Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم افتتاح ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی سراسر کشور اظهار کرد: مدرسه امروز فقط یک ساختمان نیست، بلکه ویترین وضعیت علمی و فرهنگی کشور بوده و با پرچم های برافراشته بر آن نماد هویت ملی از مرکز تا دور افتاده ترین نقاط مرزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ما هم با این رویکرد مدرسه را نه یک ساختمان بلکه کانون تربیتی برای نسل آینده می دانیم و در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آن هستیم، تا مدارس علاوه بر دارا بودن استانداردهای بین المللی، واجد ویژگی های معماری ایرانی و اسلامی، مناسب برای تعاملات فرهنگی با محله، دوستدار محیط زیست و مجهز به فناوری‌های نوین یادگیری باشند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تبدیل مدارس به کانون مدیریت بحران در حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل های اخیر، ما را در این مسیر مصمم‌تر کرده است و سخت معتقدیم در این مسیر بیشتر از آن‌که نیازمند مدرسه‌سازی باشیم، نیازمند توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی هستیم.

رخشانی مهر افزود: امروز در حالی شاهد مشارکت ۵۰ درصدی خیرین، این انسان‌های نیک اندیش و معماران فرهنگی جامعه هستیم که اهتمام و توجه دولت در حمایت از برنامه‌های ایمن سازی فضاهای آموزشی در تاریخ مدرسه‌سازی اگر بی‌نظیر نباشد، کم نظیر است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از دستور قاطع رئیس جهور مبنی بر تامین ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام برای ایمن‌سازی مدارس تشکر می کنیم و امیدواریم با حمایت جناب‌عالی شاهد تحقق این مهم باشیم.

او  بیان کرد: امروز در حالی شاهد آیین افتتاح پروژه‌های آموزشی و تربیتی هستیم که با اجرای طرح ملی «آجر به آجر»، در مدتی کوتاه بیش از ۱۵۰ هزار نفر با کمک های خرد، به خیل خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز پیوسته‌اند.

رخشانی مهر گفت: سازمان نوسازی مدارس کشور توانسته است در سال‌جاری حدود ۲۵۰۰ پروژه آموزشی را با حدود ۱۵ هزار کلاس درس و زیربنایی بالغ بر ۲ میلیون مترمربع و اعتباری حدود ۷ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون روزانه ۲۷ کلاس درس تحویل داده و ۸۴ کلاس درس به سیستم استاندارد گرمایشی و سرمایشی مجهز و مدارس خشتی و گلی از نظام آموزشی کشور حذف شده اند و هر روز ۱۰ کلاس درس ناایمن تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی شده است و برای این مهم به طور متوسط روزانه بیش از ۸ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

رخشانی مهر گفت:  ۱۰ استان کشور از جمله تهران و سیستان و بلوچستان با کمترین سرانه و بیشترین فضای تخریبی کماکان نیازمند توجه ویژه و عنایت دولت است.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت مدرسه کلاس درس توسعه و تجهیز مدارس کشور رئیس سازمان نوسازی رخشانی مهر کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رحیم عبدالکریمی گفت: در این کلاس‌ها  بیش از ۲۵۰ نفر ساعت کلاس آموزشی با محوریت شعار هفته زمین پاک در قالب ارائه‌ی کارگاه آشنایی با موضوع پسماند، پلاستیک و مضرات آن با حضور کارشناسان و محیطبانان این اداره برگزار شد.

وی افزود: با هدف جلب مشارکت دانش آموزان در مباحث زیست محیطی، زمینه‌های تحقیقی و پژوهشی برای دانش آموزان تعریف شده و مقرر گردید این برنامه‌ها در مدارس تداوم پیدا کند.

دیگر خبرها

  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم