Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن خادمی روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه دسترسی این روستا به خاطر رانش زمین و باران شدید مسدود شده بود و تیم‌های راهداری اضطراری این شهرستان با استفاده از ادوات راهداری شامل لودر، گریدر و کمپرسی پس از ۱۰ ساعت توانستند راه‌دسترسی این روستا را بازگشایی کنند.

وی اضافه کرد: رانش زمین باعث شده بود بیش از ۵۰۰ متر از جاده این روستا زیر چندین تُن خاک و سنگ مدفون شود که عوامل راهداری توانستند با وجود بارش باران و سخت‌گذر و کوهستانی بودن، این مسیر را بازگشایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: امروز هم عوامل راهداری مشغول شن‌ریزی و ترمیم جاده این روستا هستند تا اقدامات پیشگیرانه لازم را برای جلوگیری از آبگرفتگی و تخریب دوباره این محور روستایی انجام دهند.

وی با اشاره به شروع طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آذر امسال در این شهرستان افزود: هم‌اکنون در حال انباشت ۶ هزار تُن نمک و ماسه در راهدارخانه‌ها و تعمیر و تجهیز اداوات راهداری هستیم.

وی اضافه کرد: این مقدار نمک و ماسه علاوه بر راهدارخانه مرکزی، در سه راهدارخانه ثابت در روستاهای "کیتکه" (گردنه جواله‌ره‌شان)، "کله‌گاوی" ( گردنه زمزیران) در مسیر مهاباد - سردشت و "قره‌بلاغ" (مسیر مهاباد - بوکان) ذخیره‌سازی می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال برای تسریع در عملیات راهداری و برف‌روبی محورهای روستایی، ۲ راهداری سیار در گردنه "آفان" و گردنه "شیخان" این شهرستان نیز فعال خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای طرح زمستانی امسال ۶۰ مامور راهداری و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در راهدارخانه‌های ثابت و سیار این شهرستان مستقر خواهند شد.

"خادمی" با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۷ درصد راه‌های روستایی مهاباد آسفالت است گفت: این شهرستان با ۱۹۶ روستا در مجموع دارای ۶۰۱ کیلومتر راه روستایی است که از این مقدار راه ۱۱۰ روستا به طول ۳۴۰ کیلومتر آسفالت است.

وی افزود: راه دسترسی به ۸۶ روستای این شهرستان به طول ۲۶۱ کیلومتر نیز شوسه است و مهاباد از این لحاظ در بین شهرستان‌های همجوار از جمله نقده، پیرانشهر و اشنویه دارای بیشترین راه روستایی شوسه و خاکی است. 

روستای ۳۰ خانواری "گومه‌لیان" در بخش خلیفان و در ۲۵ کیلومتر غرب مهاباد و در مسیر جاده "حاجی‌مامیان" قرار دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۴۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد روستائیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد روستائیان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد روستائیان اخبار کنکور کیلومتر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نایین گفت: محور انارک به زواره که در دو روز گذشته بر اثر سیلاب مسدود شده بود امروز پس تلاش‌های چندین ساعته بازگشایی شد.

محمد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: پیرو اطلاع مرکز Eoc جمعیت هلال احمر استان اصفهان در ساعت ۱۱:۳۰ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت و اعلام مسدودی پل سنگی در محور انارک نائین به زواره اردستان، بلافاصله ۳ تیم به استعداد یک دستگاه کامیون لجن‌کش و ۲ دستگاه خودرو و ۸ نفر نیروی عملیاتی جهت تخلیه سیلابی که مسیر را مسدود کرده بود اعزام شد.

وی ادامه داد: در این عملیات نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان نائین جهت بازگشایی محور انارک به زواره که بیش از ۲۴ ساعت به طول انجامید تلاش کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نائین افزود: خوشبختانه محور زواره به انارک ساعت ۱۳ امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با همکاری نیروهای راهداری، هلال احمر و پلیس راه شهرستان نائین بازگشایی شد.

کد خبر 750889

دیگر خبرها

  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • باادامه بارش ها در کرمانشاه، هشدار نارنجی صادر شد
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد