Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس دیوان عالی کشور به نگاه حمایتی دستگاه قضا از تولید اشاره کرد و گفت: در همین راستا به تازگی و با صدور رای دیوان بزرگترین کارخانه نساجی خاورمیانه، تولید را از سر گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام سیداحمد مرتضوی مقدم پیش از ظهر امروز در نشست با روسای دادگستری‌ها و قضات استان گلستان از  به روز شدن رسیدگی پرونده‌ها در محاکم دیوان خبر داد و اظهار داشت: بیش از 8 هزار پرونده ماده 477 موجودی پارسال محاکم دیوان، امسال رسیدگی شد که با تعیین تکلیف این پرونده‌ها، شاهد به روز شدن رسیدگی‌ها در محاکم دیوان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نگاه حمایتی دستگاه قضا از تولید اشاره کرد و گفت: در همین راستا  به تازگی و با صدور رای دیوان بزرگ‌ترین کارخانه نساجی خاورمیانه، تولید را از سر گرفت.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه سخنان خود از قضات خواست تا با خلاقیت و ابتکار خود شیوه کار رسیدگی‌ها را تغییر دهند تا هم سرعت رسیدگی‌ها بیشتر شود و هم مردم، زودتر به حق خود برسند.

 وی افزود: فهرست‌نویسی پرونده‌های مهم و حجیم از جمله راهکارهای ساده و کارگشاست که به سرعت رسیدگی‌ها به ویژه در پرونده‌هایی که از استان‌ها به محاکم دیوان ارسال می‌شود‌، کمک می‌کند.

مرتضوی مقدم در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اجرای عدالت و احقاق حق وظیفه اصلی دستگاه قضایی است گفت: این وظیفه با صدور آرای مستدل و محکم از سوی قضات ما محقق می‌شود.

رئیس دیوان عالی کشور: رأی پرونده "روح‌الله زم" صادر شدرئیس دیوان عالی کشور: زمان رسیدگی به پرونده‌ها کاهش می‌یابدگلستان| دیوان عالی کشور به دنبال مچ‌گیری نیست/هیئت نظارت و بازرسی دیوان از حوزه‌های قضایی استان بازدید می‌کنند

توجه به عواقب رای نکته دیگری بود که رئیس دیوان عالی در سخنان خود به آن اشاره کرد و از قضات خواست تا هنگام صدور رای، آثار اجتماعی آن در جامعه را نیز مدنظر قرار دهند.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنان خود از فعال کردن بازرسی‌های حضوری دیوان  خبر داد و گفت: بازدیدهای استانی، اصلاحی و ارشادی بوده و در راستای اعمال تکلیف نظارتی دیوان است.

وی از راه‌اندازی سیستم ویدئوکنفرانس در دیوان عالی هم خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سیستم از این پس قضات سراسر کشور می‌توانند غیرحضوری در نشست‌های عمومی دیوان شرکت کنند.

رئیس دیوان عالی کشور دیشب وارد استان گلستان شده و امروز نیز حضور دارد .

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دیوان عالی کشور محاکم دیوان رسیدگی ها سخنان خود پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو

امام جمعه قزوین گفت: هر روز رسیدگی به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو با شتاب بیشتری انجام شود تا این‌همه مردمی که گرفتار شده‌اند، نجات پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: در اجرای عدالت اگر به یک پرونده به موقع رسیدگی شود، کار دستگاه قضا راحت و سبک‌تر می‌شود.

وی افزود: بحث ناهنجاری خرید و فروش اتومبیل که در استان ما پیش آمد، ده‌ها هزار پرونده به خاطر همین یک تخلف به وجود آمد، در حالی که دستگاه‌های نظارتی باید به موقع هشدار می‌دادند و به موقع رسیدگی می‌کردند، اگر به همین یک پرونده به موقع رسیدگی می‌شد، شاید این تعداد از پرونده پیش نمی‌آمد که کار دشوار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه چون دستگاه‌های نظارتی کارشان را به موقع انجام ندادند و تأخیر پیش آوردند، باعث شد اکنون چقدر کار سخت شود، گفت: البته می‌بینیم که اقداماتی در استان صورت گرفته و امور در حال پیش‌برد هستند.

عابدینی ادامه داد: باید رسیدگی به این ناهنجاری هر روز شتاب بیشتری پیدا کند تا این‌همه مردمی که گرفتار شده‌اند، نجات پیدا کنند، چرا که موجب بروز اختلافات خانوادگی و فروپاشی خانواده‌ها شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم خدا آن‌هایی که این پدیده ناهنجار را برای مردم ایجاد کردند، به زودی با دستان توانمند شما به سزای اعمالشان برساند، آن‌هایی که همکاری و یاری کردند که این خیانت شکل بگیرد و بحران ایجاد شود، به زودی به سزای عملشان خواهند رسید.

کد خبر 748874

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود