Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: هدف اصلی از رسیدگی به جرایم اطفال علاوه بر اجرای عدالت؛ بازسازگاری، تربیت و اصلاح است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین، در آیین افتتاح کارگاه آموزشی «نظام عدالت ویژه اطفال» که با حضور مدیرکل تدوین لوایح و امور مجلس قوه قضائیه، دفتر یونیسف و مسئولین قضایی استان برگزار گردید، گفت: کودکان و نوجوانان مهم‌ترین سرمایه‌های آینده کشور هستند و دولت باید به مسائل پیش روی کودکان و نوجوانان دقت نظر خاصی داشته باشد و یکی از موضوعات بسیار مهم بحث بزهکاری اطفال و نوجوانان است، برخورد و پاسخ به برخی رفتار‌های معارض با قانون نوجوانان باید به شکل ویژه و متمایزی نسبت به بزرگسالان صورت گیرد تا در آینده باعث ورود صدمات روحی و روانی جبران ناپذیر به آن‌ها نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام ارشد قضایی استان قزوین تصریح کرد: هدف از برگزاری این کارگاه ارائه اطلاعات لازم در زمینه دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان در خصوص آموزه‌های اسلامی و قواعد فقهی، اسناد و استاندارد‌های بین المللی، دستاورد‌های روانشناسی و جرم شناسی، تحولات قوانین و مقررات، بهترین معیار‌ها، رویه‌ها و تفاسیر کودک محور و عادلانه از قوانین و مقررات می‌باشد.

رییس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به این که برگزاری کارگاه‌هایی از این دست یکی از نیاز‌های اساسی ماست، گفت: این قبیل جلسات همواره گامی در جهت اصلاح و تصحیح مقررات در حوزه حمایت از اطفال و نوجوانان می‌باشد، چرا که با اجرای آن می‌توان گام‌های بلندتری در حمایت همه جانبه از حقوق اطفال و نوجوانان برداشت.

وی با اشاره به اهمیت بین المللی این موضوع، افزود: در اسناد بین المللی نیز اجازه اعمال مجازات‌های سنگینی همچون اعدام و حبس ابد در خصوص کودکان داده نشده است، دو سند مهم میثاق حقوق مدنی و سیاسی و پیمان نامه حقوق کودک در این حوزه قابل اشاره است، که هر دوی این اسناد مجازات اعدام را در خصوص کودکان ممنوع اعلام نموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی هدف اصلی از رسیدگی به جرایم اطفال را علاوه بر اجرای عدالت، بازسازگاری، تربیت و اصلاح آن‌ها دانست و گفت: انتظار می‌رود که در جریان دادرسی، همکاران محترم نگاه متفاوتی را به اطفال و نوجوانان داشته و اقدامات حمایتی و عدم اعمال مجازات را حتی الامکان در خصوص این اشخاص اعمال نمایند.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در خصوص مواجهه قضایی با اطفال و نوجوانان در سال‌های اخیر در استان قزوین اقدامات حمایتی بسیاری در مرحله صدور رای صورت گرفته است، از جمله اعمال عفو، اعمال مجازات‌های جایگزین، تعلیق اجرای مجازات و تعویق صدور حکم که سبب شده اعمال اقدامات تنبیهی علیه اطفال و نوجوانان در سال‌های اخیر به حداقل خود برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حجت الاسلام قدرتی دادگستری قزوین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حجت الاسلام قدرتی دادگستری قزوین رییس کل دادگستری استان قزوین اطفال و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۲۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

وزارت صحت افغانستان اعلام کرد از امروز کارزار واکسیناسیون فلج کودکان را در سراسر این کشور آغاز می‌کند.

شرافت زمان، سخنگوی این وزارتخانه گفت طی چهار روز قرار است بیش از ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال این واکسن را دریافت کنند و همراه با قطره خوراکی فلج کودکان، ویتامین آ نیز به کودکان داده شود.

در خبرنامه آمده است که به دلیل بارش باران و سردی هوا این کمپین در ولایات غور، دایکندی و بامیان به تعویق افتاده است.

افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که هنوز فلج کودکان در آنها ریشه‌کن نشده است. سال گذشته پنج مورد فلج اطفال در ولایت «ننگرهار» افغانستان ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم