Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا محسن حاجی زین العابدینی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه، با کتابِ خوب است که انسان رشد می‌کند و برای حرکت آماده می‌شود، گفت: مطالعه و اطلاعات، عامل مهم توسعه و ایجاد فرهنگ محسوب می‌شوند. برای دستیابی به توسعه پایدار و رشد همه جانبه، راهی جز گسترش مطالعه و توجه به کتاب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، ضرورت دارد برنامه های اندیشه‌مدار و دقیقی در کشور پیش بینی شود که بتواند به توسعه کتابخوانی کمک کند.

وی افزود: یکی از این برنامه ها فعالیت های مناسبتی مانند هفته کتاب است که به نظر می رسد لازم باشد سازمان ها و نهادهای مرتبط با کتاب و کتابخوانی و سایر دست اندرکاران چنین رویدادهایی، سعی کنند علاوه بر ارائه خدمات به افراد عادی و تحت دامنه خدمت‌رسانی خود، با فراهم کردن شرایط فیزیکی و تسهیلات مناسب به مردم شهری و روستاییان در ترویج کتابخوانی بکوشند و این خدمات را از طریق گروههای ترویج کتاب، کتابخانه‌های سیار و دیگر تسهیلات، به نقاط دوردست و کم‌جمعیت گسترش دهند.

وی پیرامون برنامه‌های شبکه مروجان کتابخوانی در هفته کتاب، با بیان اینکه کتاب و مطالعه در زمره شاخص‌های مهم توسعه پایدار یک سرزمین به شمار می‌آیند، گفت: کشور ایران با قدمت و سابقه دیرینه تاریخی و فرهنگی خود، برای توسعه همه جانبه، نیازمند نگاه جدی به امر مطالعه و ترویج کتابخوانی است.

بر همین اساس یکی از برنامه های شبکه مروجان کتاب‌خوانی کشور در هفته کتاب که با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری تعدادی از سازمان‌ها و نهادهای عمومی، دولتی و خصوصی برگزار خواهد شد، هفتمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کشور است.

حاجی زین العابدینی تصریح کرد: این جشنواره با رویکرد توجه به فضای مجازی برگزار می شود که در آن افراد، گروه‌ها، تشکل‌های مردمی و نهادهای غیردولتی دارای فعالیت‌های مؤثر و نوآورانه در زمینه ترویج کتاب‌خوانی انتخاب و معرفی می شوند.

بنابه گفته وی برگزاری کارگاه با موضوع ترویج کتابخوانی در فضای مجازی، معرفی و گفت و گو با مروجان فعال و برگزیده در جشنواره های گذشته، معرفی و گفت و گو با مروجان فعال در دوران کرونا، رونمایی از سایت مروجان، معرفی برخی از فهرست های کتاب خوب برای گروه های سنی مختلف، لایو اینستاگرام پیرامون اهمیت جایگاه کتاب و آسیب شناسی ترویج کتابخوانی و مشاوره رایگان به مروجان کتابخوانی از دیگر فعالیت‌های شبکه مروجان کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب است.

هفته کتاب در یک نگاه

در سال ۱۳۷۲ خورشیدی ۲۴ آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد. در سال‌های گذشته هفته پایانی آبان ماه، هفته کتاب نام‌گذاری شده است.

نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی ماه سال ۱۳۷۲ با پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برگزار شد.

در هفته کتاب، در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، و استان‌های کشور نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی در موضوع چاپ و نشرِ کتاب برگزار می‌شود.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی؛ مانایی ۲۴ آبان ماه تا ۳۰ آبان ماه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها هفته کتاب کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته کتاب کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی هفته کتاب کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی اخبار کنکور مروجان کتابخوانی ترویج کتابخوانی هفته کتاب مروجان کتاب ترویج کتاب برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

فهرست هیات داوران بخش نوعی نگاه هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن اعلام شد.

به گزارش ایسنا، ریاست هیات بخش نوعی نگاه هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن را «زاویه دولان» سینماگر ۳۵ ساله بر عهده دارد و  «مایمونا دوکوره» کارگردان سنگالی،  «لسما المودیر» کارگردان مراکشی،  «ویکی کریپس» بازیگر آلمانی و «تاد مک کارتی» منتقد ارشد سابق ورایتی و هالیوود ریپورتر دیگر اعضای هیات داوران را تشکیل می‌دهند و ۱۸ فیلم بخش مسابقه نوعی نگاه را داوری خواهند کرد.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۲۵ اردیبهشت تا ۵ خرداد (۱۴ تا ۲۵ می) در فرانسه برگزار خواهد شد و ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی هم بر عهده «گرتا گرویگ» کارگردان آمریکایی است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه