Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «علی اصغر ملکی» روز پنجشنبه افزود: ابتدای آذرماه روند افزایشی به دلیل چند روز تعطیلی و تاخیر در حمل و نقل و افزایش تقاضا، ورودی گوشت به استان تهران کم شده بود که همین امر موجب افزایش قیمت بی رویه در بازار گوشت شد.  

وی اظهارداشت: اکنون با مدیریت و جلوگیری از قاچاق دام زنده از کشور و افزایش ورود دام و گوشت به استان تهران،  قیمت نسبت به هفته اول ابتدای آذرماه ۲۰ هزارتومان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده بین ۴۹ هزار تا ۵۰ هزارتومان، شقه بدون دنبه گوشت گوسفندی در میدان بهمن (مرکز پخش)  ۹۸ هزارتومان و در خرده فروشی ها ۱۲۰ هزارتومان به دست مشتریان تهران می رسد.  

وی با بیان اینکه گوشت گوسفندی براساس کیفیت قیمت گذاری می شود، افزود: با توجه به قیمت فعلی دام زنده و شقه بدون دنبه در عمده فروشی ها باید قیمت گوشت گوسفندی حدود ۱۱۵ هزارتومان به فروش برسد.

وی گفت: امیدواریم با تامین نهاده های دامی برای تولید دام زنده و افزایش عرضه دام، قیمت گوشت گوسفندی روند کاهشی را طی کند تا مردم بتوانند از این محصول پروتئینی در سبد غذایی خود بهره مند شوند.

طبق گزارش های میدانی در ابتدای اذرماه امسال قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی و گوساله بین ۱۴۰ هزار تا ۲۰۰ هزارتومان عرضه می شد.

طبق بررسی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران ران گوساله با ۱۱ هزار تومان کاهش از ۱۲۴ هزار تومان به ۱۱۳ هزار تومان،  سردست گوساله با ۱۰ هزار تومان کاهش از ۱۲۱ هزار تومان به ۱۱۱ هزار تومان،  چرخ‌کرده مخلوط با ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش از ۹۱ هزار تومان به ۷۸ هزار و ۲۰۰ تومان، ران گوسفندی با ۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش از ۱۴۹ هزار تومان به ۱۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان،  کف دست گوسفندی با ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش از ۱۴۷ هزار تومان به ۱۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان و شقه (لاشه) گوسفندی با۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش از ۱۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان به ۱۰۷ هزار تومان است.

طبق آمارها نیاز سالانه کشور به گوشت قرمز نزدیک یک میلیون تن است که بخش عمده آن از تولید داخلی و نزدیک ۱۰ درصد از محل واردات تامین می‌شود.

طی ماه‌های گذشته نیز شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای حمایت از صنعت دامپروری کشور بیش از چهار هزار تن گوشت قرمز گوساله را با قیمت کیلویی ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان از تولیدکنندگان ۱۵ استان کشور خرید تضمینی کرده بود.

پربیننده ترین ماءالشعیر و مالت ۵۰درصد گران شد قیمت جدید مرغ اعلام شد قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز به مرز ۱۴۰هزار تومان رسید عرضه قطره‌چکانی به بازار در گرانی و کمبود روغن چه اثراتی داشت؟ عراق ۲۰۰کامیون گوجه فرنگی ایران را برگشت زد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دام کشاورزی گوشت واردات قیمت گوشت کالای اساسی گوشت گوسفند قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت قیمت هر کیلوگرم هزار تومان تومان کاهش گوشت گوسفندی دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

حمزه‌ای رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: با دقت و هوشیاری مسئول بهداشتی یکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان بیرجند ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار شده ضبط و قبل از ورود به چرخه مصرف انسانی خارج و به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه منتقل شد.

او افزود: علت این موضوع سپتی سمی حاد بوده است.

بیشتر بخوانید

توزیع ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در درمیان

حمزه‌ای ضمن تشکر از احساس مسئولیت و وظیفه شناسی مسئول بهداشتی کشتارگاه از همکاری و همراهی مدیریت و عوامل کشتارگاه طیور نیز قدردانی کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند بیان کرد: همشهریان می‌توانند هرگونه گزارش تخلف از طریق سامانه تلفنی ۰۵۶ - ۳۲۲۱۴۳۶۱ در میان بگذارند تا در اسرع وقت از سوی کارشناسان مربوطه پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن می رسد
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • کشف ۱۳۰۰ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در ثلاث باباجانی
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳