Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ طرح محدودیت فعالیت مشاغل غیرضروری در حالی از ۲۰ آبان‌ماه اجرا شده است که موافقان و مخالفان زیادی دارد. برخی اجرای این این طرح را در قطع زنجیره کرونا اثرگذار دانسته اما برخی این تصمیم‌ را کارساز ندانسته و خواهان تعطیلی کامل هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ستاد ملی مبارزه با کرونا پس از آن که آمار فوتی‌های کرونا در کشور روزانه از مرز 400 نفر گذشت و 89 شهرستان در وضعیت بحرانی قرار گرفت برای قطع زنجیره کرونا، کاهش مبتلایان و فوتی‌ها محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری برای برخی مشاغل در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح آخرین تصمیم این ستاد گفته است: از 20 آبان‌ماه تا 20 آذرماه از ساعت 18 همه مراکز به جز مراکز ضروری تعطیل خواهند بود. مراکز ضروری شامل مراکز درمانی، داروخانه‌‌ها، مراکز امداد و نجات، آتش نشانی، آمبولانس‌‌ها و سرویس‌‌های ارائه دهنده خدمات عمومی به مردم مانند آب و برق و تلفن و مراکز ارائه دهنده مواد غذایی مانند سوپرمارکت‌‌ها و فروشگاه‌‌های زنجیره‌‌ای هستند.

برخی کاربران فضای مجازی این تصمیم ستاد مقابله با کرونا را دستمایه طنز قرار داده‌اند و پرسیده‌اند کرونا از ساعت 6 عصر به بعد میاد؟!

یکی از شهروندان می‌گوید: این تصمیم از این لحاظ که مردم به دلیل تعطیلی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها از ساعت 6 به بعد کمتر به خیابان می‌آیند و در خانه می‌نشینن خوب است ولی از طرف دیگر این باعث می‌شود که در ساعات دیگر خیابان‌ها و فروشگاه‌ها شلوغ‌تر باشد و حجم ازدحام جمعیت در ساعات دیگر روز زیادتر شده و این خودش خیلی خطرناک است.

یکی از شهروندان که موافق این طرح است می‌گوید: معمولا از ساعت 5 عصر به بعد ادرات و شرکت‌ها تعطیل هستند و در این ساعات جمعیت زیادی برای خرید به بازار و پاساژ می‌روند و برای جلوگیری از انتشار ویروس تصمیم خوبی گرفته شده و از مغازه‌دارهایی که این موضوع را رعایت میکنن باید تشکر کرد

یکی دیگر از شهروندان در پاسخ به سوال ما درمورد اثرگذار بودن یا نبودن این طرح می‌گوید: چون از تردد غیرضروری مردم در آن ساعات جلوگیری می‌شود حتما اثرگذار است.

یکی دیگر از شهروندان در واکنش به این موضوع می‌گوید: تعطیلی کله گنجشکی درد را دوا نمی‌کند مگر ویروس کرونا فقط از ساعت 6 شروع به فعالیت می‌کند که این تعطیلی نصف و نیمه بخواهد کارساز باشد. بهتر است که مثل ایام عید کل کشور را دو هفته تعطیل کنند.

یکی از شهروندان می‌گوید: کاش به جای این تعطیلی چند ساعته دولت از نظر مالی و معیشتی می‌توانست مردم و اصناف را تامین کند و دو هفته کل کشور را تعطیل می‌کردند تا این بیماری کمتر شود.

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: درست است که مغازه‌‌ها از ساعت 6 عصر به بعد تعطیل شده و رفت‌و آمد مردم در خیابان کمتر شده ولی در این شب‌های طولانی زمستان همین تعطیلی مشاغل باعث شده که مهمانی‌های و دورهمی‌ها بیشتر شود کاش یک فرهنگ سازی درست می‌کردند که این تعطیلی برای نشستن مردم در خانه‌هایشان است نه برای مهمانی و دورهمی.

محدودیت زمانی برای مشاغل غیرضروری از فردا در رشت اعمال می‌شودممنوعیت یک‌‌ماهه فعالیت مشاغل غیرضروری از ساعت 18 هر روزاعمال محدودیت‌های کرونایی در اردبیل؛ تعطیلی مراکز گردشگری و تفریحی از هفته آینده

یکی از کاسبان که از این تعطیلی ناراضی است می‌گوید: ما را به اسم مشاغل غیرضروی مجبور می‌کنند که از 6 عصر به بعد کاسبیمان را تعطیل کنیم ولی کاری به این همه عمل زیبایی و غیرضروری که در بیمارستان‌ها انجام می‌شود ندارند.

یکی از مغازه‌داران می‌گوید: قبل از این مصوبه ما دو شیفت کار می‌کردیم ولی الان مجبوریم یکسره از ساعت 9 صبح تا 6 عصر کار کنیم. مگر فقط مشاغل ما خطرآفرین است مردم که فقط برای خرید از ما به خیابان نمی‌آمدند وقتی یک سری مشاغل منعی برای تعطیلی ندارند مردم 6 عصر به بعد در همان جاها ازدحام می‌کنند.

یکی دیگر از کاسبان می‌گوید: من و مغازه‌هایی که در یک راستا هستیم این طرح را رعایت می‌کنیم و از ساعت 6 عصر کرکره مغازمان را پایین می‌کشیم اما خودمان در مسیر بازگشت به خانه می‌بینیم که برخی مغازه‌دارها رعایت نمی‌کنند و همچنان در حال فعالیت هستند.

وی می‌افزاید: اگر دستور اجرای طرحی داده می شود باید نظارت کامل بر اجرای آن باشد و با متخلفان برخورد شود یا از کاسبانی که رعایت می‌کنند قدردانی کنند تا با اجرای این طرح فقط کسانی که رعایت می‌کنند نقره داغ نشوند.

مسئول یکی از فست‌فودهای شیراز می‌گوید: مشاغلی مثل فست‌فودها با این طرح علنا به صورت کامل تعطیل شده‌اند چون ساعات کار ما همیشه از ساعت 6 عصر به بعد بوده ولی الان که مجبوریم همان ساعات هم تعطیل کنیم و حتی اجازه کار به صورت بیرون بر هم نداریم.

گزارش از ثریا ستاری

انتهای پیام/422/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساعت 6 عصر یکی دیگر عصر به بعد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،به دلیل ناپایداری های جوی کلیه مدارس شهرستان زرند برای روز چهارشنبه تعطیل اعلام شد.

رئیس ستاد بحران شهرستان زرند گفت: به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید امروزچهارشنبه، کلیه مدارس این شهرستان تعطیل می‌باشد.

فرماندار زرند از شهروندان خواست در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری نمایند.

رئیس ستاد بحران شهرستان از اعلام آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمات رسان در شهرستان خبر داد.

دیگر خبرها

  • ‏‬زورآزمایی «شنبه» و «پنجشنبه» بر سر تعطیلی
  • همه جا نه، در این یک فقره اما حق با بهروز افخمی بود!
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • ارتباط با دنیا در صورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی را هم جویا شوید!
  • ارتباط با دنیا درصورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی هم جویا شوید!
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران