Web Analytics Made Easy - Statcounter



معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: ایران قوانین مربوط به مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم را تصویب کرده ولی دو معاهده مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) و معاهده مقابله با تأمین مالی تروریسم نهایی نشده و بحت و بررسی‌ها در جریان است.

به گزارش فارس، در دیدار لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور و «سیگو الدتومین هائوگر» سفیر جدید نروژ در جمهوری اسلامی ایران که در دفتر معاون حقوقی رئیس جمهور انجام شد، دو طرف ضمن تاکید بر عمق و سابقه روابط دوستانه بین دو کشور در خصوص دغدغه‌ها و همکاری‌های مشترک ایران و نروژ به تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آینده برجام در فضای جدید بین‌المللی، موانع پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF، همکاری در خصوص مقابله با انتشار ویروس کووید ۱۹ و مقابله با تغییرات اقلیمی از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

جنیدی در این دیدار با بیان اینکه آنچه در سال‌های اخیر در عرصه بین المللی برای ملت ایران اتفاق افتاده قطعاً غیرعادلانه و غیر قانونی بوده است، رفتار آمریکا به ویژه در دوره اخیر را مغایر با نزاکت و آداب سیاسی و نیز قواعد معاهداتی و عرفی بین المللی دانست.

وی اظهار داشت: آمریکا با خروج از برجام و اعمال تحریم‌های یک طرفه علیه ایران، مردم ایران را حتی در نیازهای اساسی و فعالیت‌های صنعتی دچار مشکل کرده است و انتظار ایران از آمریکا در دوره جدید پایبندی به تعهدات بین‌المللی و از اروپا و کشور نروژ که بیش از ۱۰۰ سال رابطه بین دو کشور وجود دارد، تلاش برای روابط و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی عادی و همکاری دو جانبه و چند جانبه است.

معاون حقوقی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نروژ با توجه به روابط صد ساله با ایران و نیز به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت در این دوره می‌تواند نقش مؤثری در ترویج و تعمیق نزاکت و پایبندی به عرف و حقوق بین الملل و تقویت نهادهای بین المللی ایفا کند.

جنیدی در پاسخ به پرسش سفیر نروژ در مورد وضعیت نهایی اجرای استانداردها و لوایح FATF، گفت: جمهوری اسلامی ایران قوانین مربوط به مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و اصلاحیه‌های آن را تصویب کرده است، برخی از معاهدات مانند معاهده مقابل با فساد(مریدا) را حدود ١٠ سال پیش به تصویب رسانده و اجرایی کرده ولی دو معاهده مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) و معاهده مقابله با تأمین مالی تروریسم نهایی نشده و بحت و بررسی‌ها در جریان است.

«سیگو الدتومین هائوگر» سفیر جدید دولت نروژ در ایران نیز با تاکید بر سابقه بزرگ تمدنی و فرهنگی ایران، ایران را کشوری بزرگ دانست که روابط دوستانه با آن برای دولت نروژ از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه آنچه برای ملت ایران اتفاق افتاده است و شرایط سخت دولت و ملت ایران را درک می‌کند، ابراز امیدواری کرد در فضای جدید بین‌المللی بسیاری از مشکلات حل شود.

سفیر نروژ در ایران گفت: ما تحولات مربوط به برجام و توافق هسته‌ای ایران را از نزدیک پیگیری می‌کنیم و امیدواریم با بازگشت به حقوق و عرف بین‌الملل شاهد گشایش در این امور باشیم.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۵۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، تیم غزاله آذر پرست و مارال چریکی با نتایج شش بر سه و شش بر چهار تیم سعیدیان و سوگند ضمیرزاده را شکست دادند.

خانم‌ها ساره هژبر و فاطمه سرسنگی نیز تیم فاطمه حجازی و پریا پارسیان را شکست دادند.

رقابت یاسمن حیدری با شیرین سیدیان نیز با نتایج شش بر دو و شش بر یک سوگند اسدی و فریماه نورینانی را شکست دادید. 

تیم نیکی ثابتی با نیکو شیرازی‌فر نیز شش بر یک و شش بر دو به پایان رسید و زوج نیلوفر قنودی نیز درنا یگانه را مغلوب کردند.

 تیم فرهان اهرزاد و امیرعلی بنده نژاد با نتایج شش بر یک توانستند زوج کاوه ادیبی و خان‌محمدی را از پیش رو برداشتند.

مهدی بازگیر و علی رییسی نیز با نتایج هفت بر پنج زوج مانی منصوری و سینا یگانه را شکست دادند.

سالار ریاحی و ملک محمدی هم با نتابج هفت بر شش و شش بر دو و تیم کامبیز درویش نژاد و سامی داوطلب را بردند و در نهایت تیم شهریار اهرزاد و مسعود پیروزی با نتیجه دو بر یک تیم نوید آبیاری و امیر حسین آسودی را شکست دادند.

سرداوری این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره کشورمان است و کسری حجازی نیز مدیریت بازی‌ها را بر عهده دارد.

لعیا خیام باشی داور نشان سفید کشورمان و سمیرا قدسی نیز به عنوان سرداور و مدیر مسابقات در بخش بانوان حضور دارند.

دیگر خبرها

  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند