Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۴۹ درصد پروژه‌های مدرسه‌سازی کشور با مشارکت خیران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، مهراله رخشانی مهر ظهر امروز در افتتاح 15 پروژه نوسازی به صورت همزمان در استان مرکزی در مدرسه 12 کلاسه استثنایی حاج محسن نقوی سنجانی با اشاره به اقدامات با ارزش خیران اظهار داشت: 49 درصد پروژه‌های افتتاحی در کل کشور خیرساز یا با مشارکت دولت و خیران ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضور خیران در موضوع مدرسه سازی قابل توجه است و از نخست باری که جامعه خیران ساز کشور در سال 77 ایجاد شد تا به امروز خدمات شایان توجه ای در حوزه مدرسه سازی و آموزش و پرورش کشور ارائه کردند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تا به امروز حدود 130 هزار کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز کشور ساخته شده و این رقم حدود 30 درصد مدارس و کلاس‌های درس کشور را شامل می شود و تنها در طی سال گذشته خیران بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان در حوزه مدرسه سازی تعهد کردند و تا به امروز حدود 60 درصد این مبلغ تحقق پیدا کرده است.

رخشانی مهرخاطرنشان کرد: بنده مطمئنم تا 95 درصد مبلغ تعهد شده توسط خیران مدرسه ساز تحقق پیدا می کند به خاطر اینکه طولانی بودن زمان اجرای پروژه‌های عمرانی زمان ایفای تعهدات هم طولانی می شود.

وی بیان کرد: طی چند سال که با خیران در ارتباط و درگیر بوده سازمان نوسازی مدارس توانسته 30 هزار خیر در راستای مدرسه سازی درگیر کند اما این خیران کلان هستند و به تنهایی مدارسی را خود ساخته اند و خیران در کشور خود به تنهایی تعداد مدرسه‌های بسیاری را ساخته و در اختیار دانش آموزان کشور قرار دهند.

بخاری‌های غیراستاندار از مدارس استان مرکزی جمع‌آوری شد خبر خوش معاون وزیر آموزش و پرورش/مدارس خشت و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور حذف شد خیران در بازسازی و احداث مدارس در استان مرکزی نقشی موثر داشتند

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال برآنیم تا سند تحول بنیادی آموزش و پرورش اجرا کنیم و آنها را به تغییر رویه جذب خیران ملزم کرده ایم و به دنبال جذب منابع خیران نبوده ایم و تنها به دنبال توسعه فرهنگ مدرسه سازی و فرهنگ کار خیر بوده ایم.

رخشانی مهر افزود: در مقطع کوتاه این پویش را تحت عنوان مهرماه در ایام محرم اجرا کرده ایم و حدود 150 هزار نفر در این طرح مشارکت کرده اند و مبلغ‌های کمک متفاوت بوده و امسال تلاش می کنیم فرهنگ مدرسه سازی و کار خیر را توسعه بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه دیگر یک ساختمان و محل آموزش نیست بلکه کانون تربیت است به خاطر همین امر یک از برنامه های اصلی زیرنظام ها، برنامه زیرنظام فضای تجهیزات است سند تحولی بنیادی آموزش و پرورش دارای 6 زیرنظام است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرای برنامه زیرنظام فضای تجهیزات را به سازمان نوسازی مدارس کشور سپرده شده است و براساس این برنامه باید به دنبال تغییر نگاه و ایجاد فضای تربیتی و بانشاط بوده و به همین خاطر باید نگاه خود در حوزه معماری فضاهای آموزشی تغییر بدهیم.

رخشانی مهر بیان کرد: از ساخت فضاهای آموزشی که در گذشته به خاطر کمبود آنها را ساخته ایم تا فقط سرپناه ایجاد کنیم باید صرف نظر کنیم و باید به سمت ساخت معماری ایرانی- اسلامی و هویت بخشی به فضاهای مدارس حرکت کنیم و خوشبختانه طی این چندسال اخیر این اتفاق درحال رخ دادن است.

وی عنوان کرد: تلاش کرده ایم طراحی و معماری فضاها را به افراد در نوسازی مدارس سپرده نشود بلکه از ظرفیت مهندسان مشاوره استفاده کنند تا بتوانند افکارعمومی، بدنه قشر دانش آموز، بدنه قشر دانشجویی و استادان دانشگاه را به حوزه معماری فضای آموزشی درگیر کنند و این امر دارای اهمیتی بالایی است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سال گذشته حدود 40 هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود داشته که متمرکز بر تکمیل این فضاهای نیمه تمام شده ایم و این عدد را 26 هزار کلاس درس رسانده ایم و در استان مرکزی همچنین تعداد قابل توجه ای از پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شده اند.

رخشانی مهر با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت: رشد قابل توجه اعتبارات را در کل کشور داشتیم تا به امروز بیش از چهار برابر در دولت دوازدهم نسبت به دولت یازدهم رشد اعتبارات داشته و روزانه بیش از 8.4 میلیارد تومان در حوزه مدرسه سازی اختصاص داده شده که این رقم قابل توجه ای است.

انتهای پیام/711/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش استان مرکزی تا به امروز رخشانی مهر مدرسه سازی قابل توجه نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشنویه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هم اکنون ۹ مدرسه با ۵۵ کلاس درس در این شهرستان درحال ساخت است که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند و از این تعداد دو مدرسه به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

رئوف برهانی افزود: همچنین به همت دستگاه قضایی ۴۰۰ میلیون تومان احکام حبس جایگزین صادر و در حوزه‌ آموزش و پرورش  این شهرستان هزینه شده است.

برهانی، در ادامه با بیان اینکه به همت همکاران فرهنگی ۵۳ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان اشنویه جذب شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۸ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۵ نفر متوسطه اول و ۱۰ نفر متوسطه دوم بازمانده از تحصیل جذب شدند.

در پایان نشست از اصحاب رسانه تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه