Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@13:12:56 GMT

طرز تهیه مُفتح عربی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۴۷۰۹

طرز تهیه مُفتح عربی

این غذا در استان خوزستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس در مناسبتهای بزرگی چون عروسی و عزاداری بعنوان غذایی اعیونی پخت میشود.

مواد لازم برنج   ۴ پیمانه گوشت گوسفندی استخوانی   ۴ تکه کشمش پلویی   ۲۰۰ گرم گردو   به مقدار لازم پیاز بزرگ   ۳ عدد لپه‎   ۳۰۰ گرم روغن زیتون   به مقدار لازم زعفران دم کرده   به مقدار لازم نمک و فلفل و زرد چوبه چوب دارچین،گلپر    به مقدار لازم طرز تهیه ابتدا گوشت را ازشب قبل درروغن زیتون، گلپر، زردچوبه، فلفل و چوب دارچین میگذاریم ک مزه دارشود   روزبعد گوشت را کمی میشوییم که مواد از روی آن شسته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
درون قابلمه ای میگذاریم. پیاز را متوسط(نه ریز نه درشت) روی گوشت خُرد کرده، آب زیاد میریزیم، لپه را هم که ازقبل خیس کرده بودیم اضافه میکنیم، زردچوبه و زعفران و چند تکه چوب دارچین هم می افزاییم.   وقتی آب جوش آمد شعله را کم کرده و اجازه میدهیم گوشت ۳ ساعتی باشعله کم بپزد.(زمان پخت بستگی به گوشت دارد)   وقتی گوشت پخت نمک و فلفل را اضافه کرده، ۱۰ دقیقه بعد خاموش میکنیم. لپه هارا از آب گوشت باکفگیر مشبک جدا کرده و میگذاریم گوشت تا زمان سرو درون همان آب بماند.   کشمش را که نیمساعت خیس شده بود، آبکش کنید درروغن کمی تفت دهید، وقتی تفت خورد آخرسر لپه و گردو را به آن اضافه کنید و تفت کوچکی میدهیم. برنج را که پختیم(آبکش کنید یا کته ای دلخواه است) درون ظرف کشیده، گوشت ومواد کشمشی را روی آن میگذاریم و آماده خوردن است. سایر نکات آب گوشت را میتوان کنار غذا استفاده کرد.   برنج را میتوان شوید پلو کرد.   منبع: پاپیون

منبع: پارسینه

کلیدواژه: م فتح عربی غذای عربی آشپزی سبک زندگی پارسی خبر مقدار لازم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال استقلال تهران در حالی برای دیدار روز چهارشنبه مقابل تراکتور تبریز آماده می‌شود که گلر اصلی این تیم اجازه همراهی آبی‌ها را ندارد.

سید حسین حسینی که در این فصل عملکردی فوق العاده درون دروازه استقلال داشته به دلیل محرومیت انضباطی ناشی از مصاحبه پس از بازی برابر شمس آذر در حساس‌ترین بازی استقلال در نیم فصل دوم غایب خواهد بود.

با این حال حسینی این روز‌ها تمرینات خود را در کمپ حجازی پا به پای سایر بازیکنان استقلال دنبال می‌کند و امیدوار است با پایان محرومیت از بازی هفته بیست و ششم دوباره درون دروازه تیمش قرار بگیرد.

او که در روز‌های گذشته حمایت ویژه‌ای از گلر دوم تیمش داشته، سعی کرده با روحیه دادن به این دروازه‌بان جوان، انگیزه او برای نگه داشتن استقلال به عنوان شانس اصلی قهرمانی را حفظ کند و از سوی دیگر خودش هم تلاش می‌کند این محرومیت بدموقع را به دست فراموشی سپرده و تمرکزش را برای ادامه فصل حفظ کند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • تصاویری از فرو رفتن عجیب یک موشک به درون یک دیوار!
  • چالش هدف گیری دروازه داخل آب توسط ژائو کانسلو / فیلم
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است