Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مرکز رشد حسان بسیج دانشجویی اصفهان گفت: هدف اصلی از ایجاد این مرکز حمایت از ایده‌های فناورانه در حوزه‌های فناوری زیستی، نانو، مکانیک و الکترونیک و سایر حوزه‌های علمی است.

علی سهیلی، مسئول مرکز رشد حسان بسیج دانشجویی اصفهان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه این مرکز رشد از سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار کرد: فعالیت این مرکز رشد به منظور گسترش علوم و فناوری‌های نوین به ویژه در حوزه‌های فناوری زیستی، نانو، مکانیک و الکترونیک در صنایع خاص برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهیلی بیان کرد: این مرکز با رویکرد توسعه پژوهش و تحقیقات برای رسیدن به محصولات دانش بنیان برپایه علوم جدید درصدد گام بر داشتن به سمت مرجعیت علمی ایران است.

مسئول مرکز رشد حسان بسیج دانشجویی اصفهان به ایده تأسیس این مرکز اشاره کرد و گفت: موضوع سیال بودن نیروی انسانی در پژوهشکده‌های دانشجویی و هم افزایی آنان مسئله‌ای بود که از سال ۱۳۹۳ دنبال می‌کردیم و موضوع مهم آن بود که پژوهشکده‌ها از فعالیت یکدیگر مطلع نبودند و افرادی که در این پژوهشکده‌ها پرورش پیدا می‌کردند، در زمان ثمره دهی و در واقع زمانی که به سطح علمی مطلوب برای حل مسئله می‌رسیدند فارغ التحصیل شده و جای خود را به افراد مبتدی می‌دادند. این سیکل بار‌ها تکرار می شد و پژوهشکده‌ها را دچار فراز و نشیب‌های زیادی می‌کرد.
وی ادامه داد: ابتدا در قالب جلسه هم اندیشی پژوهشکده‌های استان، این مسئله پیگیری شد که ثمره آن تشکیل قرارگاه احمدی روشن در بسیج دانشجویی با محوریت حل مسئله بود و من مسئول ارتباط با صنعت این قرارگاه شدم. قرارگاه مسئله را رصد می‌کرد، اما فضا و امکانات برای حل آن نبود. در واقع جواب و راه حل مسئله پیشنهاد می‌شد، ولی پیاده سازی آن امکان پذیر نبود؛ بنابراین طبق تفاهم صورت گرفته مابین بسیج علمی پژوهش و فناوری استان اصفهان و معاونت علمی بسیج دانشجویی استان اصفهان در سال ۱۳۹۷ راه حلی برای پیاده سازی ایده‌ها و طرح‌ها در قالب مرکز رشد ایجاد شد.

سهیلی توضیح داد: مرکز رشد حسان علاوه بر در نظر گرفتن فعالیت پژوهشکده‌ها از ادوار بسیج دانشجویی برای انجام پروژه‌ها و حل مسائل طرح‌ها و نیز انتقال تجربه با کنارهم قرار گرفتن فارغ التحصیلان و دانشجویان بوده و می‌خواهد روند مطلوب برای حل مسائل را پیدا کند.

وی با بیان اینکه این مرکز در واقع از ایده‌های نوآورانه و فناور حمایت می‌کند، افزود: اما این مرکز به لحاظ گسترده بودن حوزه‌های فعالیتی در حال حاضر خود را محدود به حوزه‌های فناوری زیستی، فناوری نانو، مکانیک و الکترونیک در صنایع خاص کرده است. این موضوع مانع حمایت کردن مرکز از طرح‌های غیر از این موضوعات نشده است.

مسئول مرکز رشد حسان بسیج دانشجویی اصفهان با اشاره به اینکه این مرکز در دو فرآیند کاری ایده‌های برخاسته از نیاز‌های کشور را در حوزه فناوری به محصول دانش محور تبدیل خواهد می‌کند، توضیح داد: افراد نخبه صاحب ایده نو و کارآمد در قالب گروه‌های فناور و حتی انفرادی پس از داوری تخصصی وارد مرکز می‌شوند.

وی به تشریح نحوه حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه پرداخت و گفت: با همکاری و هماهنگی سازمان بسیج دانشجویی رصد نخبگان دانشگاه‌های استان، صورت می‌گیرد.

سهیلی ادامه داد: طبق تفاهم نامه‌های صورت گرفته با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و سازمان بسیج دانشجویی حمایت‌های مالی و آزمایشگاهی برای رسیدن ایده به محصول در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی صورت می‌گیرد.

وی توضیح داد: در فرآینده دوم، محصول ایده محور، وارد مرحله تجاری سازی و تولید صنعتی و انبوه سازی می‌شود که در این مرحله با ارتباط گیری با سازمان‌ها و پیداکردن سرمایه گذار، پژوهشگر در قالب‌های مختلف قراردادی وارد همکاری می‌شود.

مسئول مرکز رشد حسان بسیج دانشجویی اصفهان با بیان اینکه بازوی اصلی برای پذیرش نیرو در مرکز رشد، پژوهشکده‌های بسیج دانشجویی مستقر در دانشگاه‌های استان هستند، افزود: جامعه هدف بیشتر دانش آموختگان کارشناسی ارشد و دکترا هستند که به سطح مطلوب علمی و توانایی انجام پروژه رسیده اند.

وی به هسته‌های فعال در این مرکز رشد اشاره کرد و گفت: به جز هسته های معرفی شده از سمت پژوهشکده ها، سه هسته مستقل در مجموعه فعال هستند و پنج نفر پاره وقت و یک نفر تمام وقت تقریبا حضور دارند.

سهیلی با اشاره به تعداد پروژه‌های این مرکز، گفت: تا به امروز ۱۴ پروژه به مرکز معرفی شده که از بین آن ها، هشت پروژه به نمونه آزمایشگاهی یا نیمه صنعتی رسیده است و ۳ پروژه در دستورکار و مرحله مطالعاتی قرار گرفته شده است.

وی پروژه‌های انجام شده در این مرکز را برشمرد و گفت: شیر اطمینان دمایی آلیاژ حافظه دار، ساخت نازل پاشش حرارتی برای تولید نانوذرات اکسیدی، کشت بافت گیاهی، ساخت نانوپوشش‌های گالوانیزه رنگی و ضدخوردگی با کاربرد در صنعت زیرسطحی، ساخت نانوپوشش ضد میکروبی، ساخت پوشش نانوکامپوزیتی ضدچسبندگی رنگ‌های پودری و روغنی با کاربرد بر روی قطعات فلزی، طراحی و ساخت CNC چند منظوره، گیره ی ماشینکاری همزمان چند میله (MC) از پروژه‌های به اتمام رسیده در این مرکز هستند.

مسئول مرکز رشد حسان بسیج دانشجویی اصفهان خاطرنشان کرد: برخی از این محصولات به مرحله تولید نمونه آزمایشگاهی رسیده، برخی از آن‌ها در مرحله نیمه صنعتی هستند و برخی دیگر به مرحله صنعتی رسیده اند.   گفتنی است، این مرکز رشد در جشنواره شهید طهرانی مقدم به عنوان برترین مرکز رشد در پیشرفت یکساله معرفی شد. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی اصفهان حمایت از شرکت های دانش بنیان تولید دانش بنیان ایده فناورانه مرکز رشد پژوهشکده ها پروژه ها ایده ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگجزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست با تعدادی از مدیران استان اظهار داشت: هر یک از دستگاهها در انجام وظایف و مسئولیت های خود کوتاهی کند، قطعاً با آن دستگاه و مدیر مربوطه برخورد خواهد شد. باید امید را در جامعه تقویت کرد چرا که این امید به آینده است که می‌تواند موجب توسعه استان سیستان و بلوچستان شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس؛ سخت ترین شرایط را متحمل شدیم و با کار شبانه روزی توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی اذعان کرد: باید اراده خود را تقویت کرده و به دل مشکلات بروید و مشکل را حل کنید و هرگز ناامید نشوید. خداوند از نهان و آشکار ما آگاه است همه چیز در ید قدرت الهی است بنابراین هر آنچه می‌خواهید از خداوند بخواهید چرا که همه چیز در ید قدرت الهی است. شرکت های دانش بنیان را توسعه دهید ما نیز وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دو هزار و 500 پروژه نیمه تمام از دوره های گذشته در استان وجود دارد که تمرکز اصلی در دولت سیزدهم به اتمام رساندن این پروژه هاست. روستاها از اهمیت فراوانی برخوردارند بنابراین ما نیز با تقویت روستاها سعی داریم تا از مهاجرت بی‌رویه به شهرها جلوگیری کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: بر اساس سه راهبرد بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت امورات را هدایت می‌کنیم راهبرد بلند مدت مربوط به آموزش و پرورش است چرا که باید تربیت را از کودکی آغاز کنیم. باید در استان سیستان و بلوچستان ثروت تولید کنیم چراکه افزایش درآمد مردم موجب پویایی اقتصاد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر فعال سازی حوزه تجارت خاطرنشان کرد: باید با افزایش تولید میزان صادرات را از مرزهای استان بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک