Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه تمام شده و قبل از ارسال رزومه‌تان به شرکت‌های مختلف، باید مطمئن شوید که رزومه‌تان آنقدر قوی هست که بتواند پاسخی برای شما بیاورد.

بازارکار مشاغل فناوری اطلاعات، خوب است؛ اما این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که شما هنوز هم باید دلیل بسیار محکمی داشته باشید؛ دلیلی درمورد اینکه چرا یک کارفرما باید شما را به‌جای صدها یا هزاران متقاضی دیگری مثل شما، استخدام (https://karboom.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

io/jobs) کند. یکی از اولین راه‌های تحقق این امر، رزومه کاری شماست. رزومه شما باید علاقه کارفرما را برانگیزد.

ساخت رزومه کاری حرفه ای در وبسایت کاربوم

در این مقاله، ۶ نکته را برای کمک به شما در ساخت رزومه و نمونه‌ کارهای اولیه در شغل برنامه‌نویسی ارائه داده‌ایم تا به‌کمک آن هنگام بعد از ارسال رزومه برای آگهی‌های استخدام برنامه نویس به‌خوبی از دیگران متمایز باشید.

۱. تحقیق کنید

قبل از هر چیز، شما باید تحقیقات خود را انجام دهید. این بدان معنی است که بررسی می‌کنید مهارت‌های مورد نیاز در منطقه و به‌ویژه در شرکت مورد نظر چیست و بر کدام مهارت تأکیدشده است.

هنگامی که شما مدرک خود را می‌گیرید و دوره کارآموزی را می گذرانید، در معرض موارد مختلفی قرار می‌گیرید. من فکر می‌کنم واقعا مهم است که رزومه خود را دقیقا به چیزی نسبتا خاص اختصاص دهیم.

۲. بدانید که چه کسی هستید

بهتر است مثلا به عنوان یک توسعه‌دهنده قدرتمند جاوا اسکریپت یا یک برنامه‌نویس قدرتمند جلوه کنید؛ سپس کسی باشید که دانش برنامه‌نویسی عمومی خوبی هم دارد. اگر رزومه شما بر تخصص در مهارت‌ خاصی تمرکز کرده باشد، انتقال شما به مراحل دیگر بسیار راحت‌تر خواهد بود.

۳. اشتیاقتان را نشان دهید

 

---

چیزی که به‌طرز چشمگیری ظاهر می‌شود، اشتیاق شماست. آنها به دنبال علاقه‌مندی شما هستند.
بهترین راه پیداکردن اشتیاق در رزومه، وجود پروژه‌ها و برنامه‌های درسی اضافی است.

این برنامه‌های اضافی می‌تواند به معنی تکمیل پروژه‌هایی برای سازمان‌های دانشجویی یا غیرانتفاعی باشد. هر چیزی که به جویندگان کار این فرصت را می‌دهد تا بگویند: «این همان کاری است که من انجام داده‌ام و برای آن تلاش کرده‌ام.»

۴. به پروژه‌هایتان در گیت‌هاب اشاره کنید

نمایش پروژه‌ها نشان‌دهنده صلاحیت است. داوطلبان شغل برنامه‌نویسی همچنین باید به خاطر داشته باشند که اگر قصد دارند به پروژه‌ای مراجعه کنند، باید بتوانند از طریقURL ، GitHub یا موارد مشابه به آن اشاره کنند.

کارفرمایان می‌خواهند نمایه گیت‌هاب و پروژه‌های منبع آزاد را ببینند، به صفحه اصلی کدهای شما بروند و برخی از کارهایی را که در آنجا انجام داده‌اید، کلیک کرده و برخی از کدهای اساسی را ببینند.» این به کارفرما کمک می‌کند تا متقاضی را درک کند.

۵. بیش‌ازحد خودتان را تبلیغ نکنید

در نشان‌دادن صلاحیتتان، مهم است که خودنمایی نکنید. اگر جاوا را به عنوان زبان تخصصی و اصلی‌تان می‌دانید، آن را در رزومه‌تان برجسته کنید و این به معنای این است که نمونه کارتان تنها این کد ساده نباشد که روی صفحه نمایش عبارت «سلام!» را نمایش دهد.

اگر متقاضی بگوید که در زبان خاصی تبحر و مهارت دارد؛ اما بعدا معلوم شود که تنها کلاس درسی در آن مورد را گذرانده باشد، اعتبارش را از دست می‌دهد.

۶. رزومه‌تان را بیهوده پر نکنید

دانشجویی تازه فارغ‌التحصیل شده، احتمالا رزومه طولانی ندارد و نباید داشته باشد.نباید رزومه خود را با موارد بیهوده و غیرکاربردی، پر کنید.

اگر شما در تمام طول دانشگاه حواستان هست که یک کار خوبی را به دست آورید، این موارد نباید مشکل‌ساز شما شوند.

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رزومه تان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت:: این مسابقات در گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت کشوری صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۶ باحضور دانش آموزان پژوهشگر در رشته‌های کمیکار، رباتیک و گلایدر همراه با ارائه مقالات علمی با موضوعات فیزیک، شیمی، زیست معماری، نانو وبرق و الکترونیک در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهدشد.

مهدی فرهادیان افزود: باشگاه پژوهشی مفتاح، مرکزی تخصصی برای ارائه خدمات پژوهشی به دانش‌آموزان پیشگام شهر مشهد و اطراف می‌باشد که با محوریت پژوهش هدفمند، تلاش نموده تا امکانات لازم برای پروژه‌های دانش اموزی را فراهم کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت: این مرکز از سه بخش آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری تشکیل گردیده است؛ که در بخش ازمایشگاهی، بستری برای انجام پروژه‌های شیمی و زیست، فراهم گردیده است و بروزترین امکانات ازمایشگاهی در کنار مواد شیمیایی و زیستی با کیفیت، مهم‌ترین وجه تمایز این مرکز است.

 

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده