Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:47:57 GMT

کمبود روغن موتور و بازار داغ جنس های تقلبی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۹۶۹۲

کمبود روغن موتور و بازار داغ جنس های تقلبی

بعد از کمیابی روغن خوراکی در استان خراسان جنوبی، حالا نوبت به روغن موتور خودرو ها رسیده و مردم از این وضعیت نگرانند، در کنار این گرانی و کمبود ها، بازار جنس های تقلبی نیز داغ تر از همیشه جولان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ بعد از کمیابی روغن خوراکی در خراسان جنوبی حالا نوبت به روغن موتورخودروها رسیده و مدتی است که مردم خراسان جنوبی با مشکل گرانی و کمبود اجناس در بازار مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

افزایش قیمت ها و نبود کالایی همانند روغن موتور خودرو زمینه سوء استفاده برخی از فروشندگان را فراهم کرده، به نحوی که هم اکنون بازار اجناس تقلبی با نازل ترین قیمت در این استان جولان می دهد.

 

 

افزایش قیمت‌ها، به دنبال وابستگی مستقیم و غیرمستقیم این کالا‌ها به ارز حاصل شده اما با این وجود ارز؛ بهانه ای برای گران کردن قیمت ها هم شده و برخی با اینکه مواد اولیه را وارد هم نمی کنند، چشم طمع به درآمد بیش تر دوخته اند و مردم نیز همچنان در تب این گرانی ها سرافکنده می شوند.

 

 

«جواد رضایی» شهروندی است که از نبود روغن موتور در شهر گلایه دارد و می گوید: روغن های مرغوب و با کیفیت همانند روغن موتور بهران و سپاهان با وجود تقاضای زیاد اما در شهر پیدا نمی شود؛ به نظر افزایش این محصول، سبب کمبود آن در بازار شده است.

 

وی با بیان اینکه یک ماه است که در شهر به دنبال روغن موتور خودرو می گردم اما نیست، می افزاید: چاره ای جز خرید روغن های تقلبی و ارزان قیمت نداریم.

 

 

«اکبرپور»، فروشنده روغن موتور در خراسان جنوبی هم به خبرنگار شبستان گفت: روغن موتور یک ماهی شده که در استان نیست، و هر چه از کارخانه و بازار درخواست می کنیم؛ می گویند، نیست! و کارخانه روغنی را تحویل نداده است.

 

 

این فرشنده با بیان اینکه شرکت های بزرگی همانند نفت پارس، بهران و اسپیدی وایرانول سه شیفت کار می کنند و تعطیلی ندارند، تصریح می کند: سوال این است که در مدت، روغن تولیدی خود را چه می کرده اند؛ اگر کارخانه تعطیل نبوده و یا اگر تولید می کرده، جنس را به کجا می داده است؟

 

 

اکبرپور با بیان اینکه امروز که با بازار تهران با هر کس تماس گرفتم، همکاران به من گفتند که 30 تا 40 درصد  روغن خود را بیشتر بفروشید، چراکه احتمال گران شدن وجود دارد اما ما جنسی نداریم که گران کنیم.

 

 

وی ادامه داد: مشخص است که در تهران جنس انبار شده اما در بیرجند ما تا آخرین قطره ای که داشته ایم به مردم عرضه کرده ایم، همکارانی از تهران به من گفته اند روغن برای شما می فرستیم که روی آن قیمت قبل درج شده اما شما باید با 30 تا 40 درصد افزایش قیمت بفروشید؛ ما نخریدیم چراکه مردم معترض می شوند.

 

 

این فروشنده با بیان اینکه مطمئن هستم کارخانه ها تولید داشته اند و تا چند وقت دیگر با قیمت های افزایشی عرضه خواهند کرد، می گوید: اما استان ما در حوزه روغن تعطیل است و مردم مجبور هستند روغن تقلبی و بی کیفیت  استفاده  کنند.

 

 

«خَدی، نایب رئیس اتحادیه تعویض روغن » هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  با تأیید نبود روغن موتور خودرو در استان، تصریح کرد: کارخانه های تولیدی از توزیع روغن در استان خودداری می کنند، به نظر می رسد دلیل کمبود روغن موتور خورو، افزایش قیمت باشد.

 

 

وی با بیان اینکه با کمیاب شدن روغن های پر مصرف، تعداد مشتری های روغن خودرو  نیز کم شده است، بیان می کند: تعداد مشتری ها از 10 نفر به سه نفر کاهش یافته و شرکت های تولید کننده این محصول با وجود پیگیری ما به تقاضاها پاسخ نمی دهند و در حال حاضر یک روغن موتور 4 لیتری از 70 به 150 هزار تومان افزایش  یافته است، اما پیگیریم تا نیاز بازار استان را تأمین کنیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: طبق شنیده ها، روغن موتور خودرو بین 30 تا 40 درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

 

 

رفع مشکل نبود روغن موتور از هفته آینده/  عدم توزیع روغن موتور برای افزایش قیمت بود

 

«رضا علیزاده بیرجندی» رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: مدتی است که روغن موتور در استان کمیاب شدهاما این امری طبیعی است زیرا این محصول در حال افزایش قیمت است.

 

وی با بیان اینکه اینکه محصول از طریق کارخانه ای تولیدی متأسفانه توزیع نمی شود تا کمبود در بازار ملموس و زمینه افزایش قیمت فراهم شود، تصریح کرد: قیمت روغن موتور خودرو افزایش یافته و ما به مردم استان اطمینان می دهیم که از هفته آینده کمبود روغن موتور رفع شود.

 

 

علیزاده بیرجندی بیان می کند: با شرکت هایی متولی، مسئله کمبود روغن در استان پیگیری شده و انجمن و سازمان حمایت از  تولید کننده گان، در بحث افزایش روغن موتور خودرو حمایت لازم را داشته است، بنابراین طبیعی است که با افزایش قیمت، روغن موتور خودرو به عاملین فروش در سراسر کشور ارسال و کمبودها رفع شود.

 

وی از افزایش ۵۳ درصدی روغن موتورهای دیزل و ۴۰ درصدی سبک یا معمولی خبر داد و تصریح کرد: طی هفته آینده شاهد کمبود روغن موتور خودرو در استان نخواهیم بود اما قیمت ها حدوداً  تا 30 درصد افزایش خواهد داشت.

 

انبار کردن و عدم توزیع روغن موتور در بازار و سرگردانی مردم به بهانه گران کردن محصول، درست نبوده و باید نظارت ها بر بازار بیشتر شود،  همچنین با توجه به اینکه تفاضای زیادی برای روغن موتور خودروهای مرغوب و با کیفیت  زیاد است باید این محصول با قیمت مناسب برای تمامی اقشار در دسترس باشد تا مردم مجبور به استفاده از اجناس تقلبی و بی کیفیت نباشند.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمبود روغن موتور خودرو روغن موتور خودرو خراسان جنوبي بیرجند کمبود روغن موتور روغن موتور خودرو روغن موتور خراسان جنوبی افزایش قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نیسان سانی در بازار، قدیمی‌ترین خودرو وارداتی

نیسان سانی را می‌توان قدیمی‌ترین و به اصطلاح دمده‌ترین خودرو وارداتی جدید بازار ایران نامید. قیمت نیسان سانی به‌طور رسمی از سوی جهان نوین آریا معادل یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعلام شده است، بااین‌حال برای خرید نیسان سانی از بازار باید مبلغ بیشتری را هزینه کنید.

به گزارش دیجیاتو، درحال‌حاضر قیمت نیسان سانی در بازار آزاد، حدود ۲.۵ میلیارد تومان است. البته قیمت‌ها در یک سطح نیستند؛ به عنوان مثال یک فروشنده نیسان سانی خود را با قیمت ۲.۴ میلیارد تومان به معرض فروش گذاشته است، درحالی‌که فروشنده دیگری برای همین مدل خودرو ۲.۷ میلیارد تومان طلب می‌کند. در جدول زیر به بررسی این قیمت‌ها پرداخته‌ایم.

قیمت نیسان سانی در بازار آزاد، اردیبهشت ۱۴۰۳:

نیسان سانی علاوه برآن‌که یک خودرو قدیمی و ازمدافتاده محسوب می‌شود، در رده ارزان‌ترین خودرو‌های وارداتی نیز قرار می‌گیرد. بااین‌حال فروشندگان این خودرو تصمیم گرفته‌اند تا نیسان سانی را به دو برابر قیمت اعلامی واردکننده بفروشند! بدیهی است که پرداخت مبلغ ۲.۵ میلیارد تومانی برای خرید نیسان سانی در شرایط فعلی توجیه ندارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم مدتی صبر پیشه کنید تا هیجان تورمی قیمت این خودرو کاسته شود.

با مبلغی کمتر از ۲.۵ میلیارد تومان، گزینه‌های جذاب بسیاری در دسترس شما هستند. ازجمله جذاب‌ترین گزینه‌ها در بازه قیمتی ۲ الی ۲.۵ میلیارد تومان می‌توان به پژو ۲۰۰۸ و کیا سراتو وارداتی با کارکرد کمتر از ۵۰ هزار کیلومتر اشاره کرد. خرید خودرویی همچون فونیکس تیگو ۷ پرو پرمیوم یا فونیکس FX از بازار آزاد نیز با مبالغ ۲ و ۲.۳ میلیارد تومان امکان‌پذیر است. حتی می‌توانید با مبلغ ۲.۳ میلیارد تومان، نسخه‌های تمیز و کم‌کارکرد نیسان جوک را خریداری کنید. بدیهی است که در کنار این رقبای قدرتمند، نیسان سانی اقتصادی با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس چهارسرعته AT حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • قیمت خودرو امروز 16 اردیبهشت 1403
  • قیمت نیسان سانی در بازار، قدیمی‌ترین خودرو وارداتی
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است