Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و استفاده مردم از وسایل گرمازای گازسوز، استفاده از وسایل گاز سوز دارای نشان استاندارد و رعایت نکات ایمنی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی ضروری است.

او با اشاره به اینکه استاندارد بخاری‌های نفت سوز و گاز سوز اجباری بوده، افزود: بخاری‌های گازسوز بایستی مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن ODS (وسیله‌ای است که اگر اکسیژن اتاق به کمتر از ۱۸ درصد برسد بخاری را خاموش کند) و سنسور حرارتی (وسیله‌ای که اگر به دلایلی مانند مسدود بودن مسیر دودکش، محصولات احتراق به درون اتاق برگردد، بخاری را خاموش می‌کند) باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: استفاده از بخاری‌های بدون دودکش در محل‌های بسته و کوچک مانند اتاق خواب، حمام و مکان‌هایی که دارای تهویه مناسب نیستند، منجر به بروز حوادث ناگوار می‌شود.

علایی بیان کرد: شیلنگ‌های لاستیکی که به عنوان رابط لوله کشی گاز شهری به وسایل گازسوز مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز باید دارای نشان استاندارد باشند.

او تصریح کرد: رعایت کلیه موارد ایمنی از جمله کنترل و بررسی کانال دودکش و کلاهک دودکش در انتهای کانال، از نظر باز بودن کانال جهت خروج گاز‌های احتراق، الزامی است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: به منظور جلوگیری از استفاده بخاری‌های نفت سوز و وسایل گازسوز غیر استاندارد در مدارس، مکاتباتی با اداره کل آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس صورت گرفته تا از بخاری‌های استاندارد مجهز به سنسور حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی در مدارس استان استفاده کنند.

علایی در ادامه افزود: اداره کل استاندارد اردبیل از محل اعتبارات طرح طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) نسبت به خرید بخاری‌های تولیدی استاندارد از مراکز توزیع و فروش اقدام کرده و بخاری‌های خریداری شده، توسط آزمایشگاه‌های همکار تائیدصلاحیت شده، مورد آزمایش قرار می گیرد.

او از عموم همشهریان خواست در راستای حفظ سلامتی و ایمنی مصرف کنندگان در صورت مشاهده هرگونه کالای غیر استاندارد با شماره تلفن گویای ۱۵۱۷ یا شماره تلفن‌های ۸-۳۳۷۴۱۱۵۶ به اداره کل استاندارد اردبیل اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداردسازی نکات ایمنی بخاری گازی کل استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۹۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین

ولی‌عهد عربستان در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت «قاطعانه» کشورش با کوچ اجبار مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی روز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی ریاض میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

بن سلمان ضمن تأکید بر مخالفت کشورش با کوچ اجباری فلسطینیان تصریح کرد: «عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به کار می‌گیرد تا مانع از تشدید تنش‌ها و جلوگیری از گسترش آن در منطقه شود.»

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، ولیعهد سعودی همچنین بر «ایستادگی همیشگی عربستان در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع‌اش و دستیابی به صلح عادلانه و پایدار» تأکید کرد.

در این نشست همچنین «وضعیت تشدید حملات نظامی در غزه و حومه و بدتر شدن وضعیتی که جان غیرنظامیان و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • خط دفاع پرسپولیس فقط یک تغییر اجباری دارد
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری