Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری بر لزوم استخدام فوری حداقل 30 هزار پرستار، تسریع در پرداخت مطالبات معوقه و اعطای مرخصی برای تجدید قوا به این نیروهای فداکار و ... بر لزوم تعطیلی دو هفته‌ای کشور برای قطع زنجیره انتقال بیماری کووید19 تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است: ضمن تشکر از زحمات جنابعالی و اعضای ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در این ایام سخت همانطور که مستحضر هستید، در روزها و هفته های اخیر شاهد افزایش بی سابقه بیماری کووید 19 و به تبع آن، افزایش مرگ و میر در بین مردم و مدافعان سلامت در کشور هستیم.

از طرفی ظرفیت اکثر بخش‌های تعلق گرفته به کرونا تکمیل شده است و بیمارستان‌ها در حال تغییر ظرفیت سایر بخش‌ها جهت افزایش ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی هستند. 

در این شرایط به علت عدم امکان افزایش نیرو فشار کاری زیادی به کادر درمان و پرستاران وارد شده، به گونه‌ای که براساس گزارش‌های دریافتی از داخل برخی بیمارستان‌ها؛ هر 10 بیمار کرونایی به یک پرستار سپرده می‌شود.

آن هم پرستارانی که ۹ ماه مداوم براثر مراقبت بی وقفه از بیماران کرونایی، هم فرسودگی روحی و انگیزشی و هم فرسودگی شدید جسمی پیدا کرده‌اند.

همچنین تاکنون بالغ بر 40 هزار نفر از پرستاران خود به کرونا مبتلا شده و از این میزان حدود 35 هزار نفر مجدد بعد از بهبود مشغول کار در همان بخش‌ها شده اما همچنان بیش از  5 هزار نفر از آنان یا قرنطینه؛ یا استعلاجی یا بستری و تحت درمان هستند و حدود 70 شهید پرستار نیز تا امروز، تقدیم دفاع از مردم کرده‌اند.     

بی شک مجموع این عوامل باعث کاهش کیفیت مراقبت‌ها و افزایش ابتلای خود و سایر پرسنل برای دفعات بعدی نیز می‌شود.

بنابراین خواهشمند است:

 ۱- طبق نظر اکثر متخصصان از جمله 65 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و سایر صاحبنظران برای مهار بیماری در بین مردم جامعه، ظاهرا چاره کار؛ حداقل تعطیلی دو هفته‌ای جهت قطع زنجیره بیماری است، هر چند می‌دانیم این امر می‌تواند آثار اجتماعی و اقتصادی به خصوص بر اقشار ضعیف جامعه داشته باشد اما مطمئنا، حفظ نیرو وافزایش توان نظام سلامت و سطح سلامتی  مردم در اولویت بالاتر قرار دارد و قطعاً یک سرمایه گذاری بزرگ اقتصادی خواهد بود. 

۲- در رابطه با نیروهای نظام سلامت و مدافعین مظلوم این عرصه تا چه زمانی باید این ایثارگران جان برکف؛ بناست درغم از دست دادن بهترین یاران، همکاران و بیماران خود سوگوارنه خدمت کنند؟

جناب آقای رئیس جمهور! تامین «تعداد نیروی کافی؛ تامین تجهیزات لازم و انجام اقدامات انگیزشی» سه ضرورت بسیار فوری و اضطراری برای این روزهای نفسگیر در نظام سلامت کشور است. صراحتا انجام این موارد را از دولت محترم درخواست داریم:  

 الف: استخدام سریع و فوری حداقل 30 هزار نفر جدید و تازه نفس  

ب - تجدید نظر در لباس و امکانات محافظتی و ایمنی بخش موثر و علت یابی در بیمارستان‌ها؛ بخش‌ها و شرایط  کاری مدافعین سلامت، به ویژه در بیمارستانها و شهرهایی که مرگ و میر بالایی دارند.  

ج- تجدید نظر در تغذیه؛ میان وعده مکمل و ایمنی بخش

د-  اعطای ضریب 1.5 به ساعت تمام بخش‌های کرونایی و یک هفته استراحت در هرماه بدون کاهش حقوق مزایا و بدون امکان خرید و ذخیره این یک هفته (به منظور تجدید قوا)

ه-  تسریع درپرداخت معوقات و‌ صدور احکام فوق العاده ویژه و نیز تسریع در بازنگری نظام پرداخت فعلی نظام سلامت با مشارکت ذینفعان و ارائه دهندگان خدمت.  

3-  تعیین مکان ویژه و مناسب با امکانات لازم برای  تشخیص؛ قرنطینه مدافعین سلامت و درمان رایگان آنهایی که مبتلا می شوند اعم از رسمی، قراردادی و شرکتی و... به دلیل  لزوم جلوگیری از انتقال به خانواده‌های این عزیزان.  

لذا ضمن تاکید مجدد به شرایط بحرانی این روزها درخواست می‌شود: کارگروهی برای تامین شرایط مناسب مدافعین سلامت، تشکیل و موارد مطروحه را عملیاتی کند.

همچنین طبق نظر جامعه علمی کشور؛ دستور عاجل تعطیلی حداقل دو هفته‌ای کشور را صادر فرمائید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس نظام پرستاری پرستاران معوقات تعطیلی دو هفته ای نظام سلامت هزار نفر بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مشاور معاونت پرستاری و نمایندۀ دفتر توسعۀ منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت به‌همراه جمعی از مدیران دانشگاه از پانسیون‌های پرستاران در حال احداث بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه بازدید کردند.

رئیس ادارۀ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به این‌که بازدید به‌منظور برآورد پیشرفت کاری طرح احداث، تکمیل و تجهیز پانسیون‌های پرستاری انجام شد، گفت: این طرح برای رفاه حال پرستاران به‌ویژه پرستاران غیر بومی که مشکلات عدیده‌ای برای اسکان در ایام ارائۀ شیفت در بیمارستان‌ها دارند، در حال اجرااست.

معصومه پاشایی افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، تکمیل مراحل باقی‌ماندۀ این پروژه سرعت بیشتری بگیرد تا هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

مدیر بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) نیز در حاشیۀ این بازدیدگفت: ساختمان بخش‌های اداری، MRI، انکولوژی، زیست پرستار و زیست پزشک در اولویت پروژه‌های عمرانی دانشگاه قرار دارد که امیدواریم با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌‎ها، گامی ارزشمند در جهت خدمت‌رسانی و پاسخ‌گویی هر چه جامع‌تر به مراجعین و ارتقای رضایت‌مندی کادر درمان به‌ویژه پرستاران عزیز برداشته شود.

فهیمه عطاریان با بیان این‌که تلاش کادر درمان و تیم مدیریتی و پشتیبانی این مرکز کسب رضایت‌مندی حداکثری مراجعین و پاسخ‌گویی جامع به نیاز‌های درمانی شهروندان محترم است، افزود: هم‌اکنون بیمارستان ۲۷۲ تخت‌خوابی امام حسین (ع)، پاسخ‌گوی خدمات درمانی مردم شهرستان تربت حیدریه و شهرستان‌های اطراف در بخش‌های ارتوپدی، جراحی عمومی و جراحی اعصاب، داخلی، بخش VIP، بخش چشم، گوش، حلق و بینی و بخش‌های مراقبت ویژه شامل اتاق عمل و ICU و همچنین خدمات پاراکلینیکی و تشخیصی و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری