Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@09:10:09 GMT

مقاومت دلالان در برابر ریزش قیمت خودرو

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۵۴۷۹

مقاومت دلالان در برابر ریزش قیمت خودرو

خبرآنلاین: نعمت کاشانی‌نسب به اعلام این خبر درباره برخی اظهارات درباره افزایش نرخ ۱۵ تا ۳۰ درصدی خودروهای داخلی در روزهای اخیر بیان کرد: اصلا چنین چیزی صحت ندارد بلکه میزان افزایش خودروهای داخلی در هفته جاری در حد ۲ درصد بوده است.

وی تاکید کرد: طرح چنین اعداد بالایی برای میزان افزایش نرخ خودرو در شرایطی که بازار در رکود کامل به سر می برد، جوسازی‌های دلالان است که به دنبال افزایش قیمت و سود بیشتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم‌ها برای گرم کردن بازار گفته می‌شود.

کاشانی نسب گفت: بازار خودرو در اصل قفل شده و هیچ معامله‌ای انجام نمی شود. به دلیل افزایش نرخ ارز، دلال‌ها نیز به میزان جزئی و حداکثر حدود ۲ تا ۳ درصد بر نرخ خودروها افزوده‌اند. قیمت‌ها واقعی نبوده و در اصل کاغذی است و هیچ معامله‌ای انجام نمی شود.

وی تصریح کرد: نه اکنون و نه زمانی که قیمت‌ها پایین آمد، هیچ خریداری وجود نداشت و ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر دلار بر روی رقم ۲۷ هزار تومان تثبیت شود،‌ وضعیت بازار خودرو چه خواهد شد، گفت: دولت اجازه نخواهد داد بر روی این رقم نرخ دلار تثبیت شود، همه تلاش دولت این است که قیمت را کاهش دهد. قیمت دلار این رقم‌ها نیست و پایین‌تر خواهد آمد.

وی تاکید کرد: اکنون فقط مصرف‌کننده واقعی نسبت به خرید خودرو اقدام می کند؛ مصرف کننده واقعی نیز در چنین شرایطی خرید نمی کند و اکنون خودروهایی را که دلال‌ها خریداری کرده‌اند، به اصطلاح روی دستشان مانده است.

مقاومت دلالان در برابر ریزش قیمت خودرو

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران بیان کرد: تحت این شرایط دلالان در حال مقاومت هستند.

وی درباره پیام منتسب به برخی نمایشگاه‌داران و درخواست آنها برای ذکر نکردن ریزش قیمت‌ها توضیح داد: چنین چیزی اصلا صحت ندارد و این دلال‌ها هستند که با پخش چنین پیام‌هایی به دنبال ممانعت از ضرر و زیان بیشتر هستند.نمایشگاه داران چنین صحبت‌هایی نمی‌کنند. گرانی به نفع هیچ‌کس نیست هرچه قیمت‌ها پایین‌تر بیاید بازار رونق می یابد. اکنون گرانی و افزایش قیمت‌ها سبب شده تا معامله‌ای انجام نشود در حالی که با کاهش قیمت‌ها و تثبیت شدن نرخ‌ها، خرید و فروش آغاز شده و بازار رونق می‌یابد.

کاشانی نسب اظهار کرد: تا زمانی که نرخ ارز تثبیت شود می توان نسبت به همه چیز برنامه ریزی کرد و بازارها رونق می یابد.

کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی

وی درباره میزان ریزش قیمت خودروهای خارجی گفت: قیمت‌ خودروهای خارجی به نسبت قبل پایین آمده و هیچ معامله‌ای هم با قیمت‌های پایین انجام نمی‌شود. تمام خودروهای خارجی به نسبت شاهد کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی نرخ‌ها بوده‌اند که این اتفاق از شنبه تا سه شنبه اتفاق افتاده و هیچ خریداری وجود ندارد.

وی پیش بینی کرد: در پایان هفته هم هیچ رونقی در بازار نخواهد بود زیرا نرخ ارز تثبیت نشده است.

قبلا دلال‌ها خودرو را می خریدند تا در آینده نزدیک با بالارفتن قیمت‌ها، آنها را بفروشند اما اکنون این امید وجود ندارد و در مقابل مصرف‌کنندگان هم منتظر تثبیت قیمت‌ها هستند تا خرید خود را انجام دهند تا زمانی که نرخ ارز تثبیت نشود، مصرف‌کننده واقعی حتی برای مصرف شخصی هم خودرو خریداری نمی‌کند و صبر می‌کند.

تاثیر پیش فروش خودروسازان بر کاهش قیمت خودرو در بازار

وی درباره تاثیر طرح‌های پیش فروش ۲ شرکت بزرگ خودروسازی کشور در قیمت بازار و حاشیه بازار بیان کرد: به حتم این مساله در قیمت خودرو در بازار تاثیرگذار است زیرا هرچه تولید خودرو در کشور افزایش یابد و در بازار توزیع شود، موجب افزایش عرضه و در نتیجه کاهش قیمت خواهد شد. باید توجه داشت که اکنون این دو شرکت خودروساز نسبت به سال گذشته افزایش بیش از ۲۰درصدی تولید داشته اند که در تامین نیاز مردم موثر خواهد بود.

خودرو کالای مصرفی است وسرمایه‌ای نیست قبلا خریداری می شد برای اینکه پس از مدتی با فروش آن سود کنند اما اکنون مصرف‌کننده واقعی به دنبال خرید است و سرمایه‌گذاری روی این مساله منجر به ضرر خواهد شد و سرمایه‌گذاران وارد این موضوع نمی شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت خودرو خودروهای خارجی مصرف کننده واقعی خودروهای خارجی قیمت خودرو ریزش قیمت معامله ای قیمت ها نرخ ارز دلال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!

بازار خودرو طی سه ماه اخیر شرایط آشفته‌ای از نظر قیمت پیدا کرده است. گران شدن پژو پارس و رسیدن ۲۰۷ به یک میلیارد و گران شدن ۲۵ درصدی خودرو‌های چینی، شرایط را برای مصرف‌کنندگان واقعی سخت‌تر کرده است. سیاست‌های دولت در رابطه با خودرو نیز تاکنون فقط موجب افزایش قیمت و سخت شدن شرایط خرید برای خریدار واقعی شده است.

به گزارش انتخاب، احسان گائینی، کارشناس خودرو، درباره افزایش قیمت خودرو‌های خارجی طی چند ماه اخیر به خبرنگاران گفت: اگر ما از نیمه‌ی بهمن تا پایان فروردین را به عنوان دو ماه اخیر در نظر بگیریم، در ماشین‌های وارداتی چینی، میانگین ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتیم که در برخی از مدل‌ها تا ۲۵ درصد افزایش را هم مشاهده کردیم. مثلاً فونیکس اف. ایکس از ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون به ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون افزایش قیمت را تجربه کرده بود. به هر حال بازار در نوساناتی که با افزایش نرخ ارز داشت، دچار چالش بود و بازار شب عید در اسفند هم مؤثر بود. در فروردین نوسانات ارزی خیلی مؤثر بود. بازار در یک هفته اخیر خیلی داغ نبوده و تعداد خرید و فروش‌ها پایین است. بازار به سمت رکود است و همچنان قیمت‌ها نسبت به آنچه در دی و بهمن داشتیم، بیشتر است؛ و افزود: عرضه‌ی بیشتر و در دسترس بودن خودرو‌های جدید برای خریداری می‌تواند نرخ‌ها را کاهشی کند؛ متأسفانه طی ماه‌های گذشته این عرضه نیز زیاد نبوده و بهتر است اگر می‌خواهیم قیمت‌ها کاهشی باشد، میزان تزریق خودرو به بازار تسهیل شود.

وی درباره سیاست‌های دولت در حوزه ماشین‌های خارجی بیان کرد: با توجه به محقق نشدن وعده‌ای که بابت واردات گسترده با برند‌های متفاوت داده شده بود و همچنان هم ادامه دارد و بوی خوشی از سمت واردات نمی‌آید، مسلماً در ماشین‌های وارداتی و خودرو‌هایی که در گذشته وجود داشت، افزایش قیمت را همچنان خواهیم داشت. بازار در سگمنت خودرو‌های وارداتی بسیار خالیست و به نظر نمی‌رسد امیدی بابت متعادل شدن خودرو‌های وارداتی وجود داشته باشد. خودرو‌های وارداتی عمدتاً بیش از ۵ سال کار کرده‌اند و همچنان قیمت‌های در حال افزایش دارند.

این کارشناس خودرو درباره قیمت غیرواقعی خودرو‌های خارجی در ایران اظهار داشت: قیمت خودرو‌های خارجی در کشور ما گاه ۴ تا ۵ برابر مدل روز خودرو با مدل‌های ۵ سال کارکرده معامله می‌شود. دلیل اصلی عدم وجود خودروی وارداتی صفر با مدل‌های متنوع است. با توجه به واردات محدودی که انجام شد، خودرو‌های وارداتی قیمت‌هایی دارند که نزدیک به سه برابر قیمت واقعی‌شان است. اگر سیاست‌ها به سمت واردات بیشتر برود، تنها راه کاهش قیمت است، در غیراین صورت قیمت‌ها به شدت افزایشی است و واسطه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

ائینی در رابطه با تأثیر واردات خودرو بر کاهش قیمت خودرو داخلی گفت: با توجه به شرایط بازار خودرو در کشور، با برنامه‌ریزی کارشناسی شده و استفاده از اهل فن در حوزه‌ی خودرو، با همکاری دولت، برنامه‌ریزی درست و تصویب قوانینی که واردات را تسهیل کند، در سگمنت خودرو‌های وارداتی بازار بهتری را ایجاد کنیم. در خودرو‌های داخلی نیز زمانیکه خودرو وارداتی زیاد شود، قیمت آن‌ها نیز کاهش می‌یابد. قیمت خودرو‌های داخلی بسیار بالاست؛ اینکه ۱ میلیارد تومان برای ۲۰۷ هزینه کنیم.

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!