Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرسنجی در اوکراین نشان داد، ۵۷ درصد مردم این کشور از عادی شدن روابط اوکراین و روسیه استقبال می‌کنند، حدود ۵۰ درصد با حفظ زبان روسی در کشورشان موافقند و ۳۰ درصد هم مایل به مهاجرت به اروپا یا آمریکا هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، نتایج مطالعه موسسه بین المللی جامعه شناسی کی‌یف که در وب سایت رسمی این موسسه منتشر شده، نشان داده است که بیش از نیمی از اوکراینی‌ها - دقیقاً 56.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد از پاسخ دهندگان- خواستار عادی شدن روابط با روسیه بوده و معتقدند که این روابط در آینده بهبود خواهد یافت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طبق این تحقیقات، یک سوم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی (30.1 درصد) معتقدند که هر دو کشور از تیرگی  روابط دوجانبه آسیب دیده اند. پاسخ به این سئوال برای 12.6 درصد دشوار بود و تنها 0.7 درصد مخالف داشتن روابط عادی با روسیه هستند.

49.8 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی زبان روسی را میراث تاریخی می‌دانند که باید توسعه پیدا کند، 29.6 درصد، زبان روسی را تهدیدی برای استقلال کشورشان دانسته و 31.8 درصد هم معتقدند که زبان روسی دومین زبان دولتی در اوکراین شود.

طبق این نظرسنجی، 52.2 درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که دولت اوکراین باید به شهروندان خود، به زبان مادری و سنت‌های ملی آنها احترام بگذارد.

نتایج این مطالعه همچنین نشان داد که در صورت اعطای تابعیت مناسب و بدون شرایط خاص، 27.9 درصد از اوکراینی‌ها برای اقامت دائم در ایالات متحده یا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، حاضر به ترک کشور هستند. 68.7 درصد دیگر چنین اقدامی را نخواهند کرد. ضمن اینکه، 10.3 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی هم حاضر هستند، در صورت دریافت مبلغ 100 هزار دلار، به فدراسیون روسیه نقل مکان کنند.  

کرونا در اوکراین| رکورد موارد ابتلای جدید و ناامید شدن مردم به بهبود اوضاعوخامت وضعیت شیوع کرونا در اوکراین و درخواست دانشمندان از رئیس جمهورهشدار درباره وضعیت فاجعه بار شیوع کرونا در اوکراین

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اخبار روسیه اوکراین اخبار روسیه زبان روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از نبرد پهپادهای اوکراینی و روسی در آسمان

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899729

دیگر خبرها

  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • ببینید | تصاویری از نبرد پهپادهای اوکراینی و روسی در آسمان