Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:32:31 GMT

کودهای داخلی جایگزین فسفاته و پتاسه شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۷۵۰۰

کودهای داخلی جایگزین فسفاته و پتاسه شد

عطالله هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اصلاح نرخ خرید تضمینی را همچنان پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: هنوز اتفاقی خاص در این زمینه رخ نداده اما ما به جد آن را دنبال می‌کنیم تا به نتیجه برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث گرانی کودهای فسفاته و پتاسه وارداتی اشاره کرد و افزود: ما در تأمین و ذخیره کود هیچ مشکلی نداریم اما به دلیل قیمت بالا، کشاورزان از خرید آنها استقبال نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان مرکزی تعاون روستایی توزیع کود را انجام می‌دهند، افزود: کشاورزان به دلیل اینکه قیمت کودهای وارداتی افزایش یافته از سایر کودهای مکمل و جایگزین تولید داخل که زیست محیطی و ارگانیک هستند و وزارت جهاد کشاورزی آنها را تأیید کرده است، استفاده می‌کنند.

وی درباره اینکه آیا این کودها به اندازه فسفاته و پتاسه وارداتی تأثیرگذاری دارند؟، افزود: به طور ۱۰۰ درصد و کامل خیر. کارایی این کودها به اندازه کودهای فسفاته و پتاسه نیست. اما بخشی از نیاز کشاورزان را تأمین می‌کنند و در واقع کشاورزان چاره‌ای ندارند و ناچار هستند که به روش‌های مختلف نیاز محصولاتشان را تأمین کنند.

هاشمی همچنین درباره سطح زیر کشت گندم در سالجاری گفت: امسال خوشبختانه سطح زیر کشت گندم وضعیت خوبی دارد و دلیل آن این است که محصول جایگاه خود را در بازار پیدا کرده است و هم اکنون کشاورزان به راحتی می‌توانند محصول تولیدی خود را بالای ۴,۰۰۰ تومان به فروش برسانند. که البته این امر هم اتفاق خوبی است هم جای نگرانی دارد خوب از این جهت که قیمت محصول واقعی می‌شود و تولید کننده نیز انگیزه تولید می‌یابد اما نکته بعدی این است که دولت نیز باید وارد این بازار رقابتی شود و اگر بخواهد به قیمت خرید تضمینی فعلی گندم را خریداری کند موفق به خرید میزان زیادی از گندم تولیدی کشاورزان نخواهد شد چرا که انحصار خرید در حال شکسته شدن است و بازار رقابتی می‌شود.

کد خبر 5068960 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: عطاءالله هاشمی کشت گندم کود شیمیایی قیمت دلار شاخص کل بورس بورس تهران بانک مرکزی ایران قیمت نفت بازار سهام وزارت صنعت معدن و تجارت ویروس کرونا تولید نفت قیمت سکه بهار آزادی ترخیص کالا تولید گاز گمرک ایران قیمت یورو فسفاته و پتاسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خوزستان به صورت تضمینی خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: از این میزان ۱۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دوروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش مهر، در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

کد خبر 6088178

دیگر خبرها

  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان