Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - در حالی که تا پایان تابستان سال جاری به علت بارش های بهاره که منجر به انبوه شدن پوشش گیاهی شده بود و افزایش دما، آتش سوزی هایی در عرصه های طبیعی کشور از جمله 79 حریق در استان تهران رخ داد و در پاییز نیز شاهد وقوع آتش سوزی در برخی جنگلهای کشور بوده ایم، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از گزارش نشدن هیچ مورد جدیدی از وقوع حریق در مناطق چهارگانه استان تهران از شهریور ماه تاکنون خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرهاد زندی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به تجهیزات اطفای حریق تهیه شده و برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌هایی که در سال جاری صورت گرفت، بیان کرد: در سال جاری تمهیداتی برای پیشگیری و اطفای به‌موقع حریق اندیشیده شد و در نقاط حساس نیروهای بیشتری را مستقر کردیم تا با انجام گشت و پایش‌های مستمر بتوانیم حریق ایجاد شده را در همان لحظات اولیه اطفا کنیم.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه خنک شدن هوا وتغییر فصل تاثیر زیادی بر رخ ندادن موارد جدید حریق در عرصه‌های طبیعی استان داشت، عنوان کرد: سرد شدن هوا، تغییر فصل و عبور از فصل تابستان باعث شد موارد جدید آتش‌سوزی گزارش نشود اما همچنان تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری و اطفای به‌موقع حریق در نقاط حساس را دنبال می‌کنیم.
زندی در ادامه گفت: با عبور از فصل گرم سال و ورود به فصل پاییز مراجعه مردم به طبیعت کمتر شد و همین مساله تاثیر بسزایی بر کاهش موارد آتش‌سوزی داشت.
به گزارش شهر به نقل از ایسنا، از 79 فقره حریق 72 فقره آن در پارک ملی خجیر و سرخه حصار، یک فقره در منطقه شکار ممنوع لار، سه فقره در منطقه حفاظت شده لواسان، یک فقره در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی، یک مورد در منطقه حفاظت شده فیروزکوه و یک مورد در منطقه حفاظت شده کویر در تالاب بندعلیخان رخ داد که در مجموع حدود 710 هکتار از مراتع مناطق چهارگانه استان تهران طعمه حریق شد البته وسعت آتش‌سوزی مراتع مناطق چهارگانه تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد کاهش داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست استان تهران منطقه حفاظت شده مناطق چهارگانه آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند/ ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان 

فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه از افزایش تجهیزات و مراقبت‌های انتظامی در خطوط و دستگیری سارقان کابل‌های مترو خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند/ ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان 
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت