Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@02:58:35 GMT

ورود سامانه بارشی تازه از ۲۵ آبان

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۵۳۲۸۳

ورود سامانه بارشی تازه از ۲۵ آبان

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت یکشنبه ۲۵ آبان سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور می‌شود.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در اغلب مناطق کشور غیر از هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارندگی ادامه دارد، شدت بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و غرب مازندران همچنین شمال و شرق خوزستان، جنوب و غرب اصفهان، جنوب و شرق لرستان، شمال فارس، شمال کرمان، جنوب یزد و سواحل گیلان، همچنین شمال خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: بارش برف و باران در محورهای ۱۶ استان

وی ادامه داد: روز آینده ۲۳ آبان غیر از شمال غرب و غرب کشور، همچنین جنوب سیستان و بلوچستان در دیگر مناطق کشور بارش‌ها ادامه دارد و شدت بارش‌ها در جنوب، شرق و مرکز کشور خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در ارتفاعات البرز، زاگرس مرکزی و مناطق سردسیر شمال شرق کشور بارش‌ها به صورت برف است.

ببینید: عکس/ آبگرفتگی معابر اهواز پس از بارش باران

ضیائیان افزود: روز شنبه ۲۴ آبان سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق کشور، موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و به تدریج تا اواخر وقت شنبه از کشور خارج می‌شود و روز یکشنبه ۲۵ آبان جوی آرام در اغلب نقاط کشور حاکم است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از اواخر وقت یکشنبه سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و روزهای دوشنبه و سه شنبه هفت آینده، غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد که شدت بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس مرکزی خواهد بود.

وی اظهار کرد: در مناطقی که ذکر شد، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب، لغزندگی جاده‌ها، احتمال بارش برف در ارتفاعات، احتمال آب‌گرفتگی معابر و در مناطق جنوبی احتمال تگرگ وجود دارد که توصیه می‌شود اجتناب از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و اطمینان از وسایل ایمنی و گرمایشی خودروها به‌ویژه در عبور از جاده‌های کوهستانی و کنترل و بازگشایی آبراه‌ها در دستور کار باشد.

ضیائیان اضافه کرد: از اواخر وقت روز دوشنبه ۲۶ آبان با شمالی شدن جریانات روی خزر کاهش دما و بارش در شمال غرب و سواحل شمالی کشور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این که فردا دریای خزر مواج است، اضافه کرد: روزهای جمعه و شنبه پیش رو خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

* کاهش دما تا ۱۰ درجه در شرق و ماندگاری هوای سرد در کشور

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: از روز آینده تا دوشنبه ۲۶ آبان ماندگاری هوای سرد در اغلب نقاط کشور پیش بینی می‌شود و کاهش نسبی دما بین ۶ تا ۱۰ درجه در نوار شرقی کشور خواهیم داشت.

ضیائیان بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد، زنجان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر و همدان و اردبیل با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

* بارش باران فردا در تهران

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری، همراه با بارش باران و در برخی ساعات مه رقیق پیش بینی می‌شود، بعد از ظهر فردا با وزش باد به تدریج کاهش ابر را در تهران خواهیم داشت. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ و ۶ درجه خواهد بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ هواشناسی سیستان و بلوچستان خلیج فارس دریای خزر تگرگ آبگرفتگی سامانه بارشی اخبار حوادث سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی کشور هشدار هواشناسی مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی سامانه بارشی اواخر وقت بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: این سامانه امروز عمدتا موجب افزایش ابر در استان خواهد شد، اما احتمال بعضی رگبار‌های پراکنده در مناطقی از نوار جنوب استان وجود دارد. 
رضا مرادی افزود: این سامانه از فردا چهارشنبه تا انتهای هفته در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان خواهد شد. مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.
معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: روند افزایش دمای هوا تا صبح فردا چهارشنبه تداوم خواهد داشت، اما پس از آن دمای هوا روند کاهشی پیدا خواهد کرد و این روند کاهشی در دمای شبانه تا روز یکشنبه هفته آتی تداوم خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق