Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ دکتر امیر عباس واعظی، در مورد تاثیر کرونا بر دستگاه گوارش گفت: ویروس کرونا بیشتر دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در مطالعاتی که انجام شده بیشتر از ۵۰ درصد افراد مبتلا به کووید حداقل یک علامت گوارشی را داشته‌اند. بی اشتهایی از همه علائم شایعتر است و سپس اسهال که ۱۶ در صد بیماران با این علائم گوارشی دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظی افزود: بعد از بی اشتهایی و اسهال، درد شکمی، نفخ، سوزش سر دل، تهوع و استفراغ خیلی شایع هستند.

وی تصریح کرد: اگر علائم گوارشی بیشتر از پنج تا شش روز در فردی ادامه پیدا کرد مانند تهوع، اسهال و افت فشار و بی حالی به واسطه از دست رفتن آب بدن و تیره شدن مدفوع حتما بیمار به پزشک مراجعه کند.

این فوق تخصص گوارش در ادامه در مورد سی تی اسکن ریه در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ گفت: دو مخاطره اصلی در این زمینه وجود دارد خیلی افراد با اصرار به پزشک در همان روزهای اولیه بیماری تقاضای انجام سی تی اسکن را دارند در صورتی که اسکن ریه در روزهای اول شدت بیماری را نشان نمی دهد و برای بیمار اطمینان کاذب ایجاد می‌کند و باعث مراجعه دیر هنگام بیمار می شود در صورتی که بیماری در حال پیشرفت است.

وی افزود: سی تی اسکن بی رویه و تکرار آن مخصوصاً در خانم‌های جوان خطراتی مثل ایجاد سرطان سینه را ممکن است در سال‌های آینده افزایش دهد. از این رو اگر فردی تعداد تنفس‌های بالا دارد ( بیشتر از ۲۴ عدد در دقیقه ) و دچار کاهش اکسیژن خون شده است معمولاً در آن صورت پزشک تصمیم به انجام سی تی اسکن می گیرد.

بیشتر بخوانید: تعطیلی چندهفته‌ای تنها راه قطع زنجیره انتقال کرونا

واعظی با بیان چند توصیه تغذیه ای در مورد بیماران کرونایی گفت: بیماران اگر دچار تهوع یا اسهال شده‌اند تغذیه عادی برای این بیماران سخت است به خصوص در بی اشتهایی دفعات غذا خوردن با حجم کم را افزایش دهند. در صورت داشتن تهوع از غذاهایی که خیلی بو و عطر زیادی دارند استفاده نکنند بیشتر به صورت سرد در شروع تهوع استفاده کنند و کراکرهای خشک نمک دار برای این افراد گزینه خوبی است. توصیه می‌شود همه افراد در هفته اول بروز بیماری خود پایشی را انجام دهند و تعداد تنفس‌ها را بشمارند و مرتب اکسیژن انگشت را چک کنند و در صورت مشاهده تنفس بیش از ۲۴ عدد در دقیقه و افت اکسیژن سر انگشت حتما به پزشک مراجعه کنند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا در ایران شیوع ویروس کرونا بی اشتهایی سی تی اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ

به گزارش خبرگزاری مهر، شاپور صفری با اشاره به اینکه مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در حوزه قضائی چهارباغ در سال جدید با جدیت بیشتری در حال پیگیری است، مطرح کرد: با اعلام جهاد کشاورزی شهرستان مبنی بر تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی، اقدامات قانونی برای مقابله در همان مراحل ابتدایی اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه این تغییر کاربری‌ها در روستای «قوهه» بخش مرکزی در حال وقوع بود، افزود: با حضور نماینده دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، مدیریت جهاد کشاورزی، عوامل نیروی انتظامی، یگان امداد و کلانتری‌های تابعه و با همکاری شهرداری چهارباغ و ادارات خدمات رسان برق و گاز نسبت به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اقدامات مقتضی انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ ارزش این اراضی که از تغییر کاربری آن جلوگیری شده را حدود ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و در خصوص ۱۶۰ قطعه اعمال قانون شده خاطرنشان کرد: در این عملیات اقدامات قانونی در خصوص ۱۶۰ مورد دیوارکشی غیرمجاز، ۱۲ مورد ویلا و بنای غیرمجاز در حال ساخت، ۵۰ مورد دپوی مصالح، ۹ مورد استخر و ۴۵ مورد محوطه سازی انجام شد.

کد خبر 6095144

دیگر خبرها

  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ/ برنامه دولت در خصوص کالابرگ چیست؟
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است
  • تفکیک زباله از مبدأ یک ضرورت است
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است