Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@21:54:15 GMT

نفت خام سنگین ایران 4 در صد افت داشت

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۲۱۴۱

نفت خام سنگین ایران 4 در صد افت داشت

ایران اکونومیست- تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک نشان می‌دهد قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه اکتبر(مهر و آبان) یک دلار و ۶۹ سنت معادل ۴ درصد نسبت به ماه سپتامبر(شهریور و مهر) کاهش یافته است. بر اساس تازه ترین گزارش ماهانه اوپک، قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه اکتبر(مهر و آبان) ۴۰ دلار و ۲۴ سنت برای هر بشکه ثبت شد، در حالی که این رقم در ماه سپتامبر ۴۱ دلار و ۹۳ سنت و میانگین قیمت نفت سنگین ایران نیز از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۳۹ دلار و ۷۰ سنت برای هر بشکه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه اکتبر با کاهش ۳.۵ درصدی به ۴۰ دلار و ۸ سنت برای هر بشکه رسید که یک دلار و ۴۶ سنت کمتر از ماه سپتامبر است.
اوپک در تازه‌ترین گزارش خود همچنین تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ را ۹۰ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد که ۹میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه کمتر از سال ۲۰۱۹ است.
۱۳ عضو اوپک براساس تازه‌ترین گزارش دبیرخانه این سازمان که روز چهارشنبه منتشر شد، در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی روزانه ۳۲۲ هزار بشکه بیشتر از روزانه ۲۴ میلیون و ۶۴ هزار بشکه ماه سپتامبر، نفت تولید کردند.
تولید روزانه نفت اعضای اوپک براساس گزارش منابع ثانویه در ماه اکتبر (مهر- آبان) به ۲۴ میلیون و ۳۸۶ هزار بشکه رسید.
لیبی و عراق با افزایش تولید روزانه ۲۹۹ هزار بشکه و ۱۴۸هزار بشکه بیشترین افزایش تولید را در ماه اکتبر به خود اختصاص دادند. تولید نفت ایران در ماه اکتبر روزانه ۵ هزار بشکه کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، قیمت نفت از ابتدای سال ۲۰۲۰ و همزمان با شیوع کرونا در جهان، با کاهش همراه شد. تا آنجا که در فروردین و اردیبهشت سال جاری، قیمت نفت به زیر ۲۰ دلار در هر بشکه رفت.
کرونا با ایجاد محدودیت ها و کاهش سفرها باعث شده تا تقاضا برای نفت کاهش پیدا کند و این موضوع زمینه را برای افت قیمت‌ها هموار کرده است. با این حال توافق کاهش تولید اوپک پلاس توانست تا حد زیادی قیمت‌ها را ترمیم کند و حالا نیز با امید به ساخت واکسن کرونا، انتظار می‌رود قیمت نفت تا ۵۰ دلار در هر بشکه بالا برود.   ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تازه ترین گزارش ماه اکتبر سنگین ایران ماه سپتامبر هزار بشکه سال ۲۰۲۰ قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت چند دلار شد؟

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره، به آرام کردن نگرانی‌های بازار نسبت به احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه کمک کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آتی هر دو شاخص، روز دوشنبه، با بیش از یک درصد کاهش، بسته شد.

نفت خام که پس از واکنش ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در اوایل آوریل، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرده بود، در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه در آوریل قرار دارد. مناقشات در خاورمیانه و اوکراین و محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت را تقویت کرده است اما ابهامات در خصوص سیاست پولی آمریکا و ذخایر بالای محصولات نفتی، بر دورنمای تقاضا برای نفت، سنگینی می‌کند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: ادامه مذاکرات برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شده است نرخ ریسک اضافی در قیمت نفت، ضعیف‌تر شود و همزمان، نشست بانک مرکزی آمریکا هم باعث احتیاط در کوتاه مدت شده است. نگه داشتن نرخ‌های بهره بالا به مدت طولانی‌تر، ممکن است باعث رشد بیشتر ارزش دلار شده و ریسک‌هایی را برای دورنمای تقاضا برای نفت ایجاد کند.

مذاکره کنندگان حماس پس از گفت‌وگوها با میانجی‌های قطری و مصری درباره پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی، برای مشاوره با مقامات ارشد، روز دوشنبه قاهره را ترک کردند.

دو منبع امنیتی مصری اظهار کردند: انتظار می‌رود این هیات دو روز دیگر، گزارش دهند. در حالی که نمایندگان حماس به قاهره رفتند، ده‌ها فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، جان باختند. نیمی از قربانیان در شهر رفح بودند که رهبران خارجی از رژیم صهیونیستی می‌خواهند به آن حمله نکند.

در این بین، ادامه عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در منطقه دریای سرخ، کفی را برای قیمت نفت ایجاد کرده و اگر اختلال عرضه پیش بینی شود، ممکن است نرخ ریسک اضافی در قیمت‌ها منعکس شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش اقتصادی، سرمایه‌گذاران منتظر نشست اول مه فدرال رزرو هستند و از آنجا که نرخ تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است، بازار انتظار هیچ گونه کاهش نرخ بهره را ندارد که می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کرده و به تقاضا برای نفت ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو