Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@02:41:32 GMT

۹۵ درصد معادن کشور در تصرف دستگاه‌های دولتی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۵۰۷۱

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با اعلام اینکه ۹۵ درصد معادنی که دارای مواد معدنی هستند تنها در دست سه سازمان قرار دارد گفت: ۱۶.۱ درصد این معادن در اختیار سازمان انرژی اتمی، ۱۱ درصد سازمان محیط زیست و باقی در دست منابع طبیعی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در گفتگوی ۱۸:۳۰ با بیان این مطلب تاکید کرد:

کل معادن ایران که در اختیار فعالان معدن با پروانه اکتشاف یا پروانه بهره برداری قرار دارد ۵ درصد وسعت کشور را تشکیل می‌دهد که نیمی از آن‌ها هم به دلایل مختلف فعال نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: بر اساس هدفگذاری که برای ۱۴۰۴ انجام داده ایم بر مبنای فعال سازی ۲.۵ درصد از مساحت معادن کل کشور است.

شکوری با اعلام اینکه در پی ایجاد"انقلاب معدنی" هستیم گفت: این خواسته رئیس جمهور و وزیر صنعت نیز هست و این اقدام می‌تواند جایگزین نفت شود و درآمد ارزی و اشتغال ایجاد کند.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اعلام اینکه ۹۵ درصد معادنی که دارای مواد معدنی هستند تنها در دست سه سازمان قرار دارد گفت: ۱۶.۱ درصد این معادن در اختیار سازمان انرژی اتمی، ۱۱ درصد سازمان محیط زیست و باقی در دست منابع طبیعی است.

او ادامه داد: پهنه های اکتشافی تعریف شد، سازمان زمنی شناسی، ایمیدرو و شرکت‌هایی تحت عنوان کنسرسیوم‌هایی به این عرصه ورود کردند که در پی آن پهنه‌هایی را در دست گرفتند که سالهاست در اختیارشان است و آزاد نمی‌شود.

او در تبیین دلایل این اقدام گفت: کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اصغرزاده، مدیرکل اکتشافات ایمیدرودر ادامه اعلام کرد: حدود ۲۸۰ هزار کیلومتر مربع از زمین‌های شناسایی شده معدنی، پس از رسیدن به مرحله پروانه اکتشاف به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان زندانهای کشور عازم بشاگرد شد

ایسنا/هرمزگان نماینده رئیس دستگاه قضا در سفر به استان هرمزگان عازم شهرستان بشاگرد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ در آستانه سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندانهای کشور به عنوان نماینده رئیس دستگاه قضا عازم شهرستان بشاگرد شد.

رئیس سازمان زندانهای کشور در این سفر با حضور در گلزار شهدا با مسئولان این شهرستان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

اژه‌ای رئیس قوه قضاییه نیز قرار است تا امشب در رأس یک هیأت عالی قضایی به هرمزگان سفر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • رئیس سازمان زندانهای کشور عازم بشاگرد شد
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد