Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد دنیامالی عصر چهارشنبه در نشست خبری در انزلی اظهار داشت : بسیاری از رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بدنبال طرح نجات ملی تالاب انزلی هستند و این امر باید در دستور کار و همه بخش های مردمی باشد.

وی تصریح کرد : حیات در تالاب به زنده بودن آن کمک می کند و دراین مسیر عناصر انسانی می تواند به تجدید حیات تالاب کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تهدید اصلی تالاب، ۱۱ رودخانه ای است که از بالادست به این تالاب می ریزند، گفت : پساب های خانگی و صنعتی توامان به این تالاب می ریزند، حتی اگر فاضلاب یک محله هم به این تالاب بریزد باید آنرا مدیریت کنیم.

وی همچنین سنبل آبی را یک تهدید جدی برای تالاب دانست و یادآور شد : این آفت، تالاب بین المللی انزلی را به مخاطره انداخته و به دنبال راهی برای مبارزه با این معضل هستیم  .

دنیامالی گفت : باید راهکار مناسب مبارزه مکانیکی با این آفت را بکار گیریم و باید به شیوه ای صحیح موضوع مدیریت شود

وی در ادامه با تاکید بر حفظ ذخایر ماهیان استخوانی یادآور شد : این موضوع از وظایف حاکمیت است که بتواند شرایط مناسب را برای تولید مثل ماهیان استخوانی در تالاب و رودخانه های اطراف فراهم کند.

وی افزود : هرساله شیلات برای حفظ ذخایر۱۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی را رها سازی می کرد که این تعداد در سالهای اخیر به ۱۶۵ تا ۱۷۵ میلیون قطعه بچه ماهی رسیده است، اما باتوجه به افزایش جمعیت و میزان تقاضا این تعداد کافی نیست.

دنیامالی با بیان اینکه سرنوشت بچه ماهی های رهاسازی شده قابل ارزیابی نبوده و مشخص نیست چه تعداد از آنها در مسیر از بین رفته و یا توسط سایر آبزیان شکار می شود، گفت : آمار درستی نداریم که چند درصد این ماهی ها به یک سالگی می رسند و سهم صیادان می شوند.

وی با اشاره به مشکلات بخش صد و صیادی افزود : یکی از مطالبات این حوزه بیمه صیادان است تا بتوانند از مزایای بیمه در زمان بازنشستگی بهره مند شوند و ما نیز با توجه به فصلی بودن حرفه صیادی بدنبال استفاده از ظرفیت این قشر در بخش گردشگری هستیم.

وی در خصوص الحاق ۲۳ روستا رشت به محدوده منطقه آزاد و دعوی حقوقی آن نیز گفت : این عمل خلاف قانون بوده و مجلس آنرا نپذیرفته است چنانکه این مصوبه در دیوان عدالت اداری بررسی و لغو شد.

دنیامالی هدف ازاین الحاق را تغییر کاربری در محدوده مورد نظر اعلام و تصریح کرد : بر اساس دستور صریح و روشن مقام معظم رهبری هر گونه تغییر کاربری خلاف قانون است؛ این اقدام کارکردی جز زمین خواری نداشته و عده ای این اراضی را با قیمت ارزان برای استفاده در بخش صنعتی خریدند تا از معافیت مالیاتی آن بهره مند شوند.

 وی تاکید کرد : بدنبال الحاق ۵۰ هکتار از اراضی انزلی به محدوده منطقه آزاد هستیم.

وی در خصوص ظرفیت تخلیه و بارگیری از بندرگاه انزلی نیز گفت : این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۵ میلیون تن کالا را دارد، پیش از این تمرکز این بندر در تخلیه و بارگیری فولاد و چوب بوده که به دلیل تغییر شرایط و رویکرد کشور در تامین کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی و غلات باید به این سمت تغییر مسیر دهد.

وی با بیان اینکه برای استفاده از تمام ظرفیت و توان این بندر نیازمند بهره گیری از مکنده های قوی و سیلوهای مناسب هستیم، اظهار داشت : باید شرایطی ایجاد شود که در زمان شدت بارندگی‌ها کار تعطیل نشود. وی با بیان اینکه در حال حاضر دو مکنده و سه جرثقیل به امکانات و تجهیزات بندرگاه انزلی اضافه شده است ابراز امیدواری کرد : با این تجهیزات بتوان کارکرد این بندر را افزایش داد.

دنیا مالی با ابراز نارضایتی از روند رفع موانع تولید خاطر نشان کرد : بانک های استان عملکرد قابل دفاعی در این زمینه نداشتند و حتی با استانداردهای معمولی هم قابل ارزیابی نیستند.

وی عنوان کرد : بانکها باید به سمت تسهیلگری بروند اما متاسفانه در این حوزه کارکرد قابل قبولی از آنها ندیدیم.  

وی به قابلیت بالای روستاهای غرب انزلی در جذب گردشگر نیز اشاره کرد و افزود : روستاهای غرب این شهرستان قابلیت لازم برای ایجاد طرح های بوم گردی را دارد و در این خصوص رایزنی هایی با مسئولان استانی و شهرستانی انجام گرفته است.

برچسب‌ها بندرانزلی تالاب انزلی نماینده مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرانزلی تالاب انزلی نماینده مجلس شورای اسلامی بندرانزلی تالاب انزلی نماینده مجلس شورای اسلامی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا شهاب زاده عصر شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگر، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی دولت فعال نمودن حوزه تولید است که با توجه به شعار امسال با مشارکت مردم عزیز نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای تحقق شعار سال این است که با کمک مردم بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی راکد را حل کرده و همچنین واحدهای جدید را هم با توجه به پتانسیل بالایی که شهرستان آستارا دارد راه اندازی کنیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ۱۱۶۷ واحد کارگری در شهرستان آستارا در حال فعالیت هستند افزود: ۷۰۵۲ نفر نفر بیمه شده اجباری در این واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۴۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: تعداد ۱۰ واحد از این واحدها غیر فعال شده بودند که در دولت سیزدهم ۸ واحد وارد چرخه تولید شدند و ۲ واحد نیز در حال احداث است که با فعال این واحدهای تولیدی ۳۰ کارگر مشغول به کار شده‌اند.

گفتنی است؛ فرماندار آستارا با حضور در برخی از واحدهای تولیدی شهرستان از تعدادی از کارگران زحمتکش با تقدیم لوح تقدیر تجلیل نمودند.

کد خبر 6090362

دیگر خبرها

  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • مردی که «کمجان» را زنده کرد/ دیدار با سیروس زارع که زندگی‌اش را وقف نجات یکی از تالاب‌های کشورمان کرده است
  • (تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد