Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه سی‌ان‌ان فاش کرده است که وزارت خارجه آمریکا ده‌ها پیام از سوی رهبران خارجی را که به این وزارتخانه تحویل داده شده است، به جو بایدن نخواهد داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا ده ها پیام رهبران خارجی را که به این وزارتخانه داده شده است، به جو بایدن یا تیم انتقالی اش تحویل نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مقام های وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند: دولت ترامپ مانع از دسترسی بایدن به پیام های رهبران خارجی شده است که طی روزهای اخیر به وزارت خارجه ایالات متحده ارسال شده آن هم پس از اعلام پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری.

منابع آمریکایی: بایدن رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید را انتخاب کردای‌بی‌سی: بایدن این هفته نام رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید را اعلام می‌کند

 

وزارت خارجه آمریکا معمولا ارتباطات و تماس ها بین روسای جمهور منتخب و رهبران خارجی را تنظیم می کند ولی دولت ترامپ حاضر نشده است پیروزی بایدن در انتخابات را به رسمیت بشناسد و مانع از دسترسی وی و تیم انتقالی اش به این پیام ها شده است.

به همین علت، تیم بایدن بدون کمک وزارت خارجه آمریکا اقدام به برقراری ارتباط و تماس با رهبران خارجی کرده است ولی یک منبع آگاه گفت: تیم بایدن ترجیح می دهد تا از منابع و امکانات وزارت خارجه آمریکا برای برقراری این تماس ها استفاده کند.

منابع آگاه به سی‌ان‌ان گفته‌اند برخی رهبران خارجی که متوجه شده‌اند وزارت خارجه آمریکا کمکی برای برقراری ارتباط بین آنها و بایدن نخواهد کرد، از دیپلمات های سابق دولت اوباما کمک خواسته‌اند.

وزارت خارجه آمریکا هنوز به این مساله واکنش نشان نداده است. مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا سه شنبه در اظهارات جنجالی گفت: یک انتقال آرام قدرت به دولت دوم ترامپ وجود خواهد داشت.

ترامپ تاکنون حاضر به پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری نشده و شکایت های متعددی را علیه روند برگزاری انتخابات و شمارش آرا در ایالت های حساس و سرنوشت ساز مطرح کرده است.

این در شرایطی است که به نوشته روزنامه واشنگتن پست، واشنگتن‌پست گزارش داد: «امیلی مورفی» مسئول اداره خدمات عمومی دولت ترامپ از امضای نامه‌ای خودداری می‌کند که اجازه می‌دهد تا تیم بایدن کار خود را به‌طور رسمی آغاز کند.

فرایند انتقال قدرت در کاخ سفید تا زمانی که مسئول خدمات عمومی دولت آمریکا بایدن را به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب تشخیص ندهد، نمی‌تواند شروع شود. اینکه چه شرایطی لازم است تا مسئول خدمات عمومی نامزد پیروز را شناسایی کند از نظر قانونی مشخص نیست و ابهام دارد.

این مقام آمریکایی هنوز سندی را که در واقع نخستین گام از فرآیند انتقال قدرت در کاخ سفید به شمار می‌رود و به معنای پذیرش پیروزی بایدن در انتخابات از سوی دولت ترامپ است را امضا نکرده است.

امضای سند مذکور امکان دسترسی به برخی ابزارهای امنیتی خاص برای بررسی سوابق افراد و همچنین منابع مالی اضافی برای استخدام و آموزش کارکنان را در اختیار تیم جو بایدن قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا رهبران خارجی دولت ترامپ کاخ سفید سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۹۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است

وزارت خارجه ارمنستان روز شنبه از شروع مقدمات برای تاسیس کنسولگری خود در تبریز خبر داد.
 
به گزارش فارس؛ «آنی بدلیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان بعد از ظهر شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در پی گفت‌وگو با طرف ایرانی، امروز دولت ارمنستان به طور رسمی تصمیم به افتتاح کنسولگری در تبریز را تایید کرد. اقدامات مقدماتی در حال انجام است.»
 
بر اساس این گزارش، از اکتبر 2022، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر «قاپان» آغاز به کار کرده است و با افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز، عمل متقابل از سوی دولت ارمنستان صورت خواهد گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند