این توافق وجود دارد و این در حالی است که حصول این توافق موجب بروز اعتراض‌هایی در جامعه ارمنستان نیز شده است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قره باغ آتش بس ترکیه فرانسه توافق آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان

رئیس پارلمان ارمنستان اعلام کرد: من به موضوع خرید گاز از جمهوری آذربایجان بسیار مثبت نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم. ایروان آماده است تا در مورد خرید و فروش گاز با باکو گفتگو کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های جمهوری آذربایجان، آلن سیمونیان، رئیس پارلمان ارمنستان گفت که ایروان آماده است تا در مورد خرید و فروش گاز با باکو گفتگو کنند.

سیمونیان تأکید کرد: من به موضوع خرید گاز از آذربایجان بسیار مثبت نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم ما باید در مورد این موضوع بحث کنیم.

رئیس پارلمان ارمنستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز بخشی از گازی که ارمنستان از روسیه خریداری می‌کند از طریق جمهوری آذربایجان می‌آید. من مطمئن هستم که طبق قرارداد اگر از روسیه به آن‌ها برسد و سپس به اروپا برود، همان گاز در کل به ما می‌رسد.

آلن سیمونیان خرید گاز از جمهوری آذربایجان و ایران از طریق این خط لوله را گزینه بسیار خوبی می‌داند.

الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان نیز احتمال خرید گاز آذربایجان توسط ارمنستان در آینده را رد نکرد.

رئیس‌جمهور آذربایجان در 23 آوریل در نشست بین‌المللی «COP29 و چشم‌انداز سبز برای آذربایجان» در دانشگاه ADA در این باره صحبت کرد.

علی‌اف تاکید کرد: امروزه ما تقریباً 100 درصد نیاز گاز گرجستان را پوشش می‌دهیم. حجم عرضه هر سال در حال افزایش است و فکر می‌کنم به 3 میلیارد مترمکعب رسیده است. با توجه به اینکه قیمت گاز برای گرجستان مطلوب است، به طور بالقوه ارمنستان قادر به خرید گاز آذربایجان خواهد بود. البته با توجه به نزدیکی و زیرساخت‌ها، چنین همکاری طبیعی خواهد بود.

به گفته علی‌اف، چنین همکاری‌هایی پس از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان و امضای معاهده صلح امکان‌پذیر است.

آکوپ واردانیان، معاون وزیر اداره ارضی و زیرساخت ارمنستان، که در مجمع بین‌المللی «جاده ابریشم» تفلیس در اکتبر 2023 شرکت کرد، خرید گاز ارمنستان از جمهوری آذربایجان را در آینده رد نکرد و گفت: ارمنستان پس از حل اختلافات سیاسی بین دو کشور آماده خرید گاز از آذربایجان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند