Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@00:35:35 GMT

کتابخوانی و کتابداری در دروان کرونا تعطیل نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۹۸۴۵

کتابخوانی و کتابداری در دروان کرونا تعطیل نیست

جعفری گفت: شعار کتابداری تعطیل نیست، سر لوحه کار ما در دوران کروناست و کتابخوانی هم در این دوران تعطیل نیست و خدمات فرهنگی خود را در فضای مجازی قوی تر ارائه می دهیم.

«فاطمه السادات جعفری » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در نکا اظهار کرد: شهرستان نکا با دارا بودن یک کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی و دو پروژه نیمه تمام روستایی در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر عضو فعال دارد  که منابع کتابخانه در شهرستان به سی و پنج هزار جلد می‌رسد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نکا  افزود: کتابخانه های عمومی شهرستان نکا بر حسب رسالت خود خدماتی متنوع به عموم مردم ارائه می دهد که این خدمات خدمات کتابداری و خدمات فرهنگی را شامل می شود.

 

وی یادآور شد: در ایام قبل از کرونا توانستیم با خلاقیت های خاص که نشان از هنر کتابداران کتابخانه های شهرستان بوده است عموم مردم به سمت کتابخوانی سوق دهیم .

 

جعفری گفت: شعار کتابداری تعطیل نیست، سر لوحه کار ما در دوران کروناست و کتابخوانی هم در این دوران تعطیل نیست و خدمات فرهنگی خود را در فضای مجازی قوی تر ارائه می دهیم.

 

کارشناسی کتابداری و علم اطلاعات اضافه کرد: فعالیت های شاخصی که در شهرستان انجام می شد که اجرای این اقدامات توانست سه روستا از روستاهای شهرستان نکا را در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب کشور سه سال پیاپی به مقام برتر برساند.

 

وی گفت: کتابداران امروزه بر این باورند که فعالیت ها در چهار دیواری کتابخانه نباید باشد و باید پا فراتر گذاشت و‌ کتاب را میان دل مردم برد و در نهایت، خلاقیت و انجام فعالیت های فرهنگی جذاب نقش مهمی در جذب مخاطب خواهد داشت.

 

جعفری افزود: در حال حاضر که کرونا کل جهان را به رکود کشانده است؛ ولی کتابداران با شعار کتابداری تعطیل نیست، خدمات فرهنگی خود را در فضای مجازی قوی تر از گذشته ادامه می دهند و توانستند با ورود به دنیای پر زرق برق فضای مجازی دنبال مخاطبان خود باشند و کاربران زیادی را جذب کنند.

 

 وی گفت: فضای مجازی جذابیت های خاصی را دارد و توانسته حواس همه را به خود جلب کند  و کتابخانه عمومی سعی در ایجاد هیجان در این فضا با هدف جذب مخاطب مخصوصا کودکان نوجوانان و جوانان و همچنین بانوان دارد  و کافیست که کاربران سری به صفحات مجازی کتابخانه های عمومی بزنند و از نزدیک با هنر کتابداران این قشر فرهنگی که شبانه روز در جهت توسعه فرهنگ کشور تلاش می کنند آشنا شوند.

 

 رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نکا  خاطر نشان کرد: کتابداران همواره سعی دارند با ورود به دنیای مجازی اقشار مختلف مردم به دوستان صمیمی آنها مخصوصا کودکان و نوجوانان تبدیل شوند .

 

وی با اشاره به اجرای طرح« کتاب شاد» بیان کرد: این طرح، طرحی جدید و ‌نو که از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مطرح و در همه شهرستان ها اجرا خواهد شد و  جدید ترین خبر خوش دنیای مجازی خانواده هاست که شادی آور والدین شده است .

 

جعفری در پایان یادآور شد: امسال هم برای شرکت در جشنواره کتاب کشور تصمیماتی داریم که امیدوارم با کمک مدیران فهیم شهرستان نکا و حمایت فرمانداری همیشه همراه و شهرداری که حمایت هایش همیشه در خاطر کتابخانه عمومی خواهد ماند به آنچه می خواهیم برسیم و مردم شهرستان را به حقی که شایسته شأن هستند، برسانیم.

پایان پیام/175

منبع: شبستان

کلیدواژه: توسعه کتابخوانی کتابخانه های عمومی خدمات فرهنگی شهرستان نکا فضای مجازی تعطیل نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: طرح وارگه دانایی امسال ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی مناطق عشایری برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان به مدت یک ماه (از اردیبهشت‌ تا خرداد) فرصت دارند با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین شوند.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری

فرهادی ادامه داد: پس از ارزیابی دانش آموزان در خردادماه، برگزیدگان این طرح تجلیل خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند