Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوسان در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت:‌ آمریکا برخی از کشورها چون مصر و امارات را تحت فشار قرار داده تا در کنفرانس بین‌المللی آوارگان سوری در دمشق شرکت نکنند. امارات پیشتر گفته بود که در این کنفرانس شرکت می‌کند اما لحظات آخر از مشارکت در کنفرانس سرباز زد. البته عدم حضور این کشورها در کنفرانس اهمیتی برای ما ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ امیدواریم که روابطمان با همه کشورها به خصوص کشورهای عربی خوب باشد. اما این روابط باید با رغبت و خواست دو طرف باشد.

سوسان درباره عملکرد و نقش اتحادیه عرب در مشکلات و مسائل موجود کشورهای عربی نیز گفت: این اتحادیه مرده است.

کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان از امروز چهارشنبه فعالیت خود را در دمشق آغاز کرد و تا فردا ادامه خواهد داشت. روسیه نیز در برگزاری آن مشارکت داشته است.

بررسی اوضاع کنونی سوریه،‌ شرایط بازگشت آوارگان و موانع پیش روی آن‌ها و نیز ایجاد زمینه مناسب برای بازگشت آن‌ها به وطن از جمله موضوعات مورد بحث در این کنفرانس است.

در این کنفرانس همچنین قرار است موانع و مشکلاتی که به دلیل محاصره اقتصادی غرب و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، بر سر راه فرآیند تسهیل بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

بشار اسد رییس جمهوری سوریه نیز روز دوشنبه در گفت‌وگوی مجازی با ولادیمیر پویتن رئیس جمهور روسیه گفت که برگزاری این کنفرانس، نخستین اولویت دولت سوریه و آغازی برای حل این مشکل است.

موضوع آوارگان سوری یک بحران انسانی است که در آغاز جنگ علیه سوریه به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و سرنگونی آن به کار گرفته شده است.

برچسب‌ها سوریه دمشق ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه دمشق ایالات متحده آمریکا سوریه دمشق ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد که عملیات یمن در دریای سرخ یک هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه صهیونیست‌ها به غزه و رفع محاصره آن است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه یمن در صنعا روز دوشنبه تاکید کرد که ایالات متحده مانع صلح در یمن است و از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه ممانعت می‌کند.

براساس گزارش المیادین، وزارت خارجه یمن با بیان اینکه عملیات یمن در دریا «هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه» است، تاکید کرد: این یک خواسته بشردوستانه است. قرار است به آن پاسخ داده شود.

این وزارتخانه با بیان اینکه حل و فصل (در رابطه با بحران یمن) ربطی به آنچه در دریای سرخ می‌گذرد ندارد، خاطرنشان کرد: به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای که با طرف سعودی به دست آمده، ربطی به حوادث غزه ندارد. قرار بر این است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هیچ گونه دخالتی در آن نداشته باشند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: اظهارات تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن، مؤید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و مانع توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره است.

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد: آمریکا در برابر اراده همه مردم جهان از جمله مردم آمریکا ایستاده است که با مشارکت دولت بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه مخالفت خود را اعلام کردند.

این وزارتخانه توضیح داد که آمریکا «به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی، به سرکوب وحشیانه دانشجویان متوسل شد، به نحوی که بار دیگر نادرست بودن شعارهای آمریکا در مورد دموکراسی را آشکار کرد».

چند روز پیش، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت صنعا تاکید کرد که یمن از اقدامات خصمانه‌ای که ایالات متحده در حال برنامه ریزی است، آگاه است و آن را مسؤول «عواقب حماقت احتمالی‌اش علیه» یمن می‌داند.

العزی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه، «ممکن است یک راه امن هم در منطقه پیدا نکند».

وی خاطرنشان کرد که منافع این کشور «هدفی پایدار برای همه آزادگان خواهد بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت