Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@22:41:15 GMT

بلینکن گزینه وزارت خارجه کابینه بایدن؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۴۸۹۶

بلینکن گزینه وزارت خارجه کابینه بایدن؟

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، میت رامنی سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا سه شنبه در اظهاراتی در جمع خبرنگاران هرگونه احتمال همکاری با کابینه جو بایدن را رد کرده است.

بر اساس این گزارش در حالی که برخی رسانه های خبری آمریکا بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده اند ولی ترامپ حاضر به پذیرش نتایج انتخابات نشده و در برخی ایالت های مهم و سرنوشت ساز، شکایت های حقوقی مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رامنی گفت: من در برنامه تیم بایدن برای فعالیت در کابینه قرار ندارم و هیچ پست و موقعیتی را نیز قبول نخواهم کرد. من هیچ برنامه ای ندارم تا بخشی از دولت بایدن باشم. می خواهم در این دوره به عنوان سناتور فعالیت کنم و کسی چه می داند شاید یک دوره دیگر نیز به ایالت بزرگ مان خدمت کنم.

رامنی در سال 2018 به عنوان سناتور انتخاب شد و این بدان معناست که بار دیگر در سال 2024 میلادی می تواند در رقابت های انتخاباتی شرکت کند.

رامنی در انتخابات ریاست جمهوری 2012 میلادی نامزد حزب جمهوریخواه بود ولی در مقابل باراک اوباما شکست خورد.

در حالی که بایدن برای تشکیل دولت خود در سال آینده آماده می شود، گمانه زنی های زیادی درباره ترکیب دولت وی در رسانه های خبری مطرح شده است.

خبر دیگر اینکه خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که آنتونی بلینکن دیپلمات باسابقه و از متحدان قدیمی جو بایدن احتمالا نقش مهمی به عنوان مقام ارشد در دولت آتی آمریکا ایفا خواهد کرد.

بلینکن با دهه ها تجربه در کنگره، در کاخ سفید و فعالیت به عنوان مرد شماره 2 در وزارت خارجه آمریکا، به نظر می رسد در دولت بایدن به عنوان مشاور امنیت ملی یا یک گزینه جدی برای اداره وزارت خارجه مطرح شود.

بایدن تاکنون درباره نقش بلینکن در دولت بعدی آمریکا صحبت نکرده است. سخنگوی تیم انتقالی بایدن نیز گفت: در شرایط کنونی هنوز هیچ گونه تصمیمات پرسنلی اتخاذ نشده است.

بلینکن طی سال های 2013 تا 2015 به عنوان معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت اوباما فعالیت کرده و طی سال های 2015 تا 2017 نیز معاون وزیر خارجه ایالات متحده بوده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: کابینه بایدن وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داد: «دولت جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا هفته گذشته ارسال یک محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد.»

به گزارش شفقنا، این اولین بار از ۷ اکتبر است که امریکا ارسال یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف کرده است.

مقامات اسرائیلی گفتند که این حادثه نگرانی‌های جدی در داخل دولت اسرائیل ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته تا بفهمند چرا ارسال محموله متوقف شده است.

بایدن در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقاد شدید روبه‌رو است، دولت وی در ماه فوریه از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت امریکا توسط نیرو‌های اسرائیلی در غزه مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده شود. اسرائیل در ماه مارس یک تضمین‌نامه امضا شده ارائه کرد.

دولت بایدن علیرغم حمایت سیاسی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی اعلام کرده نگران حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه است؛ جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • دیالوگ جنجالی وزیرخارجه آمریکا درباره اسرائیل
  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد