Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سبزه کار از اجرای طرح شنبه‌های کتاب به صورت مجازی خبر داد و گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی حدود ۵ هزار جلد کتاب در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان جنوبی توزیع می شود.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار کرد:بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴تا ۳۰ آبان ماه برگزار می شود و ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هر ساله برنامه های متنوعی را برای گرامیداشت این هفته اجرا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از توزیع ۵ هزار جلد تاب در بین کانون های استان همزمان با هفته کتاب خبر داد و گفت: آموزش کتابداران و مسئولین کتابخانه ها از طریق فضای مجازی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

 

 

طرح ملی سه شنبه‌های تکریم با محوریت تقدیر از فعالان حوزه کتاب اجرا می شود

حجت الاسلام سبزه کار طرح ملی سه شنبه‌های تکریم با محوریت تقدیر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی اعم از کتابداران، اعضای کتابخانه و خیران کتاب را یکی دیگر از برنامه‌های این هفته اعلام کرد و افزود: پویش کتابخوانی مجازی با هشتگ های مختلف در خصوص کتاب و کتابخوانی، شناسایی و معرفی روستاهای دوستدار کتاب، شناسایی مروجان کتاب و ترویج سخنان بزرگان در فضاهای مجازی نیز از جمله برنامه های ستاد فهمای استان در ایام هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

وی ادامه داد: همچنین مسابقه مجازی خلاصه نویسی کتاب ویژه نوجوانان اعضای کانون های مساجد برگزار می شود و به همین منظور نوجوانان علاقمند می بایست خلاصه ای از بهترین کتابی که تاکنون خوانده اند را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری کنند.

 

 

طرح شنبه های کتاب مجازی برگزار می شود 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی در قالب پویش شنبه‌های کتاب مساجد به صورت مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: به همین منظور روزانه کلیپ یک دقیقه ای از معرفی یک کتاب مفید و ارزشمند توسط امام جماعت، مسئول کتابخانه و فعالان حوزه کتاب تهیه و در فضای مجازی منتشر می شود.

 

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اینکه به منظور گرامیداشت این هفته، تهیه و انتشار عکس نوشته هایی با موضوع کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی در دستور کار است، گفت: بازدید میدانی یا ارتباط تصویری با کتابخانه های برتر استان (با رعایت پروتکل های بهداشتی)، ثبت و بروزرسانی اطلاعات هویتی کتابخانه در سامانه بچه های مسجد از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

 

به گفته وی همچنین جمع آوری کتاب های بدون استفاده از مساجد و منازل و توزیع آن بین کتابخانه های مساجد با اولویت مناطق محروم و روستایی انجام خواهد شد.

 

 

برگزاری مسابقه کتابخوانی«سفینه‌النجاه»

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از برگزاری مسابقه کتابخوانی «سفینه النجاه» خبر داد و افزود: این مسابقه کتابخوانی در بخش عمومی از کتاب « جاذبه حسینی» و «زنی که پیامبر بود» و در بخش نوجوانان براساس کتاب «امام حسین (ع)» است که شرکت کنندگان پس از مطالعه کتاب ها به سوالات پاسخ می‌دهند و در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می کنند.

 

حجت الاسلام سبزه کار خاطر نشان کرد: بچه های مسجد برای شرکت در این مسابقه می توانند به سامانه بچه های مسجد به نشانیbachehayemasjed.ir  مراجعه کنند.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۶۰ کتابخانه مخزن دار و باز در سطح کانونهای مساجد استان در حال فعالیت هستند.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در پایان شیوع ویروس کرونا را فرصتی مناسب برای در خانه ماندن و مطالعه بیشتر دانست و گفت: والدین نیاز است در آموزش و ترویج مطالعه کتبی همچون کلام الله مجید،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه که راه و رسم زندگی و مباحث مختلف اخلاقی، اجتماعی، فکری و اقتصادی در آنها به خوبی بیان شده است به فرزندان خود اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: سه شنبه های تکریم شنبه های کتاب توزیع کتاب در کتابخانه های مساجد مسابقه سفینه النجاه فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی سامانه بچه های مسجد کتاب و کتابخوانی مدیر ستاد کانون برگزار می شود شنبه های کتاب هفته کتاب طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در اولین نشست کارگروه استانی برنامه‌های تابستانی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در استان فارس هدف از برگزاری این نشست را غنی سازی و هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برشمرد و گفت: در این نشست‌ها می‌توان با استفاده از تجربه‌های خوب کانون‌های فرهنگی هنری موفق، چگونگی حمایت از برنامه‌های سایر کانون‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه از پیگیری بیش از یک‌صد خدمت برای ارائه به کانون‌ها در فصل اوقات فراغت تابستان سال جاری خبر داد و افزود: این خدمات در زمینه استفاده از استخر، سینما، اردوگاه‌ها و زمین چمن فوتبال است که مراحل انعقاد تفاهم‌نامه در حال پیگیری است و برای استفاده از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او بر ارسال گزارش برنامه‌های اوقات فراغت برای انعکاس در کانال‌ها و سایت‌های خبری از سوی کانون‌ها تأکید کرد و افزود: برخی از برنامه‌های کانون‌ها پس از اطلاع‌رسانی می‌تواند الگوی مناسبی برای اجرا در دیگر کانون‌های مساجد استان باشد.

امیدی همچنین تاکید کرد: کانون‌ها پس از دریافت مجوز برنامه‌های مختلف و متعددی را با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، اما لازم است که رشته‌های تخصصی مورد علاقه نسل نوجوان و جوان امروز را نیز مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد