Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه زارعی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران که به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار شد؛ گفت: یک هزار و ۴۸۰ برنامه همزمان با این هفته برای اجرا در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان پیش بینی و برنامه ریزی شده است

وی با بیان اینکه عضویت رایگان در روز ۲۴ آبان به صورت غیر حضوری و با پیش ثبت نام در سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی استان همدان پیش بینی شده است، گفت: به منظور تکریم اعضای فعلی کتابخانه های عمومی، تمدید عضویت تمامی اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور به مدت یک‌سال از تاریخ ۲۴ آبان ماه به صورت رایگان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کوتاه کودک و نوجوان با محوریت کتاب، کتابخوانی و کتابخانه توسط محفل ادبی هگمتانه و اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان با عنوان «دوست من کتاب» برگزار می‌شود، افزود: ۴۲ هزار و ۴۳۳ شرکت کننده به صورت الکترونیکی در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان شرکت کردند که در هفته کتاب از چهار برنده ملی و ۵۰۶ برنده استانی تقدیر به عمل می‌آید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه مراسم استانی هفته کتاب ۲۷ آبان ماه با حضور مقامات ارشد استان و تمامی کتابداران به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: اشتراک یک ساله کتابخانه الکترونیکی «طاقچه بی‌نهایت» به اعضای فعال کتابخانه های عمومی استان هدیه می‌شود.

زارعی از برگزاری کارگاه شعر و داستان کودک و نوجوان محفل ادبی هگمتانه با حضور اعضا فعال و علاقمند و شاعران برجسته کشوری و استانی خبر داد و یادآور شد: شادپیمایی کتابخانه عمومی سیار با همکاری شهرداری همدان و با حضور گروه عمو صفا در روز ۲۴ آبان ماه در سطح شهر همدان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری مسابقه پویش کتابخوانی «۳ دقیقه با کتاب» به صورت مجازی با همکاری جهاد دانشگاهی و در راستای تفاهم نامه امضا شده با آن نهاد برای جامعه هدف دانشجویان اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست علمی با عنوان «نقش کتاب و کتابخوانی در کاهش جرم» نیز مدنظر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بابیان اینکه بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی همدان در هفته کتاب افتتاح می‌شود، گفت: تا پایان سال ۹ کتابخانه عمومی در استان همدان بهره برداری خواهد شد.

زارعی یادآور شد: کتابخانه آیت الله بهاری در شهرستان بهار، کتابخانه بعثت در تویسرکان، آیت الله فیاضی در درگزین، کتابخانه شهدای گمنام در رزن، توسعه کتابخانه شهید مطهری در فامنین، کتابخانه ماماهان در فامنین، کتابخانه ینگی کند در ملایر، آل یاسین در کبودرآهنگ و کتابخانه شهید مظاهری در مریانج کتابخانه‌هایی خواهند بود که به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 5070037

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابخانه کتابخانه های عمومی همدان ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا بارش باران محدودیت های کرونایی شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا کرمانشاه گرگان شهرستان کرج استانداری سمنان قزوین کتابخانه های عمومی استان همدان هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این نمایشگاه با هدف نمایش توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی و توسعه کسب و کار‌های کوچک در کتابخانه عمومی طوبی با حضور مسئولان افتتاح شد 
درستی مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی گفت: کتابخانه‌های عمومی بعنوان پایکا‌های اجتماعی و فرهنگی اقدام به برپایی کلاس‌های آموزشی صنایع دستی برای اعصاب کتابخانه عمومی بویژه بانوان هنرمند کرده بود که این نمایشگاه حاصل آموخته‌های هنرمندان کتابخوان این‌نهاد است 
وی افزود:در این نمایشگاه آثار هنرمندان کتابخوان خویی در ۱۴ غرفه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است 
درستی تصریح کرد: تهیه گیاهان و تولید گیاهان دارویی، تولید فراورد‌های گل محمدی، تولید زعفران، دوخت لباس‌های سنتی، خیاطی، کاربا چوب و صنایع 
چوبی از جمله آثار عرضه شده در این‌نمایشگاه است 
درستی با بیان اینکه کسب و کار‌های کوچک، ایده‌ای برای ایجاد یک کسب و کار بر اساس تولید یک محصول یا ارائه خدمت به مصرف‌کنندگان است، افزود: در این میان، کتابخانه‌های عمومی یکی از مراکز مهم و تاثیر‌گذار در این حوزه به‌شمار می‌رود؛ چون کتابخانه‌های عمومی نهاد‌هایی فرهنگی و اجتماعی هستند که نسبت به اعتلای آگاهی و اطلاعات جامعه مسئولیت دارند.
این نمایشگاه به مدت یکه هفته صبح وعصردر کتابخانه عمومی طوبی برای بازدید عموم علاقه‌مندان برپاست

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده