Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:26:43 GMT

آماده آغاز پروژه متروی اهواز هستیم

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۴۹۵۷

آماده آغاز پروژه متروی اهواز هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سعید محمد پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی بخشی از طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون با اشاره به اینکه آبادانی و پیشرفت استان خوزستان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت جز مشکلات مختلف خوزستان را بیان و دستورات اکیدی برای حل این مشکلات صادر فرمودند؛ در علوم مدیریتی که غربی‌ها امروز برگرفته از آموزه‌های دینی ما آن را پیاده می‌کنند، مفهومی به نام توسعه پایدار دارند و بر این اساس اعتقاددارند که هر توسعه‌ای باید متوازن و در سه رأس فعالیت‌های صنعتی اجرایی، اجتماعی و زیست‌محیطی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منتها در توسعه کشور متأسفانه این توسعه متوازن را به صورت یک برنامه جامع ندیدیم که مربوط به یک دولت خاص هم نیست. باید تلاش شود که فعالیت‌های کشور منطبق با توسعه متوازن انجام بگیرد تا این خلاء بین برنامه‌های کشور و تصمیمات اخذ شده رفع شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: قرارگاه خاتم افتخار دارد که در بخش‌های مختلف در کشور یک مرکزی شده برای افتخارآفرینی و خصوصاً امیدبخشی به نسل جوان و به عنوان یک طلیعه‌دار برای استقلال و خودکفایی کشور که جای خالی شرکت‌های خارجی (در واقع پیدا کردن جایگاه واقعی کشور) را پر کرده است.

سردار محمد تصریح کرد: در همین استان خوزستان اتفاقات بزرگی رقم خورده و خواهد خورد؛ در غرب کارون در پروژه «ان جی ال» که جمع‌آوری گازهای مضر سرچاهی و تبدیل آن به خوراک پتروشیمی که ایجاد یک ارزش افزوده برای کشور است، در اوج تحریم‌ها قرارگاه توانسته با سه و نیم درصد پیشرفت ماهانه رکورد شرکت توتال در پارس جنوبی را بزند و الحمدالله سرعت بسیار خوبی در پروژه شاهد هستیم که ان شاءالله تا سال آینده فاز اول آن را به افتتاح می‌رسانیم.

وی با اشاره به اینکه با روحیه جهادی و همکاری مردم در این مجموعه کاملاً مردمی فعالیت می‌کنیم، گفت: قرارگاه مرکزی است برای اینکه جوانان مرزوبوم را کنار هم جمع کند، امروز با دارا بودن ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و یک‌میلیون نفر نیروی غیرمستقیم در کشور نقش‌آفرینی و ضمن همکاری با شرکت‌های خصوصی برای سازندگی ایران فعالیت می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: این افتخار را داریم که در خوزستان نیز پروژه‌های بزرگی را اجرا کردیم که یکی از آنها طرح غدیر بود و مشکل آب استان را تا حدود زیادی حل کرده است؛ با کمبود مالی و مشکلات ولی در کنار همه مسئولان خوزستان کارها را پیش می‌بریم و این امیدآفرینی را داریم.

سردار محمد اظهار کرد: پروژه‌های کوچکی مثل غیزانیه را هم در استان خوزستان اجرا کردیم که هرچند کوچک اما به یک مشکل بزرگ تبدیل شده بود؛ در کنار مسئولان استان ۳۰ کیلومتر اجرای شبکه آبرسانی را طی یک ماه برای منطقه غیزانیه انجام دادیم.

معضلات مردم اهواز و کارون

وی با اشاره به توان اجرایی و روحیه جهادی نیروهای قرارگاه خاتم و اجرای این پروژه ظرف ۲۴ ماه بیان کرد: مردم اهواز و کارون معضلات بسیاری در زمینه فاضلاب دارند که به تبع بیماری‌های زیادی هم ایجاد می‌کند، همچنین رودخانه نیز دچار آسیب شده و این پروژه باید زودتر از اینها عملیاتی می‌شد ولی با دقت نظر مقام معظم رهبری و تخصیص اعتباری تا سقف ۱۲۵ میلیون دلار (۱۰۰ میلیون دلار توسط صندوق توسعه ملی و ۲۵ میلیون دلار هم مشارکت قرارگاه خاتم) این پروژه برای مردم اهواز و کارون اجرا می‌شود.

سردار محمد با اشاره به اینکه قرارگاه در هلدینگ نیروی خودش که متناظر با وزارت نیرو است مؤسساتی دارد که همه آنها را در استان خوزستان متمرکز کرده‌ایم تا نقش‌آفرینی لازم را داشته باشند، گفت: وظیفه خود می‌دانیم که نیروهای بومی را در این پروژه‌ها به‌کارگیری و استخدام کنیم که تا قبل از این هم کارنامه کاری قرارگاه مؤید این موضوع است؛ عمدتاً بین ۷۰ تا ۸۰ درصد نیروها از محل اجرای پروژه تأمین می‌شود و خوشبختانه خوزستان نیز یک استان فنی هست و از نظر تخصص چیزی کم ندارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: از مسئولان استان تقاضا داریم که هرچه سریع‌تر این تفاهم‌نامه منعقد شده را به یک قرارداد تبدیل کنند تا از منابعی که بلوکه شده برای اجرای این پروژه بهره‌مند و به انجام کارها سرعت ببخشیم؛ همین مشکل را در سایر پروژه‌ها را داشتیم و داریم ولی فاصله تخصیص اعتبارات باید کوتاه شود تا امیدبخشی در اجرای پروژه‌ها برای مردم ملموس باشد.

آماده آغاز پروژه متروی اهواز هستیم

سردار محمد با اشاره به اینکه برای حاشیه شهر اهواز پیگیری‌های خوبی انجام و در چند نقطه نیز عملیات اجرایی آغازشده است، عنوان کرد: شهردار نیز مساعدت داشت که منابعی به صورت تهاتری در اختیار قرارگاه گذاشته تا سرعت بخشی به عملیات انجام شود؛ هرچقدر تعداد نقاط بیشتر شود هیچ محدودیتی که نداریم هیچ بلکه امکان توسعه آن را هم داریم.

وی خبر داد: در خصوص پروژه متروی اهواز که چندی قبل تفاهم‌نامه آن به امضا رسیده نیز امیدوار هستیم که مسائل حقوقی و قراردادی پروژه هرچه سریع‌تر حل‌وفصل شود؛ تیم قرارگاه آمادگی کامل برای پروژه را دارد و به محض اینکه محدوده کارگاه تحویل شود، سعی می‌کنیم عقب‌افتادگی‌هایی که تا امروز در پروژه ایجاد و مردم را گلایه‌مند کرده جبران کنیم.

سردار محمد تصریح کرد: کشور دارای مراکز مختلف تصمیم‌گیری، کارشناسی و حکمرانی است که قرارگاه خاتم‌الانبیاء یک نقشی در جایگاه خودش به عنوان پیمانکار دارد و تلاش می‌کند تا مأموریت خود را به درستی، با کیفیت، در زمان مناسب و کوتاه با حداقل هزینه اجرا کند.

کد خبر 5069489

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری سعید محمد قرارگاه خاتم الانبیاء قطار شهری اهواز شرکت آب و فاضلاب اهواز ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا محدودیت های کرونایی بارش باران شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا کرمانشاه شهرستان کرج قزوین گرگان احتکار استان خوزستان خاتم الانبیاء اهواز و کارون قرارگاه خاتم سردار محمد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آتش‌نشانی اهواز برای بارندگی پیش‌رو

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: با توجه به اعلام آماده‌باش در شهرداری اهواز، آتش‌نشانی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در آمادگی کامل قرار دارد.

کوروش سبزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی بارندگی شدید و هشدار نارنجی سازمان هواشناسی خوزستان و با اعلام شهردار اهواز، تمام مناطق و سازمان‌های شهرداری در حالت آماده‌باش قرار گرفت.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی در کنار وظایف ذاتی خود که همواره در حالت آماده‌باش برای هرگونه اتفاق است، برای بارندگی پیش‌رو نیز نیروی انسانی، پمپ‌ها و ماشین‌آلات خود را در حالت آماده قرار داده است تا به محض نیاز از آن‌ها استفاده کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته سازمان آتش‌نشانی وظیفه جمع‌آوری آب‌های سطحی در بهشت‌آباد را بر عهده دارد، با این حال در صورتی که در منطقه دیگری نیاز به کمک باشد این آمادگی وجود دارد که با حضور در منطقه کمک لازم در راستای رفع آب‌های سطحی توسط کارکنان آتش‌نشانی صورت گیرد.

کد خبر 750042

دیگر خبرها

  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • ساخت و تعمیر بیش از ۸۰ مدرسه در خوزستان
  • آمادگی آتش‌نشانی اهواز برای بارندگی پیش‌رو
  • سومین یادواره ۳۵۷ شهید گتوند برگزار گردید
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها